Rabu, 17 Februari 2010

Xtvt santai during Chinese New Year

rindunyer aku nak berblog dan singgah belog kwn2...aku tau korang sonok coti...ntah2 ada ramai lg yg dok pulun coti nih...apa2pun coti aku 4 ari lepas..aku x delah kemana2 sgt...juz wat xtvt santai kat umah jer...sambil berborak, sambil tu gak kami sefamily main masak2...

syok tol bile asben aku willing nak masakkan lauk gulai lemak cili api ayam, dan wat kueh karipap...terkujat aku bile laki aku bleh bikin kueh karipap..baru aku tau bakat terendam dia...mmg aku kalah...aku ngan bibik juz tolong2 kaco jer...start dari wat inti dan kulit karipap, sumer laki aku wat...hat nak gentel2 dan kelim tepi karipap tu pun laki aku yg wat...kami juz follow...x sangka tol! sedap lak tu karipapnyer...

ada lagi xtvt kami coti aritu, tgu next entry yer....

seyes giler muka nak masak gulai lemak cili api ayam


tolong sengetkan kepala anda..aku malas nak betulkan...ekekee


terkangkang si bibik ni nak wat kueh karipap


leesya sibuk gak nak wat karipap



bz nyer dia kat dapo tuh..aku lak sibuk tangkap gambo jer...



ayam digolek dlm kuali


tu dia, siap tukar baju tuh...gentel kueh plak...


sambil laki aku gentel kueh..sambil tu bibik aku menggoreng karipap..


goreng jgn sampai hangus yer


fokus giler kat karipap dia...leesya plak layan mickey mouse



nak abis dah


sib baek time tu ada mickey mouse..aman idop...



gambar gulai separuh jalan....loper nak snap awal2


karipap yg dibuat oleh somiku...jadiklah..sodapppp!!!



round yg pertama


close up

9 ulasan:

Ibu Mifzal berkata...

wah..rajin tul asben ko ke dapur ya mie...alesya la..behave je..x kacau pun korang masak2 kat dapur..kalau mifzal..abih pinggan mangkuk dia main..

AieZa berkata...

amboi.. berkaripap yer... hebat ahhh... leh la bawakk nnt.. hahaha.. amacam.. ada berann???

LeaKhalid berkata...

hamboiii...rajin nye laki die mskkkkk....

mintak skitttt...

hehehehe

fazilzura berkata...

harus le cume cuti beb , aku g honeymoong ler pe lagi .. lappy bawk tp xdak wifi .. so x leh bukak .. and terceruk je lapy dlm lemari otel .. lantak dia..

** wah rajin nye cik huby masok... aku pun windu masakan pak ajil ku...

mamashasha berkata...

amboi ko me....somi & bibik masak..kamooo?????ambik gambau...hahahaa

sedapnye ayam masak lemak cili api tuh...harusla tak sempat ambik gambo B4 santap kan.....hehe

thumbs up kat laki ko me...and bibik yg byk buat kuih tradisional kita tuh...

ko pun santai2 kat umah je ke me?
ingatkan aku je....

nome berkata...

ainey: kalau xde kartun mickey mouse time tu ainey, sure leesya kaco kitaorg kat dapo punyer...sib baek time tu kebetulan ada kartun mickey mouse, tu yg behave jap layan kartun...kalau idak, sure huru hara dapo dibuatnyer...ekeke

aieza: x yahlah susah2 nak bawak karipap yg x bape cantek tu ke sana? ekeke..bikin gelak je nnt...kahhhhhhhhh

lea: sekali sekala laki masakkan...apa salahnye ye tak? ekeke...bile lagi nak buli laki ke dapo...

zura: syoknyer korang berhanimung kat melaka..ditaja plak tu...cayaklah...semoga korang berbahagia hendaknyer...so balik ni suh la pak ajil masakkan menu spesel tuk ko ngan akil

bed: ate laki nak masak, aku haruslah jd jurugambonyer...kahhhhhhhhhh...motip???

mmg wiken aritu x kemana pun bed, aku sempat terjah ke bukit raja jer...ko hengat tak masa aku sms ko aritu...tu je lah yg aku kuar pun...igt dptlah jmpa ko..tp lom rezeki..lenkali kita berjimba sama2 k...

Ryn berkata...

wah wah....hebat bakat terendam asben ko mie...leh laa aku merasa nnt..hehehehe..

ada satu soklan,
leesya tgk tv, asben ko masak gulai lemak, bibik gentel karipap...dimanakah kamooo?? hanya jadi mamarazi je ke? kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....yg penting perot kenyang....hehehehe..

nome berkata...

ryn: kahhhhhhhh...lawak arrr statement ko...dah semua sibuk ngan xtvt memasing...aku pun sibuk la jd mamarazzi...ekeke...ate org nak masakkan tuk kita...haruslah kita rilek2 sedunia...kahhhhhhhhhhhhhh

mamashasha berkata...

samala aku me ari tu jugak le aku kuar ke zoo...tu pun sian kat shasha tak kemana pasal tu laki aku harung jugak ke zoo tuh walaupun parking nye nun jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh........kat hujung donia dah....sakit bahu aku dukung tn puteri tu...