Selasa, 7 September 2010

Macam2 Cerita Sebelum Menjelangnya Raya

selamat ari raya kepada semua umat Islam di seluruh dunia...ucapan ini ku tujukan khas buat suami, anak, keluarga dan sahabat handai...ampun dan maaf ku pohon sekiranya ada tersalah kata dan terlanjur perbuatan...yg baik datangnya daripada Allah s.w.t dan keburukan datang daripada aku insan yg lemah....semoga kita sama2 dpt meraikan hari raya nanti dengan penuh gembira bersama-sama insan tersayang *_*

esok aku masih lagi bekerje seperti biasa...mungkin dato bagi half day dan mungkin tidak...tgk pada keadaan...

start hari kamis ni 9hb sept sampailah 19 sept aku selamat bercuti raya...wahhhhhhh sonoknya...bertambah meriah sbb kali ni giliran aku beraya bersama dgn keluarga aku yg terchenta di Semenyih...

persiapan raya aku? alhamdulillah semuanyer telah tersedia...list2 adalah seperti berikut:
  • baju leesya ada dlm 5 pasang semuanyer
  • baju aku dan somi pun dah selamat siap
  • karpet pun dah selamat
  • langsir pun selamat gak
  • kueh2 raya pun dah ada dlm 10 jenis (ada yg beli dan ada yg client bagi..jimat duit...ekeke)
  • baju2 dan seluar2 bibik pun dah selamat
  • duit raya pun dah selamat ditukar
  • zakat fitrah pun dah selamat dibayar
  • hadiah utk mak abah dan keluarga mertua pun dah disediakan
tinggal nak beraya je lagi...tak sabarnya..now aku ngan bebudak opis kemaruk nak beraya...sesungguhnya mood keje dah down sgt2...kami kat sini sibuk berjoget raya dan hias2 opis...korang lak camne? sure mood keje down gak kan...ni mesti dah tingat kat kg halaman...bestnya!

SELAMAT HARI RAYA DAN BERHATI2 BILE PULANG KE KAMPUNG


selamat hari raya daripada aku NOME...maafkan segala kesilapan aku yer..maaf zahir dan batin


ni selingan gambar roti john kebab ayam cheese special...beli di param...juadah kami berbuka semalam...sedap sgt...arini nak repeat beli..tu pun kalau derang x tutup kedai lagi...


ini plak gambar anak dara aku aleesya..gambar santai di ujung minggu...serba pink..ekeke...

mata dah stim nak tdo..


aleesya di bilik menan dia...selagi x tdo..selagi tu la main...


skrg sudah pandai melentokkan diri kalau nak barang...cair dibuatnye


td main beskal...then main gelongsor plak...x lama pastu, tdo terus...ekeke..penat gamaknya...



hasil kami last minute..sopping baju leesya...mula2 x jadi nak pakai kaler grey di pagi raya pertama sbb baju leesya x jumpa..then last2 ari ahad lepas, kami gigih ke alam sentral..terjumpa plak baju leesya kaler grey...maka puas la hati kami...maka dgn ini...kami kompom pakai kaler grey pada hari raya pertama nnt...insyAllah


ini plak gambo aku dgn hadiah dari boss Mr Wong...dia dgn ikhlas hati bg zakat hadiah utk hari raya...tiap2 thn dia rajin bg zakat kat aku...ekeke...dlm bakul tu ada kueh tart nenas dan kueh suji...tambah lagi koleksi kueh2 raya...alhamdulillah

12 ulasan:

amai @ mai berkata...

mie..
selamat hari raya buat mie n keluarga..
meriahnyer raya tahun ni yer..

mmg skrang ni kalo boleh dah xmo keje, asyik ingat raya aje.. tapi cuti rasminya esok.. mai n family raya umah belah suami plak tahun nie.. kalo jalan2 ke ipoh tu, singgah2la umah yer..

:)

shah-ila-ain berkata...

Selamat hari Raya Maaf Zahir batin dari aku..Moga ko sekeluarga bergumbira di Aidilfitri....Jemput datang umah yerrr...

A.I berkata...

Selamat Hari Raya Nome (^_^) mintak maap kalau ada benda yg kau terkecik ati ngan aku ye...

nome berkata...

mai: selamat ari raya tuk mai sekeluarga...thn ni mie raya di semenyih jer...x singgah ke belah utara..hope nnt bleh kita raya bersama...maaf zahir batin yer

nome berkata...

mel: selamat ari raya utk ko sekeluarga mel...maaf zahir batin dari aku...semoga kita dpt bertemu di hari raya nnt...insyAllah

nome berkata...

k.ai: selamat ari raya utk ko jugak kak...aku pun nak amik kesempatan memohon ampun dan maaf sekiranyer ada tersalah kata yg membuatkan ko tersinggung...ampunkan daku sekeluarga yer...huhuhu

Yu'xan Lee berkata...

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN NOME.....Semoga syawal kali ini memberi seribu satu keberkatan dan kebahagiaan...aminnn

nome berkata...

zura: selamat ari raya lalink...thanks for the wish...mie pun nak ucapkan selamat ari raya utk zura dan keluarga...mohon ampun dan maaf sekiranyer ada terkasar bahasa atau perkara yg menyinggung ati zura....maaf zahir batin yer...

mamashasha berkata...

nome | wahhh panjang checklist ko ye..alhamdulillah settle semua complete ngan bibik nye sekali...

comel nye leesya..sibijik ikut ibu bile rambut dia lepas ....dah siap try baju raya ye...

anyway, selamat ari raya me, maaf zahir dan batin...jemput kerumah nanti...

psstt aku ikut nasihat ko, keep sembonia tu dlm simpanan aku...thx

nome berkata...

bed: panjang seh ceklist aku...takut ada yg tercicir...alhamdulillah misi selesai...

jarang aku lepaskan rambut leesya...mmg sokmo berikat...tp kali ni saje kulepaskan...tp x lama la sbb dia dah start rimas..budak2 kan..cepat berpeluh..

selamat ari raya utk ko sekeluarga bed, maafkan segala kesilapan aku sekiranyer ada mengguris ati ko yer..halalkan makan minum aku sepanjang kita berkawan ye bed...ko pun sama gak, jemput ke umah aku nnt..dah tau jalan kan? ekeke...

psttt....itulah yg spttnyer bed, sayang oooo kalau ko nak let go beg tuh..lg2 ko x penah ada kaler brown, harus ko simpan..baru lah byk koleksi dlm simpanan...pelbagai warna dan design, tol tak? wahhhh byk beg raya kamooo ye bed...ekeke...

AieZa berkata...

nih cite ape sembonia2 dgn bed nih? hehehehe..

nome.. selamat hari raya aidilfitri.. maaf zahir batin.. dari aku sefamily utk ko sefamily.. kirim salam kat bibik ko sekali yer.. semoga dia gembira beraya kat sini dgn family ko..

raya nnt insyallah aku berjalan raya ke rumah ko.. ko pun dtg umah aku mcm biasa ye.. jemput dtg.. tp bgtau tarikhnya bile yer..

nome berkata...

aieza: kahhhhhhhh...bed bgtau aku psl dia dah terbeli beg sembonia...then dia nak let go...kaler brown...tp aku ckp sayanglah..lg2 bed x penah ada kaler camtu...so baik bed simpan wat collection...

aku pun sama cam ko za..nak ucapkan selamat ari raya aidilfitri..maaf zahir batin dari aku sefamily...nnt aku sampaikan salam ko pada bibik aku...

jgn lupa dtg singgah umah aku..aku no hal..roger jer...insyAllah kalau xde papahal, aku singgah umaH ko nnt..