Khamis, 29 September 2011

Nyawaku Aleesya

Syawal pun dah selamat abis semalam…tp opis kami masih tak abis2 dgn jamuan raya…ekeke…arini giliran HR Dept buat open house…Raya Zulkaedah gamaknya..ya ampun (^_^)

Ok part raya aku tinggalkan dulu…entry kali ni aku nak stori mori psl anak dara aku yg kini berumo 3thn 3bln…dah besar panjang dah…tinggi pun dah cecah pinggang aku…kojap jer…rasa baru je semalam belah perot kuarkan dia kat dunia nih…alhamdulillah aku suka perkembangannya…since dok umah mak nih, dia jadi so manja dgn atok dan wan nya..asal aku angkat kening sket, terus lari dptkan atok…ewahhhhh…ada back-up nampak…soon nak jadi kak long dah…tak tau nak panggil dia apa..akak ker? Along ker? Dia pun dah pandai nak sayangkan adik, lagi2 anak adik aku tuh, Qistina…asal Qistina nangis jer, dia la org pertama gi lari pujuk adik…sometimes bile adik dia bising sgt, dia mula la jerit “SSSYYHHH!!! DIAM! DIAM!” mmg meriah umah! Xpelah mak, layankan je cucu2 kesayangan mak…sib baik ada bibik menolong, kalau tak mmg kelam kabut mak aku…

Aleesya adalah anak kesayangan ayahnya….aku pun sygkan anak gak…tp idaklah over manjakan anak…but en somi mmg la loving pada anak dara dia nih…bile nak tdo cari ayah, nak main cari ayah, nak mandi cari ayah, tapi kalau makan ker, tak sedap badan ker mulalah cari ibu dia nih…lahai anak la anak! Gitulah dia…I love her so much! Semoga bile dah bertambah anak aku sok, idaklah aku mengabaikan aleesya…itulah doa aku…semoga aku dpt bahagikan kasih sayang aku dan en somi sebaik2nya pada zuriat kami..amin


inilah anak dara kesayangan aku...berbaju kebaya sedondon dengan aku pada raya kedua...rasa cam dah besar je dia..huhuhu




aleesya dan ayah kesayangan beliau...memang rapat hubungan mereka berdua...kalau ayah dia ilang kejap, mulalah dok terpanggil ayah ayah...yang ayah pun sama gak...bile anak dia nangis sket, mulalah soal ibu macam2..padahal anaknya nangis tak tau apa sebabnya...




inilah nyawaku...ibu sayang kamoo berdua selamanya...





mereka penyeri hidupku dan sumber kekuatan aku selama ini...




oohhh rindunya aku kat derang berdua




ibu dan anak...kami yang suka bergurau...pastu gaduh kejap..pastu gurau balik...ekeke....we love each other





inilah keluarga kechentaan aku..one happy family





terima kasih mak di atas segalanya...kesian mak sebab bersusah payah menjaga aleesya...maafkan zura ye mak




terima kasih abah sebab bersusah payah menjaga aleesya...kami sayang abah sgt2 (-_-)





terima kasih wan sebab jaga aleesya yg lasak nih, tak pasal2 wan kurus sebab kejar aleesya...aleesya janji jadi cucu yg baik...i love u, i miss u...muah muah muah (ayat peberet aleesya bile dah pas salam semua org..ekeke)





 aku harap semoga hubungan erat kami sekeluarga akan bertambah erat dan utuh selama-lamanya...amin

6 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

suka sgt tgk korang bersedondon. i like! family pun akan bertambah tak lama lagi. aleesya mmg akan jd kakak yg baik. ni mesti mood tgh rindu kan family ye me? :)

nome berkata...

alya: i likee it too! insyAllah beb...harap2 aleesya jadi good sister pada adiknya sok..

mmg mood tgh rindu mendalam pada familyku nih..mood nak bercuti pun ye gak...

Tanpa Nama berkata...

huhu..dedulu peknen arissa gtu la..risau segalanye..risau xdpt nk adil kat diaorg.. skrg pn dh alami....kdg2 buntu nk mrh sape..
si abg main lori ksygan, adik dtg rebut2, pijak2.. si abg tolak adik..si adik jatuh tersembam kene almari tv..biru+lebam.. nk mrh sape?? serba salah dibuatnye... tup2 si umi ni jgk yg nagis...

nome berkata...

ira: lahai, cian plak tgk arisa jatuh kena almari tuh..sampai biru lebam lak tu...sure sakit sgt...mgkn abg tak sengaja tertolak adik..kalau mie jd ira, sure mie pun nangis sama...

atanayuiman @ Jue berkata...

amin.. amin yarabbal alamin.... suka kan kalo pakai sedondon2 nie.. nasiblah asben kita nie be ok jer nak sedondon. kalo dapat laki yang x suka.. alahai.. x syok nya!

nome berkata...

jue: akak mmg suka sgt2 pakai sedondon satu family....nampak sweet...