Khamis, 18 November 2010

Aku beraya di umah mertua

last minute dpt tau en somi tak jadi keje, maka pg2 lagi kami dah siap..tgu en somi sembahyang raya kat surau umah, baru kami bertolak ke umah mertua di shah alam...

meriah gak acara lembu korban kat shah alam...13 ekor lembu berjaya dikorbankan...aku yg sebelum ni takut tgk lembu kena sembelih, tetiba jadi berani nak tgk smlm....aku ajak leesya lagi...leesya rilek jer...siap nak pegang lembu korban tu...haih....berani sungguh...

mcm2 gak la mak mertua aku masak semalam...siap berendang, berkari ayam, berlaksa, berketupat palas dan bernasi impit....mcm ada tetamu ramai nak dtg plak..walhal hanya aku sefamily dan akak ipar sefamily je yg dtg....kahhhhhhhh...

dah abis lepak2 sampai petang, baru lah kami pulang...tp dlm masa aku lepak2 kat umah mertua, pikiran aku melayang tingat mak kat kampung...cian mak, merendang sorang2 dgn abah...huhuhu...insyAllah pas balik keje esok, aku terus balik semenyih...tdo sana sampai ahad..yeehaaa!!!

so korang punye raya camne? sure lagi hebat dan meriah kan?

sebelum gerak ke umah mertua, kami amik gambo family kat umah dulu...gambar tu bibik aku yg tangkapkan...bleh la...


aksi2 aku dgn leesya dlm keta...jenoh tol nak amik gambo dia pandang camera...

pandang tepi la

buat muka la

pandang luar la

last sekali, baru la pandang camera....haih..


aku pun nak pose sorang gak

bukan main fokus bawak keta

aku dan somi

sampai2 je kami kat umah mertua, terus salam2 then kuar menapak ke belakang umah tgk lembu2 kena sembelih...sempat gak la kami tgk 3 lembu kena sembelih..yg lain2 dah selamat dilapah...

leesya ajak aku main boyan kat padang..


lembu ni baru je disembelih...aku yg agak cuak tgk darah..


org2 yg sibuk melapah daging lembu

selamat sudah lembu2 disembelih..


aku yg berdiri camtu dari mula datang sampai balik...muka buat2 berani...tp dlm hati rasa nak pitam pun ada gak...kahhhhhhhhhh

moh kita balik...leesya dgn sepupu rapat beliau...anis..


ayu sungguh budak2 ni berbaju kurung...

makanan yg dimasak oleh mak mertua ku...macam2 ada!


its makan time!

melepak sambil tgk tv



nyesal tak tapau lauk2 umah mertua..so bile dah petang, rasa lapo plak...terus la gi tapau kfc...aku beli oreo krushers nih...rasa dia ala2 ais krim mcdonald oreo..


slurppp!!!


moh makan...

aku amik variety bucket, zingger burger, whipped potato large...

2 ulasan:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

hahahaha
sama la kita malam raya makan kfc
kedai makan manader bukak yer tak

cantik la baju raya ko ai laik

nome berkata...

tinie: ko pun mkn kfc gak ek? senang kan...sbb byk kedai tutup...maka itulah tempat pilihan...kan tinie?

tq..tq...baju tu aku x sempat nak pakai raya posa aritu...maka gigih aku pakai time raya aji nih..nway thanks...