Selasa, 27 Julai 2010

Atok & Wan Lawat Aleesya

mgu lepas mak abah aku datang tdo umah..sbb nak wish birthday depan2 kat cucu kesayangan..aku? of kos la sonok sbb rindu sgt2 kat derang...rasa cam dah lama x jmpa...huhuhu

aleesya lagi la...dia lagi sonok bile dpt jmpa atok dan wan sbb dia la satu2nyer cucu yg ada skrg nih (insyAllah dlm perancangan nak tambah anak), of kos perhatian lebey kat dia...sian kat mak, rindu kat cucu sampai demam2...bile dah berjumpa...mmg x bleh renggang...siap bawak leesya ke taman, main hantu kom2, pastu main kuda2 ngan cucu...leesya pun bleh tahan gak la buli atok dan wan nyer...x caya? sile tgk gambo2 kat bawah nih...

aku jamu parents aku dgn kari kepala ikan...selera tol mak ngan abah mkn...licin! alhamdulillah...aku suka sgt derang dtg...insyAllah ari jumaat ni derang dtg lagi...sbb aku wat 'jamuan kecik' kat umah....best2...parents in law pun dtg tdo umah sekali...yahooooo!!! jarang tol dpt kumpul camni...hope muat la umah aku ni nnt...ramai ni nak dtg tdo...parents aku, adik aku dan bini dia, parents in law, kakak dan abang ipar aku...penohhhh!!! best3x....dah cam raya plak...

alat kelengkapan memasak, aku byk pinjam kat mak..ekeke...watpe membeli...membazir...lgpun mak aku selalu wat kenduri...so mmg byk koleksi alat kenduri kendara nih....bagus kan idea aku nih...kahhhhhhhhhhh

leesya the noti girl

leesya dengan atoknyer


sesi membuli baru nak mula


see? i told u...ni baru sket je nih...bantal tu leesya yg letak...mak aku merelakan jer...kahhhhhh


mak aku pun sama...sonok melayan leesya...dlm proses nak menjelma jd hantu kom2...ekeke


tu dia! kahhhhhhhhh...hantu kom2 in da house...leesya x takut pun..gelak guling2 lagi ada la..



apa la yg abah ngan en somi wat tu ek...en somi sempat bawak abah aku gi gunting rambut...lepas tu, lepak minum2...cam org bujang lak aku tgk...


gambo mak ayah aku mkn aku loper nak snap...gambo en somi mkn jer yg ado...tu tgh syok layan kari kapla ikan...masyukkkkk


tol tak aku ckp? licin!!!


hat ni plak...fresh from kuali...berasap2 lg time nih...simple jer aku wat...main campak2...tp yg wajib aku guna...adalah serbuk kari BABAS...lazattttttttt!!!!


8 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

tadi dah baca, ni baru nak komen. seronok atuk dgn wan dapat jumpa cucu kesayangan ye. cucunya pun happy je. sessi membuli tok tu sangat la cute pada aku. lucu betul. heheh.. me, kari kepala ikan me? ade yg menyinggah kat mamak ni kang. mantap yg hat dalam kuali tu bikin aku terliur!

mamashasha berkata...

me, cucu jumpa atuk & nenek mmg moment yg indah..best part tu kan...nenek layan cucu dah tu leesya sorang je harus la kasih sayang melimpah ruah....shasha kalau jumpa nenek pun lupa kat papa dia..kalau tak ngendeng ngan papa je kat umah...mama sibuk ngan keje2 umah...hehe wei mantop sehhh kari kau tu....walahhhhhh

nome berkata...

alya: aku pun sonok tgk leesya rapat ngan atok dan wannyer...aku dah larang dah leesya buli atok dan wan...tp mak aku suh biarkan..ate rindu sgt kat cucu...so aku biarkanlah...tp mmg kelakar la...

tetiba en somi aku request nak mkn kari kapla ikan...tu yg gigih gi beli kepala ikan dan masakkan tuk dia...

nome berkata...

bed: shasha pun sure akan tinggalkan papa dan mamanyer, kalau jmpa nenek...kita dulu pun camtu gak bed...kalau nampak kelibat nenek, sure nak berdokong jer...ekeke...

shasha pun rapat ngan papa dia ek? sama ar ngan leesya..aku rasa anak pompuan mmg camtu la bed...dah dpt anak lelaki sok, sure rapat ngan kita..kan???

kari aku simple mimple je bed...x hebat mana pun...bleh ar setakat mkn2 satu family

Ummi Nuhlan berkata...

amboih..syoknya leesya leh main ngan atok n opah dia.. bleh buli2..

re":
kak nome..alhamdulillah...hahaha.. imah junior...yg si papanya kata rizal junior..iihihi..xkisah la boy ke gegel...asalkan lahir dgn slmt..sihat...sempurna..
tq kak nome

nome berkata...

imah: best2...mgu ni atok dan wan nyer datang lg..sure kena buli la tuh..

n'way, x kira la junior imah atau junior rizal...yg penting sempurna dan sehat tubuh badan...imah jaga diri leklok tau...jgn skip mkn ubat...bed rest tol2

CRAZYBEAUTIFUL88 berkata...

seronoknnya atok ngan wan dier datang

nome berkata...

yes kak...sonok sgt dia bile atok wan dtg...manja bukan main lg...