Jumaat, 1 Oktober 2010

Penjagaan Diri

setiap hari aku pasti tempek 2 benda wajib di muka...satu pencuci muka neutrogena dan satu lagi mosturizer olay...aku dah guna 2 benda ni lama...dari zaman sekolah sampailah skrg...sebotol olay tu plak leh tahan sampai setahun....mmg jimat! rege pun x mahal mana...aku mmg sinonim dgn 2 benda nih...alhamdulillah xde masalah...

dulu aku ada masalah kulit...kulit kusam, warna tidak sekata dan berminyak....maka aku pun try la guna olay...alhamdulillah bersesuaian dgn kulit muka...sampai skrg aku setia gunakan 2 benda nih...aku ni jenis pemalas, nak buat benda semuanyer cepat....so nak manja2 kan muka, mmg aku x buat...tp kalau diberi peluang, sure aku x tolak....best tuh!

aku mmg soker kalau kongsi bab2 kecantikan dan penjagaan diri...kalau ada tips2, bleh la kongsi dgn aku yer...x salah kalau nak berkongsi pendapat...lagi2 bile dah berkahwin nih...tol tak?

2 barang penjagaan muka ni sgt penting utk aku...setiap hari 2 benda ni la yg aku sapu kat muka...satu tu pencuci muka neutrogena dan satu lagi mosturizer olay....satu botol olay tu bleh bertahan setahun tau...ni baru aku nak tukar baru...mmg jimat la...


aku pakai olay normal..dulu kulit aku berminyak dan warna tak sekata...tp alhamdulillah selepas aku gunakan olay dari umo 18thn sampai ke hari nih, kulit takde masalah lg...insyAllah...dlm satu kotak olay tu, terdiri daripada mosturizer, serum dan pencuci muka...satu set tu berharga RM48.90




6 ulasan:

peah @ peps berkata...

..yeay...hidup OLAY!....:)..

wahh..skin nome sangat flawless..
peah tgh pening nak remove kan...jeragat ni...

nome berkata...

peah: wahhhh semangatnyer kamoo....i loikeeee!!!!

skin mie pun jenis sensitif gak...tp alhamdulillah sesuai dgn produk olay...jeragat? mie pun ada gak peah..payah kan nak ilang?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

bersih tanpa jerawat gitu

nome berkata...

tinie: kadang2 ada gak kuar...ekeke...

shah-ila-ain berkata...

lawa...lawa....gebuuu gituu...aku ni jerawat mesti ade..nyampahh tau..cumanya menjak kawen ni jarang2 tumbuh yg besar2 tuhh...aduhh...parutt ni yg payahh nak ilangkan...

nome berkata...

mel: aku rasa hormon kita pas kawen kot yg menyebabkan jerawat batu tu segan nak tumbuh...cuma kalau ada bekas parut jerawat, payah sket nak ilangkan ek...aku pun sama cam ko gak....