Rabu, 7 September 2011

BIBIK OOOO BIBIK...AKU SGT2 KECEWA (T_T)



Lama sungguh blog aku bersawang…mood nak hapdet pun dah ke laut…ada tragedi September berlaku kat aku anak banak baru2 nih…kejadian yg sgt2 mengecewakan dan menyedihkan aku…kejadian ni mmg tak disangka2 terjadi pada aku…selama ni aku dengar dari mulut org, dari paper, and dari blog org…now dah happen kat aku sendiri..

Org yg aku percaya, yg aku jaga bagaikan BINATANG MINYAK YANG PENOH...telah tergamak membuatkan aku terluka…sapa lagi kalau bukan BIBIK…ya kawan2…bibik yg korang sangka baik, sopan santun, sampaikan ada org dok kata kat aku “bertuah ko mie sbb dpt bibik baik camni”…yes mmg betol! Mulanya aku pun rasa aku bernasib baik dpt bibik baik cam si dia nih…dah 3 tahun lebey keje dgn aku…tak penah sekali dia cepat tangan or nak pukul2 anak aku…keje mmg tip top..serba serbi ok pada mulanya…

Sampaikan dia sendiri meng’offer’kan diri nak jaga aku bile aku berpantang sok, siap suh beli umah kat subang and macam2 lagi la…tp last2…jadi camni...puas dah aku menangis, menangis mengenangkan sikap dia yg tak berhati perot tuh…

Dalam kes nih, aku paling kesian kat aleesya…sampai satu tahap…gi ketuk bilik bibik…siap panggil “ibu, mana bibik?”..pastu siap cakap…”ibu, bibik takde ya”…sedih ooooo…sob sob sob L

Puas dah aku telepon dan sms dia kat indon…tp non ado mengangkat atau mereply sms aku…itu yg membuatkan aku bertambah2 kecewa…then selepas beratus2 kali aku try tepon, akhirnya ahad lepas, aku dpt gak berckp dgn anak bibik kat indon..anak dia kata mak dia tak dpt balik Malaysia sbb suami bibik dah bakar passport bibik…haih! Mcm2 alasan plak yg dia bagi ek…apesal ko tak ckp jer ada Ultraman muncul kat tgh2 kampung indon tuh?!!! alang2 dah buat citer kartun, baik kartunkan terus!!!

Now dgn rasa berat hati dan rasa bersalah ya amat, aku mintak mak dan abah tolong jagakan aleesya buat sementara… sib baik mak aku sanggup nak jaga…sedih aku tgk..dahlah mak skrg ni tgh jaga cucu dia lagi sorang…now tambah aleesya plak…mak dan abah bukannya kuat sgt…puas dah kami survey taska kat area subang…semuanya penuh sbb dah ujung tahun…now aku berusaha dan terus berusaha untuk cari new maid…puas aku tepon kawan2, sedaramara, kwn2 opis, search dan call mcm2 agensi…masih lom dpt apa2 berita lagi...tapi aku takkan putus asa…aku berdoa semoga dipertemukan dgn maid yg baek hati nanti…amin

Aku terima ni semua sebagai ujian daripada Allah s.w.t…mgkn ada hikmah di sebalik kejadian…mmg aku susah skrg, tp aku laki bini kena kuat demi anak…insyAllah bulan 10 ni kami nak berpindah…maka byk nak kena pk…xpelah…slow2…nak gelabah tahap gaban pun tak guna…sebab benda dah jadi…doakan kami ye kawan2

17 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

sabar ye kak mie.. dugaan untuk akak sekeluarga.. insyallah ada hikmah di sebaliknya... pape pun, nasib la bibik akak tue tak buat perkara yg bukan2 jer.. riso juga pasal org2 sana kan.. mcm2 kes.. kdg2 tambah pening kepala di buatnya..

Ryn berkata...

sorry to say, indon tetap indon, baik mcm mana sekalipun walau sikit tak banyak mesti ada wat pangai punya...

sabar laa mie..ada rezeki ko nnt bertemu ngn bibik lain jauh lebih tip top...InsyaAllah..amin.

Mummy NA berkata...

ada hikmah atas setiap kejadian kan...sabar ya...kita x tahu kadang2 akan dtg yang lebih baik buat kita..banyak2 kan doa..

Mrs. Simplicity berkata...

suami dia bakar passport? what the? agak la nak bagi alasan pun. kalau betul tak nak balik be pro, ni yg boring sembunyi2. syukur la mak ko dkt kan, ce kalau jauh, mau lintang pukang. mmg taska hujung2 tahun ni penuh la me, and nak tunggu agent 1 panjang lak kan. dont stop searching eh, insyaAllah ada pengganti bibik ko tuh nanti yg bole jaga anak2 ko esok :)

nome berkata...

jue: thanks jue...akak dah cek semua brg...sib baik xde yang ilang...syukur di situ..

mula2 sukar gak nak terima kehilangan dia sbb rapat kan...then, bile dah pk2 balik, leh mendatangkan marah plak...kalau la akak terserempak dia dlm malaysia nih..mmg azab la dia...

nome berkata...

ryn: aku sokong! penat buat baik..tp last2 dibalas tahi...haih!

nome berkata...

k.noor: ada hikmah di sebalik kejadian kak...xpelah, dah ini rezeki aku..syukur sbb mak abah sudi tolong jagakan...tp aku kena lekas2 cari replacement..

nome berkata...

alya: ha kan?! kelakar kan citer dia nih...bakar passport la...kalau aku tau la dia camni, dah lama aku doakan bot dia karam aritu...geram ketip bibir aku ni tau...eeeiii!!! gggrrrr!!!

tula psl beb, ujung tahun taska susah nak amik...kalau nak, tgu awal thn esok...sib baik mak abah dekat...tol ckp ko...kalau jauh, sure kelibut aku nak cari org...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

orang sekarang2 macam2 nome
tu ko bernasib baik dia tak ngap harta benda ko sebelum balik

nome berkata...

tinie: tol beb...muka nampak baik ya amat..tp ati pewot mmg ke laut!

syukur sbb anak aku selamat dan takde apa2 yg ilang...

wdta berkata...

nome,sbr ye.mmg susah hati bila jadi cani.insya allah kejadian ni ada hikmahnya dan ada benda yg lebih baik Allah nak bagi.jgn sedih2..be strong nome.

Yu'xan Lee berkata...

Nome 1stly tahniah sgt2, heheh x lama lg dpt baby..
Pasal bibik tue, entahlah sebaik mana pon kita tetap jgk dorang ngan perangai dorang kan tp nasib baik dia tak buat apa2 kat aleesya kan..

nome berkata...

sue: tq sue :)

nome berkata...

zura: thanks beb :D

psl bibik tu, mmg mie frust sgt dgn dia...hope dia susah dan miskin sampai bila2..geram ni weiii!!!

xpelah zura, semua ada hikmah di sebalik kejadian...mie redha

nome berkata...

lady: ha ah tol ckp u...hope dpt bibik lebey baik dari si destroyer tuh...amin

Unknown berkata...

Uh depa ni mmg tak leh wat baik!baik ala kadar aje udah!akunye maid pon sampai skang tak balik2!!hangit sudaaa

nome berkata...

bibu: ha tau xpe! tu la pasal...dah abis baik aku jaga dia....last2 buat tahi!

maid ko pun sama gak ker? haih! kwn aku pun ramai gak yg kena...gi balik raya terus tak balik sini