Selasa, 21 September 2010

Meriahnya Berhari Raya

fuh lama sungguh x berhapdet blog...selama 12 hari aku melayari cuti raya...tp raya tahun ni idaklah sebest mana pun...so-so jer...raya pertama dan kedua je yg meriah bg aku..hari2 lain? dok melangok kat umah...tak pun main terjah2 ke sopping complex...borink sungguh...raya ketiga baru kami pegi ke umah parents in law aku di shah alam

sib baik ada tradisi main bowling di antara sedara mara...hat tu mmg bingit dan meriah! later2 aku hapdet...

thn ni giliran aku beraya dgn parents terchenta di semenyih...tak menang tgn melayan tetamu...bygkanlah bile semua sedara mara berlonggok kat umah mak, adik badik mak aku 17 org (tu belum masuk lg dgn anak2 derang), adik badik bapak aku ada 12 org...bleh korang bygkan betapa ramainyer....sgt2 meriah...abis licin rendang dan lauk pauk raya tuk ari raya pertama..alhamdulillah... raya kedua kami repeat masak rendang balik...berbaloi2...

insyAllah aku akan singgah komen kat belog2 korang...almaklumlah keje menunggu byk sgt selepas bercuti..ni pun aku amik kesempatan hapdet belog sbb semua boss2 sibuk meeting....yeehaaa!!!

HARI RAYA PERTAMA

kami sefamily dgn tema kaler grey...aku pakai baju raya kejap jer then aku tukar baju biasa...almaklumlah kena bersilat di dapo...



aleesya dan ayahnya

aleesya dan ibunya

adik aku dan bininya...sedang mengandung 2 bulan lebey...bertambah lagi sorang cucu mak aku

gambar kabur sket...kami bersalam-salaman...tak nangis lgsg tau...penoh ngan gelak tawa bagai...apa taknya...asik buat lawak jer...


sayang abah! muahhh!!!


leesya yg sibuk kaco wan dan atoknya bersalam...


cian dia lapo...makan ye bang...


leesya dgn sepupunya...lahir sama bulan dan sama tahun...

begini agaknye kalau ada 2 org anak...ekeke...


leesya dgn sepupu sepapatnya

sedara mara yg sibuk menjamu selera...


ni semua anak sedara aku....tu baru sket tuh...dok tgu aku hulur ang pau...kahhhhhhhh...pokai makcik...



di antara sedara mara yg dtg ke rumah parents aku di semenyih...


ari raya pertama, kami jamu rendang ayam pencen, rendang paru dan daging, lontong, nasi himpit, ketupat palas dan ketupat bawang, lemang, sambal sotong, sambal goreng jawa, kueh2 raya dan lain2 lagi...


HARI RAYA KEDUA

family aku...bergambo sebelum kuar beraya

girls

bibik pun sibuk nak pose

raya kedua kami pakai serba itam


kalau aku sefamily pakai itam, adik aku plak pakai putih...baru la cam taik cicak...itam dan putih...kahhhhhhhhh

mak dan dua org anak daranya...kehkehkeh

tahun ni cucu baru sorang...insyAllah raya tahun depan cucu ada 2 org...syoknya!


kami berdua dlm keta...kuar beraya...panas tol cuaca time tuh...leesya pun dah tukar baju dah...

9 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

yeah, aku yg pertama. sungguh ceria aku tgk gmbr korang sekeluarga di pagi raya. berseri2 semua. leesya nmpk sgt cantik berbaju grey. cantik baju leesya. baju ibu ayah dia lagi la meletop. nice theme. grey, jarang org buat kan.

meriah nye 1st day raya korang, penuh rumah korang ye, ni baru sedara mara ni, mmg banyak la duit raya ko habis di hari raya pertama kan?

bibik ko, sakan!

suhida berkata...

slmt hari raya nome..mmg aku tunggu je ko update blog cter pasal raya.sbb na tgk juadah raya.tp frust takde gambo mknn....huhuhu...meriah2 tgk famili ko.ramai2 camtu ler baru best kan.

Mama Herda berkata...

meriah sehhhh..suke aku tgk pic raya per-1 ko ank & laki tu pki baju greyyy...sgtttt sweeetttt...

nome berkata...

alya: thanks beb...baju leesya tu dpt last minute kat plaza alam sentral...lagi 2-3 ari je nak raya...baju aku tu lak, bukan baju raya dah...tu dah kira baju opis sbb penah pakai gi keje...baju raya mmg x pakai...tgu open house company...kehkehkeh...

mmg 1st raya x jalan ke mana pun, stay umah jer..tgu org dtg...dari pagi sampai ke malam, ada je org tersusun dtg...meriah!

bibik? dia mmg gaya sakan...mengalahkan tuan umah...

nome berkata...

sue: juadah raya? x sempat snap beb...mmg padat madat dgn org datang...aku sibuk kat ceruk dapo sentiasa...so x sempat lgsg nak tangkap gambar2 makanan...ya ampun ya...tp makanan biasa2 jer, idaklah meriah sgt...

nome berkata...

her: tengkiu..tengkiu...ko pun apa kurangnya...mmg jelita abis bergaya dgn baju raya peknen ko tuh...seyes weii...seri ko naik sgt bile peknen nih...

shah-ila-ain berkata...

Selamat hari Raya nomie....wahhh penuhh umah ko erkkk....betul tuhh bila adik beradik mak ayah dtg..penuh umah...kete sekali dtg 10 bijikk..fengsannn....aku pun mcm ko kejap jerr pakai baju raya lepas tuuu dok kat daporr jerr kejernyeee....haha...mlm baru lah beraya...

leesya mesti lagi seronok kan...sedare mare sekupu sekapat dia ramai...mcm ain mainnn jerr manjang...

nome berkata...

mel: selamat ari raya to u too mel...mmg penoh umah mak aku ari raya pertama ngan kedua...aku pakai baju raya kejap jer..tuk sesi bergambo dan jemput org mkn...then terus tukar uniform...gi basuh pinggan dan masak2 kat dapo...ekekee....

penoh laman mak aku ngan keta...bersusun keta...

leesya mmg sonok kalau semua sepupu baya dia ada dtg raya...sampai x mo tdo, x mo mkn dan x mo minum susu...haih...

mamashasha berkata...

me, tak payah ko jelas kan sudah tergambar keronokan nya raya kat semenyih ni! looking at your happy face i know already lorrrr....kahhhhh

suka arr tgk leesya pakai baju kurung...grey pun IN dgn ko me....i like...rantai tu lagi i suka u.....!

2nd theme kaler black pun masuk....cemana la kalau aku pilih hitam ye? ok tak? cehhh berangan dahh ni!

leesya & kazen nampak cam adik badik me...