Isnin, 20 Disember 2010

Kunjungan Mesra Ke Rumah Ryn

hari sabtu yg lepas...aku, alya, bed & aieza telah sama2 membuat kunjungan mesra ke rumah ryn, mama kepada bb yg baru lahir Aisyh' Khadeeja yg lahir pada 16 Dec yg lalu...alang2 dah dtg nak tgk baby...kami sambut sekali birthday adam, abg kepada Aisyh'...mmg best! bulan Dec adalah bulan penoh makna buat ryn dan family...bulan tulah mereka bergelar somi isteri, dan bulan tulah adalah bulan kelahiran kedua2 anakanda yg terchenta Adam Rifqi dan Aisyh' Khadeeja...tabik spring la ryn!!! ko mmg hebat!!! aku kagom nih...kahhhhhhhhh

alhamdulillah ryn dan bb sehat sejahtera...beliau now ada diumah dan dijaga sepenuhnya oleh mak mertua beliau yg sgt2 baek hati...sedap tol mak mertua ko masak aritu ryn...kami mkn menambah2...ada mee goreng, bihun goreng pedas dan bihun goreng x pedas, pizza, daging burger, nuggets, kek, epal, eh macam2 la...aku tercari2 gak kek lada itam...tp non ado la ryn...ya ampun yer...keh keh keh...layanan family ko dan yus2 sgt best...siap ada goodies lak tu utk anak2 kami...terharu dibuatnya...kwn2 yus pun ramai yg datang...udah cam raya plak aritu...murah rezeki bb Aisyh'

nota sipi: gambo2 dibawah ni adalah ditaja sepenuhnya oleh camera dslr Alya dan camera enpon cinonet aku sendiri...moh kita tgk...

good idea!!! aku kagom sgt dgn idea ryn nih...x yah org tanya beribu2 kali...tempek saje details baby kat dinding...pastu baca dlm hati yer...kahhhhhhh


dlm proses berphotoshoot bersama alya...

dan inilah hasilnya...gambar ibu dan anak...


ryn bersama kedua2 anakanda terchenta...abg long adam dan adik Aisyh'

sementara para ibu tgh syok membelai baby..para somi sibuk melayan anak2 terchenta


alya yg cuak tgk adel dan nia yg jeles bile mama derang pegang baby...kes jeles nih....tgk jelah muka alya yg cuak 88 kali tuh...lawak sungguh...kandid menggunakan enpon aku...kahhhhhh


bile laki alya dah mengambil alih jaga anak2...barulah alya aman dpt pegang baby


faizal yg sgt pandai pegang baby...dah bleh sgt ni nak dpt baby baru...leesya pun dah besar...cuba ko tgk aku pegang baby...


mmg lawak...aku udah cam stone jer..dari mula pegang sampai ke abis...x bergerak2...fragile ma! takut aku...kang terpeletok plak anak org...haru tol! alya yg setia menemani aku dari mula aku pegang...dialah yg dok ajar aku pegang baby...kahhhhhhhhh


muka cuak yg tak bergerak2...kahhhhh

time ni baby Aisyh' kehausan dan minta utk disusukan...maka

dgn rasminya...auntie nome memberi susu cap ibunya kepada baby...wahhhh...tp posisi tetap sama...tidak bergerak2...sgt2 kekok...almaklumlah baby yg sedia ada sudah berusia 2thn 5bln...kahhhhhhhh

leesya yg sibuk dok pegang2 baby...dia dah x sabar nak jd kakak rasanya...dok sebut nama 'baby' jer...so en faizal...jgn buang masa yer...masa itu emas...kahhhhhh (paham2 sendiri yer)

aku mmg tabik spring dgn bed...ada aura jd ibu mithali...

ketika kami tgh sibuk dok pegang baby...anak aku aleesya plak sibuk layan camera...layanzzz!!!

ragam anak2 kami

tgk tv jauh2 x best...tgk depan2 baru syiok...baru la terasa nak masuk terus dlm tv tuh...geram tol aku....haih!

shasha dan mamanya yg dok tgk baby tgh tdo...

kakak shasha yg kiut miut!

kakak shasha yg pandai melayan adik adel...

adam yg cuak nak tiup lilin kek..sbb tak suka dgn api...


papa adam yg dok pujuk anaknya tiup lilin...tp akhirnya papa dia gak yg tiup lilin tuh


happy birthday adam..semoga menjadi anak dan abang yg baik kepada adik nnt...

makanan yg disediakan sendiri oleh mak mertua ryn...semuanya sedap2 belaka...terima kasih ye makcik..buat susah2 jer...


aku sefamily

dlm proses nak bg leesya makan kek


pandai tol adel...adel pun nak auntie nome suapkan kek...so sweet!

aieza sefamily...tgk dok suap anak terchenta makan kek

alya sefamily..org kuat dlm pembikinan photoshoot di umah ryn...thumbz up!

alya yg tarik rihanna adelia daripada merampas gula2 amirul..mmg tangkas dan cekap tol adel...merangkak pun laju sesangat...tau2 je dah sampai kemana2...

betapa sedapnya kek besday adam...tgk je la nia makan...bertambah2 tau...

finally...mestilah ada sesi gambar bersama2 dgn kawan2ku sekalian...i loikeee!!! so giliran sapa plak lepas nih? jeng3x....

9 ulasan:

shah-ila-ain berkata...

sonotnyerrr makanan dia memang banyakk tuuu.....dah selamat pun ryn...memasing tgh tunggu giliran....aku nak dtg tp jauhnya, huhu...bilalah boleh join korang2 nie lagikk yerrr....

dlm hati mcm ade mood jerr nak ajak laki ku pg terjah umah ryn huhu....
tinginnn nak tengok baby baru dia....

* mie ko memang kekok betul yerr..wajib belajar pegang baby semula hehe,,,leesya bdn dia sgt montel..jelousnyerr aku,,,,

Jue @ atanayuiman berkata...

k.mie amik aura tueee. mana tau nnt leh masuk shortlisted 2011.. sempat lg nak kejar nieh.. ekekeke..

Mrs. Simplicity berkata...

ya ampun me, walaupun pakai hp, tp shot ko menarek! esp bab aku tgh amik gmbr aisy' dgn mamanye. ater macam pro benau. padahal amature pun tidak! tu gmbr nia tgh asyik makan kek tu satu lg. sape lak mak pak nye ek, aja anak dok gitu. kahhhhhhhhh....

lepas jugak hajat kita nak jumpa our new family member kan? happening as usual with the kids. mmg tak menang tangan. bersembang pun alakadar ate, busy handle budak- budak. tp fun sgt.

ryn pun tak macam baru 3 hari banak, ater aku dulu teruk sgt rupenye. dia leh jalan sana sini. steady je. aisy pun sihat walafiat dan behave je. semua dipermudahkan kan. amin...

makanan pun superb. bila masa pulak ada acara makan2 kita nak dtg tgk baby dgn mak je. ish, mmg susah2, tp kami redha makan je. hehehe... ryn pun redha tgk je. kahhh.... sorry ryn. ish, bejela pulak. :D

nome berkata...

mel: nak kata aku kekok sgt, idaklah...tp sbb baby tu kecik and fragile...maka aku kena extra careful...kang terpatah plak anak org...naya jerk!

leesya montel? errrmm..biasa2 je mel...ikut baka mak apak dia kot...sbb anak aku idaklah nyusu badan pun...bulat2 gantung kat susu anmum dia...dulu masa dia kecik2 kan selalu sakit...so dah besar nih..dia ciankan aku agaknya..so dia mkn byk sket..x mo aku ngan faizal riso kot...aku assume camtu..bleh masuk akal tak? keh keh keh...

nome berkata...

jue: mudah-mudahan ada rezeki utk akak sekeluarga..n'way thanks...tu pun kalau sempat thn 2011 yer...insyAllah

nome berkata...

alya: ala alya...kalau ko gali lagi bakat yg ko sedia ada skrg nih, aku percaya ko boleh jd camera woman yg disegani..bakat dah ada, camera dah ada...cuma gilap je skill yg ada...sure ko boleh...i will give my full support to u my dear fren...

mmg kandid sungguh la time nia makan tuh...sungguh dia terkejut aku amik gambo dia...berselera tol dia mkn kek adam tuh...mmg diakui kek adam tu sgt2 sedap..

byk yg kita lupa yer bile dah dok berkumpul sesama nih...aku enjoy bile jumpa korang semua...apatah lagi kalau ramai2 dtg nih...mmg mengeratkan lg persahabatan yg tersedia jalin...mmg tak sabar nak jmpa lagi...encik2 somi pun sporting jaga anak masing2 bile nampak kita bz berchit chat...ekeke...

part ryn pantang nih...mmg aku kagom...x nampak cam 3 ari pas banak...nampak dia dah sehat...siap layan kita dgn baik sekali...x nampak sket pun riak yg dia sakit ker...mmg mudah sgt dia banak kali nih...alhamdulillah spt yg kita doakan utk dia...kalau kita doa yg baik..pasti yg baik akan berlaku...jgn sesekali doa yg jahat2...sbb Allah tau setiap apa yg baik dan buruk utk hambaNya...

makanan x yah ckp la...mmg TERBAEK!! thanks to mil ryn

Alyn Aellynn berkata...

suweetnyer nama bb. bb pon ringan je kan? sure senang je ryn nk teran.

ape lagi nome.. kasi ler leesya adik. heheheh.. jom jemaah!

nome berkata...

aellyn: jemaah? kahhhhhhh...moh kita moh...

Ryn berkata...

Mie, muka ko memg stone giler ms pangku bb aisyh hahahahaha..tkper2..if ada rezeki korang thn depan ko otomatik tk stomne dah..

Thanks to you n family sbb sudi dtg jengok aku pntg..tu mnsb aku tk mekap...kahhhhhhhhh..