Selasa, 9 November 2010

Deepavali di Umah Mertua

3 ari kita bercuti-cutian sempena deepavali...target kononnya nak gi open house umah Dato' Samy Vellu...tu konon je lah...x gi pun...so apa lagi, kami pegilah bercanda di umah mak mertua di shah alam...kol kakak ipar join sekali sbb anak aku aleesya leh berhoye2 dgn anak derang si anis batrisya tuh...

sonok dpt kumpul ramai2 camni..semuanya balik cuma adik ipar aku yg belajar di kelantan tu je yg xde...so xtvt kami kalau dah kumpul ramai2 camni, semestinya borak sampai lebam dan main masak2...kahhhhh...igt nak main bowling kat ole2 shah alam tp cancel memandangkan budak berdua tu dah selamat dibuai mimpi dari pukul 2 ptg membawak ke 6ptg...

lama jugak la aku bercanda di umah mertua...dari kul 11pagi sampai lah ke pukul 9mlm...yg penting anak aku menjadi org paling happy sbb dpt jumpa sepupu beliau...derang berdua ni beza 2 thn...anis umo dah 4thn lebey...aleesya plak 2thn 4bln....tp nampak cam sebaya jer...

aleesya dan sepupunya anis..yg pangku derang tu mama kepada anis a.k.a akak ipar ku


aku yg udah kepeluhan sbb baru sudah masak2 di dapo...bersama2 dgn somi


apa kes plak derang berdua nih...kahhhhhh..layankan ajer keletah somi dan mama beliau a.k.a ibu mertuaku...cian beliau sbb 3 ari sebelum deepavali beliau pitam di dapo dan terjatuh kena bucu almari, abis terbelah kepala beliau...doktor suruh jahit, tp beliau x mo..so ari2 la kena cuci luka tuh...aku suh mil aku wat medical check up, takut ada high or low blood pressure...


ibu mertuaku bersama dgn cucu2 kesayangan...lelaki di sebelah mil tu, adalah papa anis a.k.a abg iparku


berikut adalah gambo2 leesya dan anis







aku bersama dgn kakak ipar...masa ni masing2 dah lenguh sbb dok pok pek dari pagi sampai malam...wakakaka...

8 ulasan:

ayien78 berkata...

baju polka dot tu sama la dgn sheena...hehehhee lepas ni boleh ler kita pkikan sama2 nnt kalau jumpa...

Mrs. Simplicity berkata...

sesekali dpt gather gini mmg best kan. walau pun tak ramai mana tp sebab lama tak jumpa maka gamat la. me, part gi open house samy vellu tu betul ke? 4 tahun anis tuh? ish, nmpk mcm leesya besar lg. bepeluh kamu memasak ye. gitu la kalau dah berkumpul sama- sama tolong menolong ye tak? penat tp seronok!

peah @ peps berkata...

haha..rugi aa tak gi umah samy vellu...kut2 dapat ang pow sorang 50 hengget...

nampak beria-ia..beraya ni...

mamashasha berkata...

wei...siannye MIL ko smpi terbelah...sape ade kat umah masa tu? hope takde pape bagus la ko usulkn buat medical check up....bahaya....takut jatuh kat bilik air ke...kat dapo tgh masak ke...

happy leesya dpt jumpa kakak anis...me shasha ngan anis sama la jarak ngan shasha & anak buah aku...4/3 nampak sebaya aje.....hehe

masak& borak sampai lebam...seharian ko kat sana ye....apa pun muka maintain me.....cayalah...

ooo baru nmpk muka akak ipar ko....diorang dah sekali ke?

nome berkata...

ayien: wahhh sama polkadot yer anak2 dara kita nih...so apa lagi..haruslah dipakaikan bile kita ketemu nnt...ekeke...

nome berkata...

alya: open house samy vellu? ekeke...xdelah beb...saje jer...tp kalau gi, sure dpt ang pau kan...ermm...

ha ah umo anis tu 4thn lebey...lahir thn 2006..tu la psl, aku cian gak kat dia...sbb bbsitter yg jaga dia tu cam x endah sgt psl mkn minum anis nih...aku dah request ngan akak ipar aku nak jaga anis, so dptlah leesya kwn main kat umah..then bibik aku pun leh jaga anis tu sekali..tp akak ipo aku x mo..x leh watpe la...

spt biasa, dtg umah mil..kenalah memasak yer...masak campak2 jer...janji semua org mkn :)

nome berkata...

peps: tu ar psl..rugi2 x gi umah samy vellu...kalau gi, dpt gak $$$ kan? next year try gi...

sonok gather ramai2 nih...mengalahkan org india beraya plak..kahhhhhh

nome berkata...

bed: mil aku jatuh masa nak masak kat dapo..tetiba dia ckp kepala berpusing and then gelap jer...masa dia jatuh tuh, kepala dia terkena bucu almari..time tu fil aku ada kat umah tp dok kat depan..so mmg x pasan mil aku jatuh..x psl2 kepala mil aku terbelah..pttnyer kena jahit tp dia x mo..ngeri katanya..so ari2 la cuci luka tu...benjol kat dahi pun ada lagi..aku suh dia wat medical cek up....takut dia ada low or high blood pressure....

shasha dgn sepupu yg dlm blog tu ker? yg ko ckp kwn gaduh dia kat kg...mmg nampak sebaya la bed..budak2 skrg ni cepat membesar....budak 2 thn dah cam 4 thn...budak 4 thn dah cam 6 thn...

aku kol akak ipar aku dtg sekali jenguk mil...ye arr, kang apa plak kata org tua tu...bile anak menantu x dtg jenguk dia time dia sakit...maka haruslah aku ajak sil aku tu sekali...