Rabu, 14 Julai 2010

Bile leesya gi kinik

malam semalam, aku hangkut leesya ke kinik sbb di kemaluannyer ada bintik2 merah....ubat yg selalu aku standby kat umah dah abis...

cian dia sbb x selesa...dlm sehari kerap la jugak kami tukar pampers...waktu siang, aku pesan kat bibik pakaikan napkin sbb takut dia alah ngan pampers....wat pengetahuan korang, aku mmg guna huggies ultra dari leesya lahir lagi...penah sekali aku guna drypers..tp teruk kena ruam...tu yg tukar balik pakai huggies ultra...sblm ni ok jer...tp 2-3 ari ni dah start naik ruam...

perlu ke ek aku tukar jenama pampers yg lain? aku tanya doc smlm, doc ckp anak aku alahan biasa...tp bukan alah pada pampers...dia bg ubat sapu dan ubat mkn...mgkn lepas mkn ubat tu, baru ok....kalau tak, kena dtg balik buat pemeriksaan lebey lanjut...

berikut adalah aksi2 leesya ngan geng bas sekolah dlm kinik tuh...time menunjukkan kul 10.30pm...sampai umah dlm kul 11 lebey...


leesya yg sonok jmpa menan kat dlm kinik tuh...so far aku rasa kinik ni adalah yg terbaik...doc dia sgt2 lah sporting dan kuat bebel...aku soker! dari kecik leesya cek kat sini...mmg mujarab...kinik ni kat sg buloh...dekat giler ngan umah aku...ikut short cut


dah jmpa geng dah...bukan main sonok dia


lupe terus sakit dia bile jmpa geng2 dia



ayah leesya yg berusaha menenangkan leesya...apa taknye..sket2 menjerit dlm kinik...riuh!


mintak ampun la tu...eceh2

4 ulasan:

mamashasha berkata...

adeehhh comel nye leesya...auntie harap leesya dah baik ye...selalu jadi mcm tu ke me? sian kat dia...pedih kan benda tu?

Mrs. Simplicity berkata...

alahai, sian leesya ade rashes ye. kala da biasa huggies tak perlu nak tukar dypers kot me. bak kata dotor ko, alahan biasa. dah ok kan leesya.

maintain active dan cute se leesya ni. siap ayahkena control volume ek. happy sgt la tuh :)

nome berkata...

bed: tq auntie bed...so far alhamdulillah selepas sehari pegi kinik tu, leesya kembali normal...dah ilang sket bintik2 merah kat anu dia...mmg pedih bed kalau anak aku terkencing dlm pampers...siap meraung bagai...now dah ok dah....syukur

nome berkata...

alya: tol beb...doc pun ckp cenggitu..x yah tukar pampers lain sbb leesya bukan alahan pampers...tp alergik lain...so far pas mkn ubat alah dan gatal tu, then sapu ubat kat anu dia...dah ilang sket2...alhamdulillah...

leesya kalau jmpa kwn camtulah...sket2 nak menjerit..sonok sgt...so laki aku geram la...dlm kinik kan...dia hengat cam kat tmpt menan plak