Khamis, 22 September 2011

Perkenalkan Bibik Baru Aku (^_^)

Since bibik aku yang lama tu dah GONE….since itulah aku dok menapak ke umah mak di Serdang…cian mak…tak sanggup aku nak menyusahkan beliau…maka dengan cargas aku berusaha mencari pengganti bibik yang baru, selepas berhempas pulas menelepon segala agensi, kwn2, sedara mara dan lain2 lagi…Alhamdulillah rezeki memihak pada aku sekeluarga...bibik baru ini diperkenalkan oleh ibu mertuaku…ibu mertuaku dpt melalui maid jiran sebelah umah…kiranya ni sedara mara maid jiran mak mertua aku (korang paham ke apa yg aku tulis ni ek? Buat2 paham je la yer..ekeke)

Hampir 2 minggu bibik baru yang ku panggil bibik Lutfiah telah berkhidmat dengan kami…so far oklah…tak boleh nak puji sgt…almaklumlah dah pernah terkena kan? Apa yg aku boleh katakan, semuanya biasa jer....kalau dicomparekan dengan bibik aku sebelum ini, aku masih lagi puji tahap kecekapan dan kecergasan bibik lama berbanding bibik skrg…bibik skrg agak slow dan perlu byk belajar…tp xpelah2…slow2 kayuh la yer…better ada dari takde kan? :D

Aku bersyukur sgt sebab sekurang2nya dapat mengurangkan beban mak aku di rumah...

Buat sementara nih, biarlah aku berulang alik gi keje dari Serdang, belom boleh lagi nak pindah subang sbb ati masih tidak percaya pada maid…aku fobia ko! Biarlah mak aku jd penyelia bibik di rumah…kiranya ni probation period untuk bibik Lutfiah…tak taulah samada sebulan ke? 2 bulan ker? Atau sampai aku banak anak ke2…ekeke..sebab bibik aku yg dulu pun, aku buat probation period dia kat umah mak sampai 8 bulan lamanya….baru aku berani pindah subang…ha ko! Lama giler!!! Janji aku puas hati kan…

Walaupun aku rindu menggila pada umah subang, tp hati kena sabar demi anak…ujung minggu baru balik..xpelah, nak wat camne kan? Susah2 dulu senang2 kendian…bersabarlah :D

Nota sipi: ucapan segunung terima kasih kepada mak mertua ku kerana bersusah payah mencari pengganti bibik…thanks mama! (^_^) 




 bibik lutfiah ni mmg tak suka bergambo..jenoh nak amik gambo dia sekeping...semuanya pandang ke lain..cam tau je muka dia ni bakal ditempek di dalam blog...kahhhhhhhhhhh




 saje je kan? tgklah tu





 eleh...nanti ko bik...aku cuba sedaya upaya snap gambo ko..jaga2...kahhhhhhhhhh





 ha tu tu!!! korang nampak tak...jap ek, aku nak fokus lagi...




 ni je yg mampu aku amik...meh aku close up sket




ha inilah dia bibik baru aku...Lutfiah namanya...mmg aku sengaja tempek dlm blog, kot2 la korang kenal ke apa...

6 ulasan:

mamashasha berkata...

mie, elok kelmarin ko remove " penyangak " ari ni tepek new bibik ye...weh aku tgk aleesya cepat mesra kan....bagusla xde la dok teringat kat bibik tu....

lega aku dgr ko dah berbibik balik, at least ringan sikit. xpela ulang alik serdang dulu..biar mak ko pantau bibik tu dulu...ko punya fobia pun x ilang lagi..

salam sayang kat aleesya..

Ryn berkata...

amik gambo dia bebetol mie..esok ape2 hal senanggggggg...hehehehe...ke situ plk aku..

hope dia tkde laa berperangai mcm bibik ko dulu..

nome berkata...

bed: aleesya cenggitu la...dia ni mudah mesra dgn org...riso plak aku...apa2pun bibik baru ni masih dlm pemerhatian...fobia aku masih tak ilang lg...tahap bengang dgn org indon masih ada lg...so biarlah mak aku yg tgk2kan bibik nih...kalau dah tak boleh nak tego, barulah aku yg amik alih...

aku dgn faizal sepakat dok sementara kat umah mak...maksud kami sementra tu bukanlah sebulan dua...tp berbulan2 lamanya....keh keh keh..aku ni susah sket nak percaya kat org...maka better la aku berkorban dok dgn mak utk tgkkan aleesya..

nome berkata...

ryn: wajib ryn! aku akan kumpul seberapa byk koleksi gambo bibik baru aku nih...spt biasa, blog ada lokasi utk menempek gambo2 beliau..so papahal esok, bukti ada...keh keh keh..

aku pun hope dia tak berperangai cam bibik lama aku..tapi spt biasa..ko paham2 je la...aku no komen kalau org indon nih...tawakal kepada Allah s.w.t

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

semoga bibik baru ko , dari kalangan yang baik2 yer... hehehe

nome berkata...

tinie: amin...harap2 dia ok beb..cuak gak nih...