Selasa, 16 Julai 2013

Sesi Mengemas Opis dan Nostalgia Zaman Sekolah

Salam 7 Ramadhan kawan2! alhamdulillah arini aku terlebih rajin...sesi mengemas meja termasuk bawah meja, tepi meja, drawer2 dan segala almari telah selamat dikemas kinikan...ekeke...bila roh rajin masuk badan, memang rajin tol aku mengemas! sampaikan ramai yg tego aku "Nak resign ke mie? kekdah mengemas macam nak berenti jer! oopsss!!!" cuak memasing tgk aku buat major kemas2 camni...mih mih mih :D

Dalam seronok dan mengah mengemas tuh, boleh plak terjumpa dgn gambar di zaman kegemilangan sekolah rendah dulu...umang ai! gumbiranya rasa hati...ada gak la bahan nak diupdate dlm blog arini selain aktiviti masak2....takut nipis plak pahala saya...maap yer! 

meh ler tgk gambar meja saya yg super menyemak sebelum nih...huhuhu

 malu seh bersepah giler...semak samun dengan brg2 ntah hapa-hapa...kebanyakannya brg2 cenderamata pemberian org opis






 sakit mata menengoknya...sib baik roh cik nome rajin arini







 selepas kejadian...eloklah sket dari sebelumnya...





 barulah selesa aku nak wat keje...bernapas la sket dari sebelum nih...huhuhu





 bukti aku keje 9 tahun kat sini! payslip dan segala surat bonus dan surat increment...baru ku sedar...lama sungguh la aku keje kat sini...betapa setianya aku kat FVSB...alhamdulillah aku suka keje sini...environment dan boss2 kat sini mmg superb!! syukur sgt :D






 ha ni lah gambar zaman kegemilangan aku dgn kawan2 di sekolah rendah taman selayang (1)...johan koir peringkat daerah seterusnya ke peringkat negeri...ohsem!!!






tak yah susah2 korang teka mana aku...aku dah siap tandakan...ekkee...masa ni aku darjah 5...tinggi tak aku? aku antara student tertinggi di kelas...selalu berdiri kat belakang tau...huhuhu


tapi kan...nak gak tempek gambar menu masakan yg saya sempat masak smlm...ya ampun!!! kita tempek sket yer gambar yg ada smlm..huhuhu

aku dah lama tingin nak makan Gulai Lemak Cili Api Telur Itik...finally!!! dapat gak merasa berbuka semalam bersama2 dgn sambal goreng jawa (lauk peberet arwah abah)..arini plan nak masak Chicken ButterMilk...tp sempatkah?? insyAllah kalau larat la yer :)


 hot from my black kuali...sempat masak! fuhhh lega!!! ;)





 menu kegemaran sepanjang zaman...lauk peberet abahku...kalau ada lauk nih, kompom abah makan bertambah-tambah...miss him so much!





menu aksesori kami semalam...beli kat bazar...inilah akibatnya kalau nafsu serakah menguasai diri...kami beli ayam golek sekor, onde2, nasi kerabu 2 bungkus dan roti john kebab special...so arini tobat nak beli camtu dah...beli kueh je la kot...lesson learned...no bazir2...

5 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

menarik dengar chicken buttermilk. mcm ner lah rupanya tu ekk. upload esok kak! hehehe.. idea2 masakan lah ikut niee.. almaklumlah bula posa kan.. hehe

nome berkata...

jue: betol jue! suka tgk blog org pasal masak2 nih...memberi idea kat akak tuk masak bukak posa...tgk butterprawn jue pun akak dah terliur..tu yg terus terlintas nak buat chicken buttermilk...ewahhh! bunyi cam best jer...tgk je lah nanti...insyAllah kalau sempat

el berkata...

xnah dgr ciken buttermilk ..caner rupanya..nak tgk nak resepi

gulai lemak cili api telur itik tu memukau..kecur ayaq liur hoiiiiii hahaha

aku pun rs lega tgk meja hang kemas dr sblm ni hahaha

nome berkata...

el: tak sempat nak buat lagi beb...tgklah nanti...mie pun google resipi...ekeke

dah tingin sgt nak mkn gulai telur itik..tu yg gigih masak jugak walaupun lambat sampai umah...nanti buat tau el...

mmg lega sgt meja berkemas...idaklah serabut nak buat keje nanti

Dr. Anas Kacak berkata...

nome..... menu arwah abah ko pun aku suka sangat.... kat umah aku, aku sorang je boleh habiskan tahu tu