Isnin, 28 Disember 2009

Jemput Masuk ke Mahligaiku...Ekeke...

alhamdulillah akhirnyer impian aku termakbul...jemput masuk ke teratak aku yg tak seberapa nih...house warming akan kubuat nnt...insyAllah....deco2 umah ni adalah inspirasi dari anjung seri dan impiana magazine...slow2 kayuh yer...


hall depan..simple jer..tema itam dan merah



dining hall plak...still konsep simple dan moden



jemput makan


tangga menuju ke tingkat atas



bilik di tingkat bawah..tema epal ijau



jamban di tingkat bawah...plastik pun lom tanggal...ekeke...



dapur yg simple tp masih konsep moden



bahagian luar sebelah dapur tuk sidai2 kain atau apa2 ajer...



laman yg rongak lagi...rumput xde lagi


ini plak hall di bahagian atas rumah



bilik no 3 di tingkat atas



konsep biru laut



bilik no 2..konsep pinky2



posing jap by my hubby


kabinet baju di bilik master bedroom



master bedroom


asben n my his fren tinjau kaw luar dari bilik masterbedroom


bilik air dlm masterbedroom


lampu konsep moden



view dari arah pintu masuk..yg baju kuning tu kwn asben aku, en amin

9 ulasan:

mamashasha berkata...

nome...sgt cantek...aku suke yg amat!!ko ni mcm tau2 je aku tgh cari ilham...alamak camne ni aku ngan laki aku pun pilih konsep moden jugak....tp takpe umah aku lambat lagi siap...by dpt kunci nanti harus ade new design lagi kan for moden concept ni....serious me....cantek sgt ...ko deco sendiri eh hasil dr idea impiana & anjung seri.....waaaa lagi sekali nk puji ni aku mmg berkenan dekorasi kamo....tunjuk sikit rupe dr luar mahligai tu.....

Dayah @ Real Ummu berkata...

Nome...sgggggt cantek umah ko...aku mcm tgh dok baca majalah AS/Impiana je...ko deko sendrii ek..tak pakai ID ?? cayalah...mmg cantik...aku sukeee bgt..bila la aku nak ada umah cenggini..

psssttt.. brp ko berabis??

-wijdan-

mamashasha berkata...

tapikan aku mcm terpk sesuatu....takpe aku biarkn dulu apa yg terlintas dibenak ku ketika ini....ngehhhhh

Mrs. Simplicity berkata...

waaaa...bila la nak merasa dok umah sendiri, decor umah sendiri, hasil keras tangan sendiri... aaa jeles tgh design umah ko yg sangat cantik itu. i like the concept very much!

oYa berkata...

TOMEL2 AKU BERKENAN NGAN TV TU..BESTKAN DPT DUK UMAH SNDR BESOR PLAK TU CANTIK PLAK TU TAHNIAH WEI

AieZa berkata...

hahahaha aku dh terbaca entry ko yg selepas ini.. xbaik ko mie..

bed.. ape yg ko terpikir sejenak tu??? sama ke dgn rupanya ko kena main ngan dak nomie nihh???

mamashasha berkata...

iye aieza....aku dah rase kene main sebabnye kan nape nome siap bok cerek air kat dapur & susun pinggan mangkuk kat atas meja cam show house????wakakaka pasal tu aku tak nak bg nome kantoi lagi!!!

nome berkata...

ya ampun korang2 sumer..mati2 korang caya ek apa aku kencing korang nih...kahhhhhhh...dekah2 aku guling baca komen korang...jgnlah marah wei...aku pasang angan2 jer..nak miliki umah ni lom lagi la...tgk rezeki aku tawun dpn camne...tp aku mmg nak cari umah sgt...tingin ooo...

bed: aku dah agak ko tau aku kantoikan ko...pandai ko yer...kahhhhhhh...nnt aku banja ko minum teh tarik ek...

Dayah @ Real Ummu berkata...

citt...tipah tertipu ropanya...takpe..tak marah pun..aku pulak excited terlebih..aku tak la belek habis..tajam mata hang Bed..aku sekali tengok je..