Khamis, 11 Julai 2013

Aku yang lemah

Bestnya lahai bila dah masuk bulan Ramadhan nih...memang ditunggu2 sgt bulan yg mulia nih...time ni lah kita nak dpt bonus pahala berlipat ganda...time ni jugaklah kita nak sucikan jiwa dan tenangkan hati dgn membaca ayat2 suci Al-Quran...masyAllah bestnya kalau kita dpt keberkatan di dalam bulan Ramadhan

Walaupun setan dah diikat selama sebulan...tp dugaan tetap ada untuk menguji sejauh mana kesabaran diri dalam menghadapinya...kalau jiwa kuat, maka hadapilah ia dengan tabah...tapi sekiranya jiwa ko lemah, mungkin ko akan berputus asa...

Ntahlah...mungkin aku lemah gamaknya! Tak larat untuk bersabar lagi...mungkin ini la pengakhirannya...dan aku rasa aku perlu cakap "CUKUPLAH!!!"

Tak sanggup lagi nak teruskan...aku mengalah...

Aku redha dengan ketentuanNya...yang baik datangnya daripada Allah s.w.t dan buruk itu datangnya dari aku sendiri

4 ulasan:

Nurul Ain berkata...

Macam sedih je bunyinya..tak mo la sedih-sedih Nome...tp aku percaya apa pun yg dtg, ko akan kuat dan ko cepat cool n jenis tak ambil hati,kan...

nome berkata...

ain: aku rasa orang luar lebih mengenali diri aku berbanding org yg rapat dgn kita...ntahlah...sbb tu aku rasa aku sgt happy kalau di tempat keje mahupun dgn kawan2...aku rasa aku lebih menjadi diri sendiri kalau kat luar

its ok ain! ko pun kenal aku kan...insyAllah semuanya akan smooth nanti...tp tak taulah bila...

A.I berkata...

Nape ni beb..? tp betul apa yg kau ckp tu. kadang org luar lebih 'kenal' diri kita dari org yg rapat dengan kita kan? lelagi kalau dah tak tau nak hargai. mmg sedih :(

Liza Hashim berkata...

salam.. nape ni nome..aku baca status ko FB.. entry kt blog cam ko menjeruk rasa jer.. sabar ye.. setiap dari kita ada dugaan masing2 dan Allah tk memberi dugaan yg tk mampu kita tanggung. I know you are strong.. Moga ko tabah menghadapi segala ujian yg mendatang.