Khamis, 24 Disember 2009

AZAM TAHUN BARU AKU!

Bile aku godek2 pc aku ni (nampak sgt xde koreje), aku terbukak folder yg dah lama bersawang...gentel punya gentel...mata aku terpana kat gambar bawah nih...pastu aku cedey dan frust...aku frust sbb aku rindukan figure aku dulu....walllahhhhhhh....ponat dah diet nih...baru turun dlm 15kg...bile la gamaknyer dpt figure cam dulu ni...ngarut sudahhhhhh...berat aku dolu dlm 49-50kg ajer....skrg ni x sanggup nak timbang ooo...kang ada lak timbang tu pecah...kalaulah timbang tu leh berckp...mesti dia dah sound aku..."JANGAN NAIK RAMAI2! (walhal aku sorang je yg timbang)" ....kahhhhhhhhhhhhh....yg paling aku frust, dulu size baju aku XS or S...suar pun size 27-28 jer...gi sopping x yah try kat fitting room...pakai rembat bayar jer..tp skrg, nak gi fitting room pun malu nak mampuih!
bile tgk balik gambar2 nih, aku nekad nak diet kaw2...itulah azam aku utk tawun dpn...tp mampukah aku?! demi nak jaga ati somi terchenta...aku mesti mampu! aku boleh! (ntah apa la aku ngarut nih..cam nak gi berperang plak!)






11 ulasan:

suhida berkata...

jom sama2 diet..diet extreme.insya allah boleh.daku pun tgh berusaha ni.

Ryn berkata...

kamoooo kah ituw?????

ermmm...sama je ngn aku...nak diet kemain lg..last2 naik statik kat situ gak...turun 3kg naik balik kg...ermmm camne tuh?

sungguh tak disiplin kan..

Ibu Mifzal berkata...

mie..aku pun nak diet gak..huhu..aku lg byk kena turunkan berat ni...uhukk

ryn..ko nyer berat statik x per..cam aku ni..turun dulu kemain 3 kg..naiknya 5 kg..uhukk cemana tuh..

fazilzura berkata...

amboi sweet betui ko dulu yek ..

heheh suor saiz 28 ?? aku stil pakai .. but dulu aku pakai saiz 26 huhuhuhu dh beso dh ... hope bley slim lg leps ni ..

*** ko tu murah rezeki dgn mknan , x makan kang rugi ...

nome berkata...

sue: ko pun sama nak diet ek? aku tgk ko dah selim dah...ok apa body ko ngan anak dua...kira slim di mataku...

ryn: ko udah kurus la beb....ok apa body ko skrg...tu pun ada org ngorat tau...kahhhhhhhhh

ainey: jom ainey...kita diet sesama...mie x kira..by next year..nak dpt berat ideal..x kurus cam dulu pun xpe..janji BMI ok..

zura: aku jeles sama body kamooo..bergetah tuuuuuu...ate ko nak kurus camne lagi..dah kira ok dah body ko skrg...cam anak dara u

LeaKhalid berkata...

mak itik....

w/pun size akak tak sama cam dolu...tp akak hot aper???

i likeeeeeee.....

tp kalo dah tanam azam, same2lar kite memberi support antara satu sama laen coz lea pun tgh berusaha nak kurus gaks..dapat jejak 60kg pun dah ok dah...huhuhu

mamashasha berkata...

yok....jom kawan2 yg seazam dgn aku kite" bersama2 menggapai " bentuk bdn yg diinginkn....kahhh aku kan me tiap2 tahun since masuk itm renew azam ni! tak pernah tercapai......yg pasti nxt year aku kene keje kuat...coz aku kene kuwus balik at least 60 kg before pregnant! moh kiteeeee....
kaahhhhh........verify word bawah ni pun cam perli aku je " GOGYM " ko.....

Mrs. Simplicity berkata...

nome, pd pndptn aku la kan, cmne pun figure ko kan muka ko tetap cun. seriously. ramai pasang azam yg sama mcm ko ni, aku pun nak join the club gak. sama2 kita ye. caiyok2!

nome berkata...

lea: hot celah mana lah tu lea oooiii?? celah lelemak akak ek? ekeke...jd jom la kita sesama kuruskan bdn tuk tawun dpn...chaiyookkk!!!

bed: wah bukan main semangat ko yer nak kuruskan badan...harus aku menyokong ko 200%...sesamalah kita menjadi insan yg langsing lagi jelita tawun 2010 nnt...

alya: cun kah aku nih? kembang setaman aku bile ko puji aku cun...kahhhhh...apa2pun akan kuruskan badan aku yg tembun nih..sbnrnyer dah x larat dah bawak badan besar nih...haus tapak kasut aku...ekekeke...

mamashasha berkata...

eh alya ko nk kecik tang mana lagi wei???udah kecik dah tu...me...insan jelita 2010 ye?mcm nk masuk misworld pulak aku rasa!!!kakaka

fazilzura berkata...

KAHH .. KURUS LER kata KO ...

aku ni kire sedang2 jek , nk kasi slim lg.. but 2011 ler heheheh...
thn 2010 nk wat anak .. :)

** pe lagi beb , xnak ke try makjun mantop ku ni ..