Rabu, 24 Februari 2010

Angin Ribut Petang Semalam

kejadian di bawah ini berlaku ptg smlm, dlm kul 6.30ptg...lokasi kejadian kat kelana jaya

alkisahnyer..ptg smlm, mmg ujan lebat giler dan kilat sambung menyambung sotat dari pukul 5.30ptg...gerun tol aku...tegak segala bulu kat badan aku....ngeri nak balik smlm...tp aku gagahkan jugaklah berjalan dlm ujan...pakai payung pun tak lut, atas kering...bawah lencun...mmg ujan siap pakej ngan angin ribut bagai...dlm ati tawakal jer..sib baek make up maintain...kahhhhhhhhhh....tu yg penting...kalau aku berambut pelesu, sure aku x balik smlm...takut terbang..kahhhhhhhhhh lagik....

aku kan skrg ni balik merempit naik moto ngan asben...asben aku akan pick up aku dari lrt kelana jaya dan lalu kat kawasan umah mama adam, ryn...mmg nilah rutin aku ari2...so smlm punyelah terperanjat berok...air kat sungai KJ nih naik sampai tebing...aku apa lagi..capai enpon terus snap gambo...udah kalahkan wartawan pulok...sempat lak tu kol ryn, nak laporkan kejadian...bg amaran kat dia jgn merayap kemana2...tp dia x sempat pick up kol...mgkn sibuk kot...

pastu lepas je terowong KJ tuh, ada 2 pokok tumbang kat selekoh...very gerun..sib baek xde mangsa2 yg kojol...tumbang sekali ngan simen kat jalan tuh...fuhhhhh...tarik napas aku...alhamdulillah smlm aku merempit, tak bermasalah...pelok kuat2...balik basah bersama...walaupun pakai baju ujan...hope arini cuaca cantek...cuak aku kalau jd cam ptg smlm...


air naik sampai tebing oooo


padahal tiang jambatan tu sket punyer tinggi, tp air naik x hengat...


pokok tumbang sampai pecah simen tepi jalan



pokok lagi satu lak tumbang


kasi close up sket

6 ulasan:

AieZa berkata...

mak aih smpai terjongkit tiles tuh.. kuat tul angin eh...

aritu kt bangi pun banjir.. kete2 yg jalan terus sume patah blk sbb dpn jln tu air dh naik tinggi.. takut diorg nak redah.. sib baik sume bersatu hati patah blk..

Ryn berkata...

time ko kol aku sudah berada di rumah...ye memg betol semlm angin kemain kuat...sangat luar biasa...tgk pokok belakang umah aku tu pn ala2 nak menyembah bumi...

ngam2 sampai rumah black out plak...pasal ribut laa kot..adam plak dok membontoti daku ater dia pn takutt...npk je mcm otai tp jiwa sentimental tuuu...kesudahannya dlm pas marghrib baru ada letrik...uishhh selamatt...kalo tak mau aku g ukur mall kot...kahhhhhhhhhhhhhhhhh...

mamashasha berkata...

ate dahsyat sekali ye me...aku kat shah alam ni gelap je nampak tapi hujan nye tidak....mlm tadi pun gitew punya la aku harapkan hujan...nan ado....huhu takutnye tgk air yg deras tu....

Mrs. Simplicity berkata...

mmg ko reporter yg menjalankan tugas. mmg kuat la angin semalam ye. kat perak ni pun mlm tadi baru ujan. rupanya kl lg dasat. sykur ko dgn husband selamat balik. harap harini dan seterusnya cuaca ok. apa2 pun hati2 ye...

tetibe risau ke laki aku yg kdg merempit gak bila gi keje.

Mr. Mrs Zaidi Diaries berkata...

nome aku nak tergolek ngan ayat ko.. kilat sambung menyambung... sabung menyabung lah sayang... hehehehehehe aku paham dengan kerja keras nome menulis dalam bahasa baku kekekekek

nome aku memang takleh nak sambung dah entry ko nak baca sampai sambung menyambung terus aku terbahakaz2 ni.. kekekekekekek mujur ni bukan kelas bahasa melayu...

nome berkata...

aieza: sib baek korang patah balik...kalau tak sure sangkut

ryn: blackout rupenyer...tu pasal la ko x sempat nak angkat kol..ate adam mengepit ngan kamooo...ekeke...

bed: cenggitu ek..gelap jer...tp ujan tarak..pandai pulok dia main2...

tp aku cuak bed kalau shah alam ni kena ujan ribut...sbb byk kes banjir kat shah alam ni kalau time ujan..dulu batu tiga penah tenggelam...sbb air parit melimpah2...abis sumer komuter sangkut x leh jalan...ko igt x bed?

alya: insyAllah laki ko ok...jgn risau sgt...dia pandai rempit tuh....kat perak x ujan ek? sure panas sana...aku tgk dlm berita..cuaca kat perak cecah 36.7celcius...kira panas la tuh

wana: kahhhhhh...ko pasan jer ayat aku tu ek? thanks la ko tolong betulkan ayat aku nih....terima kasih cikgu wana...