Selasa, 30 November 2010

Makanan Tengahari Saya


inilah makanan tengahari aku setiap hari, bleh didapati di mana2 farmasi...kalau aku x beli Granola Bar nih, aku akan gantikan dgn beberapa keping sushi yg ku rembat di Isetan KLCC....aku prefer sushi Isetan daripada sushi kat Cold Storage tuh...pertama dari segi harga dan dari segi kesegarannya...Isetan mmg the best la...kalau korang x caya, sile compare sendiri...ekeke..

tp kalau aku malas nak merangkak ke KLCC, aku akan beli sandwich kat Subway atau mkn rojak buah kat The Meals UOA....alhamdulillah hasil daripada aku berikat perot selama sebulan seminggu nih membuahkan hasil...aku berjaya turunkan berat badan sebanyak 15kg selama sebulan seminggu...now slow2 dah bleh sarung baju lama...and aku harap impian utk berbadan sederhana kurus termakbul menjelang tahun baru...amin....sila doakan utk aku yer kwn2...

nota sipi: psl entry mkn2 aku seblm nih, aku non ado mkn sgt..juz temankan kwn2 mkn..kalau tak caya, sile tinggalkan komen...sure bebudak opis ni akan jwb bagi pihak aku...keh keh keh...

aku ni mmg dah x larat nak bawak badan besar....nak cari baju cantek2 pun payah kalau badan bersaiz XL cam aku nih....lgpun aku diet bukan utk cantek sahaja, malah utk sehat dan ada rasa keyakinan diri...semoga impian aku terlaksana...amin

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

u know ai sentiasa support you occay....

selamat berdiet untuk kesihatan bersama

nome berkata...

izzati: tu dia..kwn opis aku a.k.a my best fren dah bg komen...aku hargai support ko yg x berbelah bg padaku....terharu sgt2...aku pun doakan semoga impian kita berdua termakbul..amin...

r|nA @ ja|j|na berkata...

salam nome..saya pon berbadan XL juga..kagum ngan awak..leh tak share tips² nak turunkan berat? sudi²lah kongsi ye..

AieZa berkata...

15kg sudaaa.. cayaaalahh mieee.. cmne ko wat ehh? iskkk kagum aku.. dah capai berat idaman sila war2kan di blog ye.. tq..

iskk nih yg wat tekak nk mkn sushi isetan lak nihhhh..

nome berkata...

azrina: bleh saya panggil awak ina? hai, salam perkenalan...thanks sudi tinggalkan komen kat blog saya yg x seberapa nih...insyAllah selepas nih, saya akan kongsikan tips2 utk kuruskan badan cara saya...tgu next entry yer...

nome berkata...

aieza: alhamdulillah za...thanks sbb ko di antara yg menyokong aku utk kurus....camne aku wat? jeng3x...lompat teng2 sebanyak 100 kali sehari..kahhhh...ish xdelah za...insyAllah next entry akan aku kongsikan dgn ko yer...papahal ko bersalin dulu...

lahai, ko nak mkn sushi isetan lak? ya ampun, kat sinun mana ada za...ko kena gi ke klcc or lot 10 nih..baru la ko jumpa sushi...huhuhu...

mamashasha berkata...

nome 15 kg tuh...aku teruja ko berjaya kawal nafsu walaupun godaan nya ya allah hanya ko je yg tahu kan me...dah le co ko ni murah rezeki bab2 makanan ni kan...teruskan berusaha me....aku yakin kau boleh...aku ??? sendiri jawabla kan...hehe

nome berkata...

bed: tu ar psl bed...aku pun x sangka..igtkan penimbang umah aku rosak..tp kat opis and kinik pun sama dengan jer ngan penimbang kat umah...so mmg tol2 x sangka...secepat itew aku leh turun...spt kata doc, badan aku ni byk air...mgkn senang nak turun...

mmg bergenang ayor mata bed kalau nak citer psl tahan nafsu makan nih...udahlah kat opis aku ni pemurah org2nya asik nak banja mkn...tp dah niat aku nak kurus, maka aku kena keraskan ati pasal bab2 mkn...huhuhuhu...

thanks bed sbb bg full support kat aku...syg kamooo...kamoolah kwn sejati kerana selalu bg semangat dan sokongan tak berbelah bg pada aku...begitu jugak dgn kwn2 yg laen...aku sayang kamoo semua...

bed, aku yakin ko bleh kurus...yakin boleh bed!

mukaramjamin berkata...

sebulan seminggu turun 15kg! sangat admire dgn kes puan.. sila tunjuk ajar.. saya dah 120kg ni, seksa setengah mati nk bawa badan berat ni.. harap dapat tnjuk ajar dan tips

mukaramjamin@gmail.com