Rabu, 1 September 2010

Aktiviti di Hari Kemerdekaan

selamat hari merdeka utk semua warga Malaysia...semoga Malaysia kekal sbg negara yg aman makmur bahagia selamanyer...amin...

di ari kemerdekaan smlm, aku meneruskan xtvt sopping for hari raya...kali nih sopping utk bibik dan en somi plak...mencari baju, kasut dan tudung raya bibik, songkok en somi dan baju aku sepasang...ada perubahan utk theme kaler baju raya kami..daripada kaler grey, now dah tukar kepada kaler hijau turqoise...alhamdulillah misi terlaksana sudah...

org yg dtg serbu pkns, sacc dan alam sentral smlm jgn ckp la...mmg ramai giler...parking pun susah nak cari...kami park keta pun jauh dari sopping complex..jenoh la menapak smlm...

dlm tgh sibuk sopping tu, aku terserempak dgn sorang blogger zura mummy kepada bb comel yu'xan lee...x sangka jmpa kat alam sentral...pes time berjumpa tp cam dah lama berkenalan...mmg peramah dan comel sgt zura nih....x mcm mak org pun...n'way nice to meet u...hope masa raya kita jmpa lagi yer...

lepas dah abis sopping semua, aku singgah beli kfc utk mkn berbuka di umah mertua....dah alang2 turun shah alam..terus la singgah umah mertua...so tu jer xtvt kami sefamily di ari kemerdekaan...

nota sipi: aku sgt gembira sbb dpt baju yg ku cari selama ini...barulah ati berbunga2..mood nak keje mmg dah down...mmg tingat nak balik kg jer...aku tau korang pun cam aku gak kan? sile ngaku...kan? kan?

juadah kami utk berbuka puasa


tok abah dan cucunyer aleesya


seronok dpt berkumpul camni...

abah yg gigih mkn ayam goreng tepung a.k.a kfc


alhamdulillah leesya dah sihat sepenuhnyer...thanks kepada yg mendoakan kesihatan aleesya..

baju aku...di butik Anggerik...


Songkok warisan tradisi turun temurun...daripada "Songkok Malaysia"


baju dan kasut bibik...aku selamat belikan dia sepasang baju kurung, sehelai blouse, sehelai jeans, sepasang kasut dan sehelai tudung...misi selesai!

10 ulasan:

mamashasha berkata...

wahhh sambut merdeka tempat yg sama kita ! tapi takde jodoh pulak semalam ye me ke aku tak perasan ko...haha
alhamdulillah misi ko berjaya semalam ya...aku dengar ada lagi yg ko nk cari kan me? bile tu? moh kite....

kemuncak ko...baru 22 hari wei...haha sama la aku pun..

Yu'xan Lee berkata...

Hehehe happening ooo nome nie, tak sangka memula dari silent reader, pas tue friend n ada rezeki jmpa plak, heheheh...

Hopefully raya leh cium2 pipi lagi k, kihkih....

Mrs. Simplicity berkata...

eh, bed ko tak teserempak lak eh? wah, jumpa mummy yu'xan ye. best2.. wah me, cmne leh bertukar theme tuh? tp ok la, ada la option. mmg raya sakan korang anak beranak this year. aktivit shopping sentiasa dipenuhi dimasa lapang. meriah betul. mmg aku pun malas nak keje dah. kepala ni kat kampung je. syukur leesya dah sihat.

nome berkata...

bed: tu ar psl bed...kita sambut merdeka di tmpt yg sama...park keta pun kat tmpt sama..tp xde rezeki nak berjumpa yer...xpe2...masa ada lagi...mana tau leh sopping sama2 pasnih? kan? kan? moh kita

mood nak beraya mmg kemuncak...tmpt aku ni dah pasang lagu raya kuat2 dah...dah terasa kemeriahan nak beraya...

nome berkata...

zura: happening ke i nih? hope u x pening dgn keletah i yer...jgn serik jmpa tau..ekeke...sonok dpt laga2 pipi dgn u...

nome berkata...

alya: tu ar...terkezut aku pas baca blog bed..rupe2nyer bed ada di tmpt dan poskod yg sama dgn aku..xde rezeki nampaknyer...lenkali la jwbnyer...

last minute tukar theme sbb susah tol nak cari baju match kaler grey...last2 tukar kaler ijau turqoise...jadik la...

alhamdulillah rezeki Allah, dptlah kami sopping...bukan selalu pun beb..

syukur leesya dah sehat...senang ati aku...

aku pun cam kamoo alya...asik dok tingat kampung jer...ekeke...

AieZa berkata...

husband aku pkai biru turqoise.. err biru ke ijau sebenarnya? belasah la.. tp aku rasa biru.. aku nye biru gelap ade gak color turqoise kut.. lupe dah.. hana kain sama ngan aku la tp aku tempah dia wat gown..

cantik weh baju bibik.. ade kilat2 gitu.. sonok bibik ko eh.. dia takde terpikir nak balik kg ke mie??

xde rezeki jumpe bed.. xpela.. lenkali call la mana tau leh laga bontot.. kahhhhhhhhhh..

Jue @ atanayuiman berkata...

semua citer shopping.. syok tul laaa... x sabar nka shopping gaks niee.. tapi, malas pun ado.. hehe.. xlarat pulak rasanya...

paperpun.. memang sonok tgk korang2 shopping.. hehehe..

meriah tul bibik dgn baju rayanyaaa...

p/s : kmummy zura mmg sweet org dia.. lemah lembut gitu.. hehe..

nome berkata...

aieza: wahhhhhhhh lebey kurang sama la kaler kita thn nih...leh boria kalau jmpa nnt...aku last minute tukar kaler sbb payah tol nak cari kaler grey yg match..

bibik aku tu cerewet gak pilih baju raya..puas meronda dari pkns terus ke alam sentral..last2 sangkut ngan baju dlm gambo tuh...dia yg pilih, aku bayarkan jer..citarasa bibik aku ni not bad gak..baju raya aku yg turqoise tuh, dia yg pilihkan...kahhhhhhhh....

balik kg? dia mmg rindu la kat org kg dia...tp bibik aku ni cam dah malas nak balik indon...bleh camtu? kahhhhh...dia ckp syok dok dgn aku...next year dia balik kejap, pastu nak sambung contract keje dgn aku balik...hope menjadi la...

ralat gak x dpt jmpa bed, kalau jmpa...sure kami sopping sama2...ewahhh...xde rezeki nampaknyer aritu...

nome berkata...

jue: kalau dah last2 minute camni, mmg xde tajuk lain yg dihapdet dlm blog melainkan sopping dan sopping dan sopping...ekeke...ya ampun yer...jgn muak baca tau...

akak paham keadaan awak yg peknen, sure rasa lemah2 badan dan malas nak kuar sopping...lg2 time tgh kemuncak nak dekat raya, sure la ramai org..

zura tu mmg sweet orgnyer...x sangka lak terjumpa aritu..apa2pun akak gembira jmpa dia