Khamis, 11 November 2010

Makan dan Makan dan Makan

entry kali ni aku hapdet secara pukal...spt biasa, blog aku dah macam blog jalan2 cari mkn plak...byk berkisarkan ttg makanan...nak wat camno? tgk badan aku dah bleh menceritakan segala-galanya...kahhhhhhhhh....

kebanyakan tempat2 makan yg aku pegi, adalah idea dari org2 opis...org2 opis mmg x lokek dgn duit...selalu belanja mkn kat luar...kalau dah boring mkn dekat2 dgn opis, kami pegi mkn luar...alhamdulillah rezeki makan mmg murah kat sini...kalau korang berhajat nak diet bile keje sini, abaikanlah...seyes, mmg payah...

Kejadian di Hari Selasa minggu ni

walaupun ujan renyai, kami gigih jugak ke Taman Dagang Ampang..semata2 nak mkn nasi penyet Wong Solo..

inilah kedainya...bersih, cantek dan sedap!!!


kedai ini dirasmikan oleh Dato Zahid Hamidi


satu set nasi penyet nih RM 10.90...lom lagi campur dgn lauk2 tambah...


daging empel..pes time rasa..tp mmg sedap...kami pergi berlima naik keta..makanan kami dibelanja oleh En Haris sempena besday Fariz


x pandang kiri kanan dah


sampai2 je kat opis...sudah ada 2 bijik kek menunggu tuk dipotong...satu kek dari SR (secret recipe) berperasaan oreo cheese dan satu lagi kek dari Sweet Memories berperasaan coklat strawberry...dua2 sedap...epi belated besday to u fariz!!!


nyum..nyum!!!


hat ni sedap gak...coklat strawberry


Kejadian Ari Rabu (semalam)

kami terjah pizza di plaza massalam...dah roger bibik x yah masak..sbb en somi nak mkn pizza


leesya tgh tgu sup


bibik dan leesya...masing2 lapo...


aku dan somi


leesya yg heaven dpt mkn sup


tuan punya blog...ekeke


konon2 diet la malam td, aku mkn salad jer...pizza? aku x mkn...tp skrg ni dah teringat2...nyesal tol x merasa semalam...


aku amik pizza yg mempunyai 6 cheese...spttnyer xde topping..tp aku tambah..amik perisa chicken....


Hari Isnin minggu ni

kami terjah Cozy Corner di Great Eastern Mall, Ampang..Noor Soadah baek hati nak belanja aku and the gang


Ice Lemon Tea


chicken chop ordered by Farra


Kue Teow kungfu...yg ni aku punya!!! mmg sedap nak mam...nyummy!!!


nasi goreng kampung..ni noor soadah punya


Hat ni aku loper...minggu lepas kot

kalau dah malas nak jalan jauh, mkn kat sini jelah...Saisaki...yg ni vendor belanja


Cha Soba...sedap!


Oyster...yg ni my peberet...milik aku


kalau dah menimbun solmon dlm pinggan, sudah tentunya milik aku gak...ekeke


yg ni milik kawan aku...aku tumpang jerk


desserts

Minggu Lepas

kami pergi Kedai Pak Aji Kampung Baru...sedap sungguh lauk2 kampung kat sini...murah lak tu! kedai ni terletak dekat dgn Bangunan Kosmetik Susilawati

sebahagian lauk2 yg ada...mmg kedai ni sentiasa penoh dgn org...aku siap terlanggar bahu dgn artis Fizo Omar...x sangka beliau pun ke sini...


ya Allah..penoh meja! pegi berlima..tp lauk cam 10 org yg mkn..ish3x...kahhhhhh...



masa ni org tak ramai lagi


time utk bayar....kakak tu tuan punya kedai nih..comel je orgnya


gambar aku arini...lunch hanya lepak di Meal Station OUA...no more makanan berat2...takut naik moto, moto aku terangkat...x sanggup weiii!!! kahhhhhhh

nota sipi: now korang dah tau kan, nape badan aku sentiasa tembun...sbb ari2 makan dan makan dan makan...hope azam aku thn dpn utk sederhana kurus terlaksana...sori ek, aku x sempat nak susun makanan ikut hari yg betul...

14 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

wahh..!! entry makan2 gitu.. beshnya dapat makan sedap2 mcm nie... dah pun sampai t.dagang avenue tue ekk..?? tak jauh betul ngn umah mak jue belakang tue.. hehe

Mrs. Simplicity berkata...

mmg pukal habis ni! sana sini makan eh. 1 lagi benefit co ko me iaitu bajet makan jimat. ate ada je org belanja. sebeday je open table. mmg syiok! pizza 6 cheese flavor tu belum cuba lagi. esok kah? tp nampak salmon sushi ko tuh nak tu lak. ish, tamak haloba jdnya tgk entry ko ni. tp dah ckp dgn wan nak oreo cheese cake! tolon2! huhuhu..

mamashasha berkata...

aduhai menangis maria tunku sabri tgk rancangan jalan2 cari makan ko me...kahhh walaupun aku dihidangkan dgn gambo2 makanan yg maha lazat ni...satu je aku nk ckp ko nmpak selim shaddy! harusla berazam sederhana kurus ye....sabo jelah....saisaki me, pizza pun sodap! kalau aku keje ngan ko ntah lagi debab kot....hehe aku stress je makan...makan je stress!

nome berkata...

jue: ooohh restoran ayam penyet tu dekat dgn umah mak jue ek? tp mmg sedap la ayam penyet tuh...x sia2 gi mkn sane

nome berkata...

alya: kahhhhhhh...semua ko mau pulun yer...sila alya...haruslah wiken ni ko sebat semua...jgn sakit pewot lak...ekeke...

alhamdulillah kat sni mmg duit belanja jimat, sbb derang murah hati nak belanja...

nome berkata...

bed: maria tunku sabri nenes tgk blog aku? ish dia x heran kot sbb dia lagi merata dpt gi mkn...seluruh mesia lak tuh...mana bleh lawan dia...

seyes weeiiii, kalau ko keje sini, mmg senang giler berat badan bertambah..ko tgk aku nih...tembam setaman dah ku rasa...kahhhhhh

ko sama cam aku, bile stress je mkn...bile mkn je stress sbb nak kurus...kahhhhhh..moga2 impian nak dpt badan sederhana kurus tercapai...amin

peah @ peps berkata...

...dah macam program jalan-jalan cari makan dah ni...dah bole ganti serena chef wan ni...

Mama Herda berkata...

Nome!!!!!!!!!!!! ko jaaaaaaaaaaattttttttt..sume nye makanan..huhuhuuhu..aku nak makan ko leh..hahahah..sedap2 lak tu mknan yg ko snap..

Alyn Aellynn berkata...

ehem.. ehem.. bakal jiran sebelah opis ko neh..
hhhahahah.. kene bg tau kene lunch kat mane. kang amti kejung aku x jumpa port mkn kat kenanga tu kang. aku start kenanga 22hb nnti. heheheh

nome berkata...

peps: kahhhhh...serina chef wan? mana sama beb...dia glamer...i tak seglamer dia...

nome berkata...

her: wakakaka...jahat kah aku? hanya makanan je her...tak best mana pun..biasa2 je tuh...

ko nak mkn aku? sila2...demi ko yg peknen...aku rela...eceh2

nome berkata...

Aellyn: dah dekat dah tu 22hb...ko bakal menjadi jiran opis aku...sonang baitu, tmpt mkn kat dlm kenanga tuh...ko terjah je kat Ground floor, berlambak kedai mkn kat situ...xpe lyn, kang kalau ko x tau...sila roger yer...

Mummy NA berkata...

oikkk sebut nama penuh aku daaa..wakakakka mmg njoy makan makan kan...yummy...

nome berkata...

k.nor: glam sket bile sebut nama penoh kamooo....camne nak kurus camni..asik makan dan makan...kahhhhhhhh