Selasa, 14 Disember 2010

Aktiviti Sabtu bersama keluarga

xtvt sabtu lepas adalah menghadiri undangan harijadi anak kepada kwn baik en somi di Bukit Jelutong Shah Alam...aku mmg respek la kat kwn laki aku nih...tumpang gembira sbb ada jugak anak melayu yg maju cam beliau...umo baru 31thn, beli umah berharga 700K dgn tunai...pergghhhh!!! tunai yg tak tahan tuh....alhamdulillah murah rezeki derang..kwn laki aku ni mempunyai bisness sendiri...x silap aku dia ada bukak 3 company kat area shah alam...

berpeloh aku tgk umah dia (besar sgt) mmg kagom!!! umah sejibik, keta 2 jibik (yg aku nampak la), moto 2 jibik...isteri plak keje sbg lecturer kat UIA...tp yg paling best, derang berdua somi isteri sgt lah humble...mmg x riak lgsg! down to earth! part pangai camtu la yg aku membuatkan aku dua kali kagom!!! walaupun dah kaya camtu, still derang masih bersimpuh mkn kat bawah...layanan derang mmg tip top...baik derang laki bini camtu...ahli2 keluarga yg lain pun camtu gak..mmg baik giler! gambo aku x snap sgt sbb segan...

inilah umah beliau yg berharga 700K


bilik mainan anak derang...ada 2 bilik menan...macam2 ada...leesya mmg sonok la!


bahagian dapo...gambo ni pun snap curik2..konon nak ke tandas..walhal view umah beliau..kahhhhhh


kat tgh2 umah...sebelah dapo...makanan byk disusun kat luar...tp aku x snap la...


from dapo to bahagian tengah...

ada kolam air pancut dalam umah...


bibik amik kesempatan pose dlm umah


ruang tamu


kat luar umah plak...bibik ngan leesya...


antara door gift yg kami dpt..byk lagi sbnrnya..tp dah selamat ditibai...ekeke...

igt balik dari besday party tu nak gi bukit raja...leh la jumpa bed kat sana...tp x jadi...jadi kami ke Giant Shah Alam beli brg2 dapo..then singgah beli air buble peberet ku di Cool Blog..nyummy!


aku amik perisa Oreo Vanilla Blog with bubble and en somi amik Mocha Smoothies with buble


sapa ni? jeng3x...akan bersambung di new entry....nnt aku citer....

12 ulasan:

ayien78 berkata...

rocknyer..tu ko ke nomi hehehehehe

nome berkata...

ayien: keh keh keh...sapa la org tu yer yien? nnt aku citer next entry yer

A.I berkata...

murahnya rezeki kwn laki kau tu. kagom aku! haha..nome jadik minah rock! wa caya sama lu!!!

nome berkata...

k.ai: tu la..aku tumpang gembira sbb ada org melayu yg maju camtu...terasa gak tempiasnya...ekeke...

rock dulu kini dan selamanya...cecewah!!!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

700k? fengan..

besar gilo rumah tu kan. cantikkkkkk

nome berkata...

tinie: tu ar pasal...pitam aku mendengarnya...xpelah, dah rezeki dia kan...yg penting anak melayu tuh...alhamdulillah syukur

Mrs. Simplicity berkata...

me, goosk2 mata aku tgk umah kawan ko ni, possible ke kita nak dpt? dapat kitchen cabinet gitu pun aku da happy. leesya seronok ada gang bermain. mesti kawan ko ni mcm humble je kan? nmpk mcm cool je. :)

nome berkata...

alya: sememangnya kwn laki aku ni humble...seyes weiii...tgk pada umah dan harta benda dia...aku assume dia cam riak melangit...tp meleset sangkaan aku...mmg baik sgt derang laki bini...

aku pun minat tang kitchen cabinet tuh...sbb warna merah dia mmg cantek...

x dpt umah tu pun xpe alya...bersyukur dgn apa yg kita ada skrg nih...tp dibuatnya ko dpt durian runtuh dpt umah sejibik camtu...sure ko pitam kan...kahhhhhhhh

mamashasha berkata...

nome....beso nye umah kwn faizal....solute wei...700k beli cash! berpeluh2 aku....keje smpi mati pun belum tentu aku dpt beli cash wei....aku beli dgn loan bank pun gigil2 nk top up down payment.bukan tu je me nk campak deposit kitchen cabinet pun dah terkedu...ishhhh..aku suka la kitchen cabinet nih....nampak moden & stylish!..belum lagi nk furniture and renovations....
aku tumpang bangga punya anak melayu cam ni...kaya & tidak riak...nengok diorang mcm down to earth la orgnye...memang tak sangka...dok kat area bukit jelutong eh....corner lot lagi...renovation lagi....aduhai.!
semoga business kawan faizal terus maju....serious aku bangga....!

cool blog aku seisi keluarga suka...shasha nye favorite bandung blog wif bubble....kalau tak harusla kita jumpa2 an....

nome berkata...

bed: 700K tu adalah rege termasuk dgn renovation, perabot2 dan sebagainya dlm umah tuh...rege asal umah tu 560K..disebabkan corner lot dan byk pengubahsuaian dlm umah...tu yg jd 700K...kwn laki aku ni buat bisness sendiri..dah ada 3company pun bed...so nampaklah kemampuan dia kat situ...mula2 aku mmg x caya dia beli umah tu cash...tp sbb aku pun tgh dok settledown psl umah..so dia pun ajar kami nak beli umah dan kuarkan document rumah dia..then from there baru aku tau dia beli umah tu cash...

sorrylah aritu bed, x dpt nak ke bukit raja sbb ptg tu laki aku ada jamming...shasha pun layan cool blog yer...

peah @ peps berkata...

serious...bangga ngan kawan husband nome tu....

New Entry: Tempat Makan Best Kat JB
New Entry: UTM, Skudai
New Entry: Thistle, JB, Part 1
New Entry: Thistle, JB, Part 2

nome berkata...

peps: mie pun bangga sbb ada gak org yg merendah diri walaupun dia org berada