Selasa, 29 Disember 2009

Kesinambungan Mahligaiku

bed, alya, dayah and the gang...aku mintak ampun sama korang...korang jgn lah caya sgt...aku angan2 jer...ni bukan rumah aku la..kahhhhhh...ni rumah showhouse jer...aku gi terjah ari ahad lepas...kat saujana utama...rumah semi-D cluster....ekeke...aku main2 jer ngan korang...aku masih lagi tinggal kat umah apt aku kat subang nun...aku angan2 je lebey..manalah tau ada rezeki nak beli...kwn laki aku yg beli umah ni...umah ni siap tahun 2011...ada 80 unit jer..sumer dah penoh...developer dia Glomac...aku berminat nak beli...tp tulah..fully booked...
korang jgn marah aku ek....smlm aku sempat baca komen korang, aku dah dekah2 guling...aku kan suka wat joke..wakakkaka...xkanlah aku wat house warming x ajak korang...apa da...korang kan tau aku ni sengal plus kepala ting tong sket....

inilah rumah yg aku gi terjah ahad lepas...simple and nice..rege dia 250K

12 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

weh nome, aku dah bau2 gak akan dikenakan ni. tp takpe, aku mengenalimu. cewah!

80 unit je? 250k lak tuh, mmg la sold out ye. best nye. senang nye org beli dgn cari rumah. nape la aku tak gitu. huhu..

oYa berkata...

uwaaaaaaaaaaaaaaa tipah tertipu lagi..hahahahah

AieZa berkata...

hahaha mangsa sungguh korang nih.. sib baik la aku baru terbaca entry mie pg nihh..

tp cun eh glomac design.. mmg design baru.. saujana utama kt mane eh???

*eh alya.. bkn ko dh beli umah ke???*

Jue @ atanayuiman berkata...

RM250k..?? amat berbaloi la kak.. dah sold out daa.. tunggu Next fasa la.. sebab harga sangat berbaloi tue.. kat area umah jue nie ada gaks umah semi-D double storey macam nie.. tapi harga dia RM290K...

Mr. Mrs Zaidi Diaries berkata...

Heheheh.. patut lah cam penah nengok suasana umah tu.. kat Saujana Utama rupenye.. dokek yo ngan umah kite tu ek nome..

ko subang bestari ek? napo tak beli sana? kekek subang bestari tu bukan aku tak nak beli tapi rasa cam nak terberak harga dia kan kan?? setengah juta pulak dah harga nye...

tapi Saujana utama tu leased hold lah beb.. memang 99 years old dia nyer cagaran tapii.. ko bayangkan jap cicit kite tahun 2110 nanti.. agak2 berapa lah rege umah ngan tanah time tu? ko ce survey desa coalfield lagi dokek yo dari saujana utama dia freehold.. lagi gempak umah dia nome.. 3 master bedroom sume berjacuzi rege RM280k silalah ko terjah.. aku tahun depan aku rembat 8 bijik wakaka<--- tak nak kalah beb

shah-ila-ain berkata...

huhu...kalau nengok bab umah baru n hiasan dalaman memang tak jemu memandang...tp skang ni mcm fobiakan nak beli umah yg belum siap ni....mcm area tmpt aku nie banyak umah2 baru dibina...akak aku pun baru jerr dpt kunci dok umah baru dia...esok2 aku nak skodeng umah baru dia tuhh...memang aku minat sgt2...rege dia 160K jerr...uhukk...

* aku...hmm...berangan lah dulu skang ni...

fazilzura berkata...

KAHHH Selamat aku lambt terjah kalau idak akhakk pun tertipu dek non ..

beb , pe salah nye ko berangan2 .. key pe.. smart jgk umah tu ..

nome berkata...

alya: sori lah beb...ko kan tau aku ni ting tong sket...aku pasang angan2 la konon2 tu umah aku...aku kepingin ooo nak umah sendirik...tu yg kemaruk tuh..sib baek ko dah kenal peel aku yg masuk air nih...wakakaka...

umah skrg ni mahal2 ooo..kalau ada pun sumernyer leasehold..kalau freehold...mahal gilos...terkentut aku jap kalau nak beli freehold...

oya: ala oya...bukannyer baru sekali aku kencing ko...ko redha kan aku tipu ko kan...wakakak...tahun baru sok aku mintak ampun ngan ko yer...

aiza: mmg rumah2 under developer glomac ni sgt2lah cantek..aku soker design dia yg mantop dan servis developer dia yg bagus...tp tulah...skrg ni sumer offer leasehold..rugi aku x rembat awal2 rumah semi-d tuh..

jue: mmg tol jue..rege 250K tu mmg berbaloi ngan semi-d..mana nak carik dah rumah rege camtu...kat sepang pun mahal ek semi-d...haruslah akak nyesal x rembat awal2...

wana: aci x ko tunjukkan umah yg ko ckp tu kat aku..aku mmg nak cari umah sgt...kat saujana utama tu sbnrnyer jauh dari tmpt keje aku..terbeyak aku nak ngadap jalan dan tol jauh2 nih..aku sbnrnyer minat giler umah2 kat subang bestari tuh..tp betol ckp ko..umah kat sane sgtlah mahal..setengah juta ko...kalau dlm 200K mmg lama aku sebat dah..ko camne wana? dah jmpa umah idaman lom? aku tingin gak nak beli umah freehold, tp payah tol nak jmpa..yg ada pun byk leasehold jer...max year yg derang offer 99years...haru kan? nnt aku nak survey umah yg ko ckp kat desa coafield tuh..thanks for the info!

nome berkata...

mel: kalau ko nak beli umah celah2 klang nun, mmg byk rege yg murah lagi berbanding umah2 kat subang dan kl nih...ko mampu mel? aku bg kata2 semangat nih...apa kata ko rembat 1 tawun dpn..aci x?

zura: sib baek ko yer...x terjah awal2 smlm..kalau tak, ko pun sama tertipu ngan aku...ekeke...

mamashasha berkata...

sangat cantik pandangan luar rumah me...rege pun ok sgt tuh...250k...glomac nye...saujana utama pun ok....beso lagi dr rumah aku....kahhh aku dah terasa2 ko mainkn aku me pasal tu komen yg kedua aku kata ade sesuatu bermain dibenakku tapi aku tunggu dulu.......aku tak kira ko belanja aku makan me....apa barang teh tarik...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

semoga kau mampu miliki rumah itu
sila ajak aku tinggal sekali
hehe

Dayah @ Real Ummu berkata...

tipah tertipu.........hehhe..takpe la..angan2 dulu..mana tau satu hari jadi kenyataan kan Nome..
-wij-