Selasa, 20 September 2011

Minggu Kesehatan Kat Opis tapi Result Aku Tak Cantek!!!

Panjang nak citer…tp meh la aku pendekkan

Sempena minggu kesehatan yg dibuat opis aku minggu nih, semalam ada seminar kesehatan kat Impiana Hotel start dari kul 8.30am membawak ke 12pm…

ada beberapa org doctor dan nurse2 cantek dari IJN…OMG! Tempat keje mak aku tuh…

selepas acara borak2 dgn doctor2, ada sesi CPR…tak pasal2 nama aku naik…boss dan budak2 opis dok sebut nama aku suh buat CPR tuh…maka aku dgn sportingnya pegilah buat CPR tuh (dlm hati ckp ala kacang je nih)

sekali bile dah buat, sket lagi rasa nak terberanak…penat ooo buat CPR…lagi2 kena tekan kuat patung tu…tekan sampai kuar lampu ijo kat patung…berpoluh2 den! Pitam jap!

Pas abis sesi kesehatan kat Impiana, ada plak ujian kesehatan secara free dibuat kat opis…kat level aku, tingkat 10….berderet org nak test blood sugar, blood pressure, BMI & kolestrol…

And my result mmg tak cantek! L

Apa taknya, berat aku dah naik ooo…after raya berat aku naik sampai 5kg…dan tentunya BMI aku jatuh pada kategori Overweight…kahhhhhhhh…

Blood pressure aku cantek!

Tapi my blood sugar plak jadi high…kalau normal kena 7.8 kebawah….tp my result adalah 9.0…huwaaaaaaaaaaa!!! manis mukaku sudah membawak ke darah….kahhhhhhhhhhh…wajib control oooo!!! Bff aku ckp, mkn kena kunyah lama…so nafsu nak mkn tu idaklah kemuncak sgt (thanks beb…akan ku lakukan)

Dan alhamdulillah result kolestrol dpt membuat ku tersenyum kembali….very the cantek mantek…result cantek adalah 5.2 kebawah….dan my result is 3.95…sgt cantek oooo!!! Kagom2!!!

nota sipi: arini ada acara mkn2 kat finance dept...maka pandai2lah kamooo nome control mkn...kang tak psl2 melonjak plak darah manis mu itew...keh keh keh...



 semalam seminar dan test2 darah, jumaat ni plak ada sukan futsal antara level...aku jd pom2 girl je la :D




 aku dan rakan2...rasa dah tembun je aku nih (^_^)




 ha ni la dia! aku 'DISURUH' buat CPR...penatttt oooo!!! nyaris aku sempot...




 bersedia memulakan serangan mulut ke mulut...wakakaka!!!




bab tekan patung ni yg wat aku sempot...kena tekan kuat ooo...dlm satu set tu ada 30 kali tekan dan 2 kali pernafasan...so ko kena ulang sampai 4 set...tak ke rasa nak pitam disitu! nyaris nak terberanak aku tau...





 ha amik ko! udah cam acara sukaneka tiup tepung dlm dulang...kahhhhhhhhh!!! tak hagak2 aku menoggeng! haruslah kan sbb nak selamatkan nyawa patung tuh...





meh beratur sambil posing ye anak2...kang jap lagi korang nak ditest power! waduh!!! 




kalau korang perasan ada pompuan dok tutup muka dgn paper di belakang tu, itu adalah AKU...aku mmg penakut cucuk2 jarum ni yer...badan je besar...jarum cinonet camtu pun dah boleh membuatkan aku pengsan yer! jgn korang tak tau...kahhhhhhhhh...ala dak lelaki dlm gambo ni pun penakut cam aku...siap tutup muka ko! kahhhhhhhhhhhhhhh lagik!





si nome ni boleh plak nak pose2 manja...padahal ati dah berdebar2 cuak menunggu turn...muka rock tapi ati jambu ooo...sgt takut kena cucuk jarum...aduh duh duh!!!




sila lihat muka kecuakan aku itew...siap ckp ngan nurse cucuk pelan2...jgn kasar2 tau...ko hengat nurse tu nak layan...lagi digelak adalah...badan besar tp ati kuman...penakut ooo!!!




aku pun apa lagi..siap takut2kan kwn2 aku kat belakang tu..aku ckp sakit giler! kahhhhhhhhhhh...masa ni nurse suh aku control mkn sbb blood sugar aku high...ate aku ni peknen, kang takut baby besar...ko jugak yg susah nak banak sok...perghhh!! ngilu ati ini...




muka tak puas hati sbb tgn kena cocok!!! keh keh keh

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pregnant bleh buat CPR ker????
last year training kat2 ngan zoo negara tu...(lupe nama tmpt) mase tu prgnant arissa 2 bln tau.. terbuat CPR jgk..pastu ble trainer dpt tau..kene marah laaa..bahaya sgt2 katanye tuk ibu mengandung...

nome berkata...

ira: tu yg buat mie suspen...lepas sempot2 buat CPR, terus mie kol mak mie...sib baik mak ckp xpe...tak memudaratkan...so lega disitu :D

wdta berkata...

Nome:tahinah.aku baru tau ko pregnant lepas baca entri ni..huhu.. atenye sekali sekala baru dpt terjah blog kawan-kawan.bper bulan da me...tahniah tahniah. :)

nome berkata...

sue: thanks lalink....aku baru peknen 2 bulan...baru dpt tau 25 ogos aritu...ekeke..