Jumaat, 5 Julai 2013

Update Makan-Makan Plak :D

Dah lama tak tempek gambo2 makan kat blog nih...meh le tempek seketol dua kejadian makan2..

Sabtu minggu lepas, mak aku berhajat membawa anak menantu dan juga cucu2 kesayangan pegi makan ikan bakar di Bagan Lalang...katanya Arwah Abah dulu penah berhajat nak bawak kami semua ke sana...jadi bila Abah dah takde, maka Mak tunaikan hajat Abah...terima kasih Mak! terima kasih Abah! 

Kami pegi ke sana naik satu keta jer..senang camtu...pakat bertolak dari Semenyih kul 5pm...sedang elok sampai sana sebelum maghrib...dont worry, kat sana ada surau...masa kami sampai, org pun tak bape ramai lg...tp meja sket punya penoh dgn tempahan2...umang ai! so lesson learned...kalau berhajat nak mkn kat sana, better kol utk tempahan...kalau idak, bersulam air mata dugong laaa!!! kami dpt pun last table tau...dpt pun after aku buat muka kerang karam..then baru dpt!!! :D

 sedih sgt byk gambo ilang dlm enpon...so layan je la gambo yg ada...mak terchenta tuang nasi utk anak menantu dan jugak cucu2...love u mak! ini lah Teduhan Kasih Ibu kepada anak2nya...





 Anak2 sekarang kalau dah dpt ipad sorang satu....yg lapar pun jadi kenyang...tu tgk sibuk main game la tuh! haih bebudak skrg...senangnya la idop! (-_-)






 Sesi pemilihan animal2 laut...aku dan mak pilih ikan jenahak masak 3 rasa, sotong goreng tepung, udang masak sambal petai, ikan siakap bakar, lokam masak sup serai dan ketam bercili






 nampak nyummeh kan tapi rasa ketam bercili ni bagi aku so-so jer...hmmm...dah agak kureng sket dari dulu






 masakan udang sambal petai ni paling tip top! sumpah sedap sangat! pedas menusuk dan udang tu sgtlah fresh! nyummmehhhhh!!!






 Sotong goreng tepung...sedap lah!






 oh please lepas ni kalau ke sini, no more ikan bakar for us! tasteless!!! :(







 Ikan jenahak masak 3 rasa....tp aku dpt rasa 1 rasa jer...mana lagi 2 rasa...sedihhh!!! T_T total kerugian kami makan aritu...RM200 lebih (mak tak nak ckp detail..ekeke...apa2pun thanks mak!)


pastu Hari Ahad plak aku masak ketam yg dibeli fresh kat Bagan Lalang...nama masakan aku "Ketam Teduhan Kasih Sayang Cinta Uda & Dara" muahahaha....kesan dari tgk citer Masterchef la nih...tu yg siap boh nama tuh...ahaks! :D


 en somi teringin nak makan ketam bercili versi aku...maka aku pun merajinkan diri masak tuk family ari ahad tuh






 ketam yg sgt fresh! manis sgt isinya...baru naik darat la katakan...sekilo 13hengget jer...byk aku dpt aritu!!! 







 meh kita golekkan ketam2 bagi masak betol






 siap sudah ketam cik nome






 lepas masak, pastikan stesen masakan anda bersih...dulu Mak saya akan cubit saya kalau dapur bersepah...so saya akan pastikan dapur bersih lepas masak...huhuhu


4 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

akak gi yang terapung tu ker..? kat situ dah tak sedap. yang sedap kat bagan lalang tu senandung malam. makanan superb dan murah..

baru2 ni kitorg pun ke sana gaks.
makan
: 2 ekor ikan bakar (gerut + kerapu)
: 1 ekor jenahak sweet sour
: 1 ekor siakap 3rasa
: 2 ekor ketam bakar
: 2 ekor ketam masak cili
: sotong goreng tepung
: lala masak sweet sour telur
: udang masak butterprawn (recomended wajip amik)
: otak2 2 bakul
: air buah 2 jag (oren + tembikai)

total : RM237

puas hati makan sampai licin...

last week gi tutup pulak.. makan kat bayu malam.. ok gaks cuma haraga nya tak sebaik senandung malam..

nome berkata...

jue: thanks jue sbb bagi details kat akak...

ha ah minggu lepas akak mkn kat terapung tuh...mmg mendukacitakan! :(

rasa tak sesedap dulu...pasnih tak mo pegi dah...ikan pun dah tak segar cam dulu...pasni akak nak pegi tmpt jue recommend nih...kat belah mana ni jue? nanti akak contact awak yer tanya psl benda nih...murah sgt la charge yg awk kena tuh...mcm2 plak tu ordernya...puas hati!

senandung malam yer! noteddd!!! thanks jue

Nurul Ain berkata...

bila ambik gambar sume nampak sedap je...nak elak terliur ckp dlm ati.ala..tak sedap la..haha

nome berkata...

ain: kahhhhhhhhhhh....ala...tak sedap mana punnnnnn...tp abis gak la nasi berpinggan2....ekekeke....