Selasa, 23 November 2010

Balik kampung & Ubat Benti Merokok

fuh!!! lama giler x hapdet blog...nak buat camno...tenet aku weng2...kejap idup gagah perkasa...kejap kiok rebah ke bumi....so bile dah elok nih, cepat2 la aku hapdet laju tahap kuasa kuda...yeeehaaa!!!

sure korang pelik kan tgk tajuk entry ni? apa kena mengena dgn balik kg dgn ubat benti merokok....nnt aku terangkan yer...

so aku mulakan dgn balik kg, spt yg dijanjikan...kalau ari raya aji aku ke umah mertua di shah alam...wiken aritu aku balik ke umah mak di semenyih....oohhhh nikmatnya!!! sonok tol....mcm2 mak masak...masak sup gear box la...sup tulang la...sup ekor la..wallahhh!!! kalau dok seumah dgn mak lagi syok....perghhh...soon, aku akan dok kejap umah mak sbb bibik aku balik bercuti setelah 2 thn beliau tidak pulang ke kg...dan dia akan pulang ke sini pertengahan bulan disember....insyAllah...x sabar nak bermanja2 dgn mak, makan masakan mak ari2..berbual sampai lebam...sonok tol!

then psl rokok tu plak...aku beli ubat tuk en somi...katanya nak benti merokok, so sbg isteri aku kena bg full support...aku beli kat watson...satu kotak tu ada 48 ketul gula2 benti rokok dgn harga 60 hengget....sile lihat gambar kat bawah sekali...


inilah umah parents aku kat semenyih....nyaman tol...byk pepohon menghijau...mmg tak rasa panas lgsg..kalau waktu pagi lagi la best...rasa cam kat cameron...gegel2 u....


gazebo bonda tempat leesya suka bermain dgn sepupu sepapatnya


leesya yg teruja nak mandi kolam...layankan je la...kalau dah masuk terus x mo kuar...haih





terselit gambo makcik aku yg kena cancer kat belakang tuh..tiap2 pg mak suruh dia exercise keliling umah...ate nurse jagakan...haruslah ikut nasihat...ekeke...




lepas mandi, haruslah main2 dgn sepupu kan...aku hangkut sekali beskal dia ke kampung


masa main beskal nih, mata dia dah ala2 stim nak titun...maka tak lama selepas itew...


tidurlah anakku bersama2 nendanya...kahhhhhh...yg tak tahan tu asalnya mak aku hanya nak pok2 cucu suh tdo...last2 apa yg jadi...dgn mak aku sekali tdo sebelah....keh keh keh...


inilah ubat yg ku beli utk somi...mana tau mujarab kan? usaha kan tangga umah....gud luck bang!

4 ulasan:

peah @ peps berkata...

hi nome...

so far..camanae progress NiQuitin ni..ujung bulan ni..dapat gaji..rasa nak sebat satu untuk sang suami la...

dalam monthly budget kitorang..utk rokok saja...husband spend 200-300 sebulan..

My New Entry: Nanny 911

nome berkata...

peps: mmg best la...balik dari keje smlm, i pass ubat tu kat hubby..then malam td dia tak merokok...mmg syok la...i tanya why u x merokok, then dia ckp takde rasa nak hisap rokok bile mkn ubat tuh...apa lagi peps...try la...

budget rokok my hubby for a month lebey kurang cam peps gak...membazir kan? baik buat duit tu utk sopping2...keh keh keh...

mamashasha berkata...

me....aku suka gambo2 dlm entry ni...cantek lah...ko snap guna compact camera or hp?

me...aku baru tau ni faizal hussin smoking! serious tak tipu...laki aku dh try hat ni...tak jalan me...latest try rokok letrik....aku tgk 2 hari je isap...smlm back to marlboro!hurmmmm...

me....leesya sgt happy jumpa nendanya ya....eh makcik ko dh bole balik eh? harusla akur dgn arahan misi ye...hehe exercise!

me...bila maid balik? heaven la pas nii dok umah mak....kalau ko tny aku me...aku nak sgt dok ngan mak....dok merantau ni lain....sesekali dpt rasa masakan mak...nikmat nya terkata....paling best dpt umah mcm family ko me...nyaman jek....tu lagi tambah berselera...

panjang oo komen kali ni...ya ampun!

nome berkata...

bed: aku snap gambo2 tu pakai enpon aku jerk...tak terang sgt...tp boleh la...

ye bed...faizal hussin ku itew kaki rokok yer bed...bile nak benti ntah...payah katanya...fyi bed, laki aku dah beli rokok lektrik tuh tp x jalan...terbang $$$ gitu jer...dahla mahal..tak berbaloi la..now baru nak try ubat nih...x taulah jalan ke tak...kalau tak jalan gak, aku nak suh dia buat terapi benti rokok ni kat sepital...walaucamne pun aku nak dia benti gak..sbb kerap sgt la dia tu batuk2...kuku pun dah kuning2..petanda nak dpt sakit jantung tuh...haih..geram jerk! nizam pun dah beli ek rokok lektrik ngan ubat nih? tp non jalan ke bed? susah tol derang ni nak benti yer...

makcik aku baru wat ct scan kat hkl smlm...tak tau camne resultnya...kalau doc suggest suh wat chemo..mgkn beliau akan check in sepital balik, kalau tak mak apak aku akan ulang alik antar...lahai, risau jugak dgn kesehatan mak apak aku tuh...

bed, bibik aku x jadik balik plak...dia dah tukar pikiran..dia nak abiskan kontrak dgn aku dulu...then baru dia balik...pening aku...kejap nak kejap tak nak...rasa nak lekat kat dinding jerk...gggrrrrrrr....

aku pun soker dok umah mak bed...heaven giler!