Rabu, 27 Oktober 2010

Melawat Makcik

aku dah lama x hapdet belog sbb hadap keje yg menimbun ari2...kebizian yg sgt memuncak...ni pun gigih hapdet pagi2 sbb aku tau kejap2 lg pasti ada je benda nak dibuat....takpe2...yg penting keje siap dan sesi ber'tingkap' pun berjalan lancar...kahhhhhhhhhhh

sbnrnyer gambar2 kat bawah ni adalah sesi lawatan aku sefamily ke HKL selepas mendapat berita makcik (adik mak aku) menghidapi kanser payudara dan menjalani operation membuang payudara...huhuhu...aku mmg sedih sbb suami makcik aku baru je meninggal bulan march tahun ni akibat sakit jantung...bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga...now dia plak diagnosed breast cancer tahap kedua (dapat kesan ada benjolan di breast masa raya puasa baru nih)...anak plak ada 2 org...dan kedua2 anak beliau skrg tengah belajar di University dan bakal abis belajar dlm masa 2thn lagi...semoga beliau cekal dan tabah menghadapi dugaan maha hebat nih...buat sementara ni mak aku jaga makcik aku kat hospital...sampailah beliau keluar dari sepital, beliau akan tinggal bersama mak aku di kampung...

jadi aku ingin mengingatkan bukan saja utk korang wanita2 diluar sana bahkan utk diri aku sendiri, sama2lah kita buat pemeriksaan mamogram (tol ke aku eja nih) di hospital untuk mengesan kanser payudara...dan aku doakan semoga kita semua dijauhkan dari penyakit berbahaya nih..amin


aku dan aleesya..dia berputing sbb nak tdo sgt masa tu


kami yg cuba menceriakan makcik...kami simpati dgn nasib beliau...semoga beliau tabah menghadapi dugaan


mak aku yg sgt rindukan cucunya

leesya yg pantang nampak kelibat atoknya...tdo dlm pangkuan


aleesya dgn sepupu kesayangannya...Effa


bile org pompuan sibuk dlm bilik temankan makcik, kaum2 bapa plak sibuk lepak kat hall


leesya and the gang

6 ulasan:

suhida berkata...

nome, breast cancer mmglah salah satu penyakit yg digeruni. mmg kesian, kdg2 ada satu peringkat dlm kehidupan kita ni..klu allah nak uji, tak kira masa. hrp2 segala2nya selamat ye utk makcik kau.

nome berkata...

sue: tol sue...aku sokong statement ko...thanks yer doakan kesehatan makcik aku....

peah @ peps berkata...

semoga makcik nome selamat dan dapat pulih dgn cepat...

note: sama la ngan anak-kew...isap puting sebab nak tido...

nome berkata...

peps: thanks dear...semoga dia tabah hendaknya...

anak2mu pun isap puting gak ek? now mie slow2 praktis x bg puting kat dia...

Alyn Aellynn berkata...

Berat mata memandang, berat algi bahu yg memikul.. semoga makcik ko tabah mengahdapi dugaan ni.

Insya'allah x ada ape yg perlu di takuti. as long kaum keluarga berikan semangat pada dia , dia akan ok. sentiasa berada dlm keadaan ceria, supaya dia x rase kekurangan diri dia. support dr kelaurga amat2 penting.

nanti makcik ko kimo, sama la kat tempat mak aku kimo kat radioterapi nanti. cuma dlm 3-4 bulan lagi baru dia start kimo. mak aku tinggal 2 sessi kimo je lagi.

bykkan suruh dia minum gamat untuk pemulihan dalaman. bykkan makan buah2an, sayur, ikan.. smeentara ni daging elok di pantangkan.

nome berkata...

Aellyn: thanks segala tips2, petua dan nasihat yg ko bg aellyn...aku hargai...semoga kita sbg keluarga dpt bg full support kat dia...dan aku harap makcik aku tenang menghadapi dugaan nih..betul ckp ko...berat mata memandang berat lg bahu memikul...aku doakan yg terbaek utk makcik aku dan begitu juga mak ko aellyn...