Isnin, 15 November 2010

Emak Yang Kurang Sehat

wiken baru nih, aku angkut aleesya dan bibik balik ke semenyih tanpa en somi sbb en somi ada team building DIGI ke melaka...maka gigihla kami anak dara dan mak2 dara balik ke umah mak aku...lgpun aku mmg rindu ya amat kat abah dan mak...sampai je di kampung, aku tgk mak lembik jer...rupe2nyer mak start tak sehat ari kamis lepas, demam pakej sekali dgn selsema...tp sket pun x mo bgtau aku...abah pun x mo bgtau sbb derang tau pangai aku yg jenis kelam kabut nih...of kos la aku cuak sbb parents aku dah berumur, ditambah plak mak aku dok jaga adik dia yg kena breast cancer...mgkn sbb dah penat sgt ke hulu ke hilir (ulang alik hospital) dan buat keje2 umah...mak jd x sehat...

so aku apa lagi, berdesup bawak mak ke klinik (mak aku ni walaupun nurse tp jenis keras hati x mo ke kinik, dah byk kali abah nak bawak tp mak aku x mo gi), bile dah berjumpa dgn doktor...doctor ckp tekak mak dah merah...mata mak dah berair2 sbb kerap selsema...then terus doctor bg ubat antibiotik, ubat demam dan ubat selsema...alhamdulillah, ubat tu berkesan...ari jumaat jumpa doc..ari ahad dah boleh berhoye2 dgn cucu...syukur sgt2....lega ati aku

nota sipi: buat pengetahuan korang, xde sapa yg volunteer nak jaga makcik aku nih kecuali mak...makcik aku baru je kematian suami bulan april lalu dan dua org anak beliau tgh belajar di universiti

mak melayan cucu tunggal beliau aleesya...masa ni keadaan mak baru beransur2 sehat


insyAllah thn depan aku pindah dekat dgn umah parents...en somi pun dah izinkan...senang nak tgk keadaan mak abah

6 ulasan:

mamashasha berkata...

kesian mak ko me...udah smpi demam...dia tak cukup rehat tu..mujurla ada ko me...kalau tak mesti mak ko tak mo pegi klinik kan...kagum dgn kesanggupan mak ko jaga adik dia me...susah nk jumpa zaman sekarang...anak2 belum tentu nk jaga mak sendiri apatah lagi adik beradik me....semoga mak ko cepat sembuh...dia pun hepi tu dpt ketemu leesya yg semakin comel....nk pindah eh? bagus la me dekat dengan org tua..sakit pening bole dtg tgk2 kan.... ate tak sama poskod dah le kite ye?

peah @ peps berkata...

nome..sekarang pun musim org demam2..batuk2...harapnya mak nome cepatla sembuh...

nome anak yg baik!...salute!!

nome berkata...

bed: mak aku mmg x nak gi kinik walau camne paksa sekalipun...mmg payah bed...tp bile ada aku, baru mak aku tu nak gi..mgkn sbb aku ni kuat bebel kot, sbb tu la mak aku pegi gak..ekeke..

aku pun dah lega bile mak aku dah beransur sehat...sbb beliau ada kencing manis dan lemah jantung...so bile mak aku demam...beliau akan jd sgt lemah...tu yg aku risau sgt

aku pun pasan bed, zaman teknologi maju nih...kebanyakan anak2 malas nak jaga mak...kalau anak2 pun dah malas nak jaga, jgn la nak diharap pada adik badik...lgsg x dipedulikan...tgk je la kat makcik aku nih...adik badik sket punyer ramai...baik muda baik tua..semua x mo jaga, mak aku jugak yg volunteer nak jaga walhal mak apak aku bukannyer sehat pun...xpelah, kami redha...semoga makcik aku sehat hendaknya...

mmg aku plan nak pindah serdang...dekat dgn umah mak dan adik aku tuh...so papahal senang aku nak jenguk derang...anak bukannyer ramai pun bed, ada 2 org jer...aku lak yg sulung, maka tanggungjawab yg dipikul tu lebey...inilah masanya aku nak balas jasa baik org tua...insyAllah...

nome berkata...

peps: mmg betol peps, skrg ni ramai org mudah jatuh sakit sbb cuaca tak menentu..kejap panas kejap ujan...mie pun dah kena tempiasnya...now dah start nak selsema dan pening2 (bukan peknen yer..ekeke) so peps, take care tau...jgn sampai jatuh sakit

peps pun anak yg baik jugak..salute to you too!!!

~chekuna~ berkata...

kesian mak nome..semoga beransur2 sihat..kalau duduk dekat2 boleh kita jenguk2 selalu kan..tak risau sgt..nak nak..kalau mak ada penyakit..at least..langkah dekat sket cepat sama..kirim salam mak yer..

nome berkata...

kak na: alhamdulillah mak dah beransur sehat...mie mmg risau sgt kalau mak demam nih, sbb mak ada penyakit kencing manis dan lemah jantung..so bile dia demam, dia jadi lemah sgt....

hope ada rezeki mie nak pindah dekat dgn umah mak thn depan...so boleh la mie lawat derang selalu...insyAllah nnt mie sampaikan salam kak na tu yer...