Khamis, 30 September 2010

Abah

alhamdulillah...rezeki yg kudpt semalam, telah pun selamat disimpan di dlm bank simpanan...sesungguhnyer duit yg disimpan tuh, aku ingin gunakan utk membeli bateri jantung abah...buat pengetahuan korang, abah aku menghidap sakit jantung bengkak dan pakai bateri (peacemaker..tol ke aku eja nih) utk membolehkan jantung abah aku berdegup...dgn syarat abah aku tidak boleh buat sebarang keje berat, stress atau benda2 yg bleh mendatangkan marah....bateri yg digunakan abah aku bleh bertahan antara 5-7thn...satu bateri kecik tu berharga RM15 ribu....tu harga selepas diskaun yer sbb mak aku dulu keje di IJN...kalau tak, rege bateri tu mencecah RM30 ribu....

setelah menjalani ujian di IJN semalam, mak bgtau bateri abah aku perlu ditukar 1-2 thn lagi...sbg anak, sudah menjadi tanggungjawab aku utk menukar bateri abah...waktu aku taip ayat nih, air mata ku tak dpt dibendung lagi.....huhuhu..sesungguhnyer aku sgt2 sygkan abah...apa saja utk mak dan abah, aku akan berusaha lakukan yg terbaik! aku jugak ingin memohon semoga korang (sahabat, family, sedara mara atau sesapa pun) doakan kesehatan mak dan abah aku yer...

inilah wajah abah aku yg terchenta...semoga Allah sentiasa panjangkan umo mak dan abah

12 ulasan:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

sedihnya. sob sob

semoga dipanjangkan umo
sama2 kita doakan yer

teriangan bapa aku gak kat kampung :(

Yu'xan Lee berkata...

Baiknya nome nie, bertuah sungguh dpt anak sebaik nome....Semoga tuhan sentiasa panjangkan umur dan berikan kesihatan yg baik terhadap org tua kita. amin....

AieZa berkata...

insyallah mie.. moga sampai la hajat kamu tukar bateri tu in 1-2 yrs.. moga bateri tu bole bertahan lbh lama..

Bunda Awwa berkata...

Nomey...aku doakan moga abah ko sentiasa sihat dan kuat selalu... AMIN

Alyn Aellynn berkata...

Semoga semuanya berjalan lancar. insya'allah

sbg anak kita nk yg terbaik untuk our parent. sama cam mereka jugak dulu, buat terbaek untuk anak2. Abah aku dulu pon sakit jantung, and sakit buah pinggang.. tp dia dah pergi meninggalknan kami sekeluarga. al-fatihah

skrg mak aku pulak dlm rawatn kimo breast cancer. ape yg leh kita lakukan, sedaya upya untuk mmerawat dan menjaga ibu bapa kita kan. semoga urusan ko dipermudahkan. amin.

nome berkata...

tinie: thanks tinie di atas doamu itew...aku pun doakan semoga parents ko sehat dan dipanjangkan umo...kalau dah teringat tu, segeralah tepon...ntah2 ayah ko pun tingat kat ko gak...

nome berkata...

zura: thanks zura....dah jadi kewajipan kita sbg anak kan...rasanyer semua anak camtu...mie pun harap camtu, semoga parents kita sentiasa dipanjangkan umo dan dimurahkan rezeki

nome berkata...

aieza: semoga duit yg aku simpan cukup tuk tukar bateri abah...amin...skrg ni, aku byk nasihatkan abah supaya byk berehat...x leh wat keje berat2...

nome berkata...

waffa: lahai beb, dah lama x dgr citer...dah besar dah anak ko yg comel lote nih....rindu seh dgn kamooo..

thanks beb doakan kesehatan bapak aku...semoga parents ko pun dikurniakan kesehatan yg berpanjangan....dan thanks jugak sbb ko singgah ke blog aku..

nome berkata...

aellyn: Al fatihah utk arwah ayah ko lyn...semoga rohnyer dicucuri rahmat....ko mmg seorg yg anak yg penyabar...dan aku tau ko mmg tabah menghadapi dugaan hebat nih...semoga mak ko dipanjangkan umo dan kembali sehat...

aku juga doakan semoga ko somi isteri sentiasa dimurahkan rezeki...apa jua yg ko lakukan pasti ada balasan baik suatu hari nnt...insyAllah...thanks beb kerana bg inspirasi pada aku supaya menjadi seorg yg tabah dan sabar spt kamooo...

peah @ peps berkata...

beb..ada doa utk kedua ibu ngan doa menghadapi kesulitan kat link ni...:)

http://organisasi.org/taxonomy_menu/2/33/60?page=1

seriously...tabik springgggg...nome mmg anak yg baik...

nome berkata...

peah: thanks beb...really appreciate...

mmg berguna sgt2...