Rabu, 6 Oktober 2010

Wiken

minggu lepas, mak abah aku jemput dtg ke serdang sbb ada open house kat surau sana...maka dgn itu, aku sefamily pegilah bermalam 2 hari kat serdang (now dah jadi umah adik aku)...lgpun aku mmg rindu giler kat mak dan abah...soon, aku akan stay sementara kat serdang memandangkan bibik aku bakal pulang ke indonesia...x pasti lagi samaada dia nak sambung contract ataupun tidak...aku tak memaksa...terpulang pada dia...aku cuma nak keputusan dlm bulan disember, so ada 2 bulan lg utk dia pikir...bleh jadik stress kalau aku pk psl nih...

aku pun tgh dok mencari2 pengasuh yg sesuai kat sekitar umah, kalau tak jumpa, aku akan amik new helper....now tgh dok usha2....xpe, ni semua dugaan....insyAllah semuanyer akan settle (pikir positif)...

makanan di open house surau serdang...ada satay, nasi himpit, lemang yg sedap nak mampos, bihun singapore, mee goreng, jelly kelapa, buah-buahan, kueh2 raya, nasi tomato, ayam masak merah...dan byk lagi..giler seh...ketat giler pewot aku


di antara makanan yg sempat aku snap


leesya yg dok berkepit dgn wan beliau


ibu dan anak



surau ni bukak 4 khemah...ramai yg datang

leesya yg dah pandai berkawan


mak dan bibik

termenung apa la tu ek


yg ni plak selingan...ari ahad lepas, aku tingin nak mkn mee kari...maka gigih la aku masak mee kari seperiuk...alhamdulillah habis licin..sedap kot..kahhhhhhh...kalau masak mee kari, aku mesti taruk byk2 tahu kering...i loikeeee!!!

asben aku yg mkn menambah2...sonok aku tgk...

aku buat simple mimple jer...jgn x caya ek...2 bungkus mee abis dibedal (pembetulan...bukan 3 bungkus mee yer puan2...2 bungkus jer...byk seh 3 bungkus tuh...kahhhhhh)

dari satu periuk penoh....tinggal suku periuk je yg tinggal utk mkn malam...see tahu kering aku tuh...3 plastik aku taruk dlm kuah nih...

10 ulasan:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

nak tanya, pinggan pertama yang penuh sate tu ko punya ker? hahahah

anak ko memang cun! cantik siut

saveme_zero berkata...

terliur pulak tgk mee kari ko

nome berkata...

tinie: ha ah beb, ko jgn x caya...kahhhhhhhhh...

tq..tq...fatin pun apa kurangnyer...sweet gak...

nome berkata...

sue: lahai, ko jgnlah sampai terliur...aku wat simple mimple jer...tetiba wiken lepas aku tingin sgt nak makan mee kari...

AieZa berkata...

satay nmpk marveloussss...

aku kepingin satay plak nihh..

mi kari dh makan kt SR td.. terbaekkkkkk!!!

nome berkata...

aieza: satay tu mmg mantop! derang rajin masak2 dekat surau....semua wat sendiri..gotong royong masak...

ko udah beralih ke satay plak ker? ate mee kari udah selamat disebat kat SR...kahhhhhhh...sile cari satay yg terdekat yer

Alyn Aellynn berkata...

Nome,

cun berselendang kaler merah. wey, tahu kering buh lam kuah mee kari mmg peberet. ada kerg sekali pon sedappp

nome berkata...

aellyn: tq..tq...ha ah..tol la lyn...tahu kering ngan kerang kalau boh byk2 dlm mee kari, sure mantop...

Mama Herda berkata...

asal aku msuk blog ko je mesti makan sedap2..sedapnyeeeeeee weiiiiiiiiiiiiiiii....

nome berkata...

her: eh ye ke weiii...mana ada seh...aku masak simple mimple jer...wat malu jer...x best mana pun...ko lg xpert dari aku beb...

nway thanks coz ko sudi jengah blog aku yg x bape glam nih