Selasa, 9 Februari 2010

Mari Melawat Zoo Negara

selepas kejadian sambut menyambut besday aku aritu, keesokannyer aku ajak family aku gi terjah ke zoo negara...ate mak bapak aku pencen kan..maka haruslah aku bawak derang berjalan2...mmg dah lama x berpiknik cenggini..sonok kemain memasing...gigih bangun awal wat sandwich ngan mee goreng utk dibawak ke zoo...

kuar umah kul 10.30am, sampai pintu zoo tu kul 11am.. elok je jalan time tu x jem..sekejap je dah sampai...sampai je terus punggah2 brg, dan terus gi kaunter tiket...rembat 5 tiket adult....dan tiket kanak2 bawak 3thn adalah percuma...skrg ni rege tiket dah naik tau...dulu murah jer..skrg ni dah 20 hengget utk weekdays...25 hengget utk wiken...mahal kan?

bile masuk je pintu zoo tu, ada lah beberapa kedai cenderamata....mak aku terus gi terjah sane dulu...dibelinyer payung, kipas dan topi utk cucunyer leesya...soker tol leesya..ate cucu pertama kan...tu yg dia syok tuh!

tp aku x tahan oooo gi zoo...panas gilos...menggelegak kapla...very the hotte! cian kat mak apak aku...berpeluh2 menapak dari satu kandang ke satu kandang...bleh dikatakan setiap 15 minit berjalan, benti rehat...bayangkan 5 botol besar air mineral yg kami bawak tu bleh habis...siap top up 3 botol mineral lagi kat zoo tuh...yg paling aku geram..ice cream connetto dlm tuh, seketul sampai RM5.90...gilos! berbuih aku membayar...sib baek x sawan...ate mak apak aku nak mkn ice cream..maka aku gigih jugak la membayar...

cian gak aku tgk binatang2 dlm zoo tuh..sumer pakat penat...cam x mkn jer...pastu kandang plak agak terbiar...rumput sama tinggi ngan binatang...cian tol! byk plak kandang kosong...binatang pun cam kurang je...xpelah, janji puas dpt bawak leesya ngan family ke sana...yg penting hepi! sile layan gambar yg x seberapa kat bawah nih...



































leesya yg keletihan lepas seharian berjalan...siap letak tgn kat kapla..cam org berpikir...ekeke...

12 ulasan:

Ryn berkata...

selamat dah ko melawat zoo eh...wow mahalnya tiket zoo...last aku g brp belas je...

gambar2 korang sefamily aku tak heran sgt...ni siap ngn bibik posing same gk nih...hahahahaha...memg kelassssss bibik ko mie...dah ikut style majikanan plak...pntg ada flash senyum aje dia..hahahaha

tp memg very hot kan tht day..

LeaKhalid berkata...

kak mie..

happy birthday

yg ke bape erk?

hehehe..sori lamabt wish..baru tau..bape ari bulan kak?

waaa..best kan jalan2 ke zoo..lea mmg plan nak gi..tak pegi2 lg...

ok tak zoo negara?

Mrs. Simplicity berkata...

lama dah tak ke zoo. tp skang cuaca panas kan. pecah peluh la korang ye. ko lak pakai baju itam lg la panas. leesya lengkap segal aksesori nak gi zoo. comel betul. siap tukar baju tuh mmg lama la kalau nak pusing zoo kan? sampai tido gitu sekali. :)

Jue @ atanayuiman berkata...

skang memang cuaca tgh panas berdesing.. lagi2 kalau ke zoo tghari buta.. memang berdesing la kepala tuee.. hehe

AieZa berkata...

aku pun nk ckp mcm ryn gak.. gigih btul ko mik gambo maid eh.. ni klu maid tu lari mmg ko kena keluarkan semua gambo maid ni.. bg kt sume paper suh cari mana dia pi.. hahaha..

nome berkata...

ryn: hebat tol cuaca panas aritu...terik tol! sbb tu kot minatang dlm zoo pakat tdo ramai2...dasat ek bibik aku posing kan...very the sakan kalah majikan..dia jadi epi sakan tu sbb pestime masuk zoo...layankan je lah!

lea: alalala..thanks lea..susah2 je wish kat akak...sgt2lah terharu...umo akak bukan 30 la..tp baru 13thn...kahhhhhhh

kalau lea nak lawat zoo, bleh je nak gi...tp akak prefer zoo melaka sinun..lagi dekat ngan tmpt lea...

alya: kalau ko nak tau, leesya mmg soker tol dpt tgk binatang...sumer dia nak pegang..haru aku laki bini dok halang dia..aku suh bibik aku mandikan leesya kat zoo tuh..bilik air dia mmg tip top la..very clean...sgt2 bersih...tu yg aku berani nak mandikan leesya kat situ...sbb cuaca panas sgt...leesya pun dah berpeloh2..balik umah jer, terus tdo..x hengat apa dah...

jue: mmg panas giler jue...cam gi kat tepi laut...membahang panas nyer..mendidih otak tau..

aieza: mmg itew motip aku za..sok2 kalau dia lari..aku paparkan je sumer koleksi gambo dia kat sumer balai polis...nak yg close up pun ada...lantaklah...

~chekuna~ berkata...

wah sonotnya leesa ronda2 kat zoo..siap berpayung lagi..

nome berkata...

kak na: mmg dia sonok tol kak na...nenek dia yg belikan payung tuh...sbb cuaca panas sgt...tp x berpayung mana pun....last2 simpan jer...

fazilzura berkata...

GILE KENTANG .. nye banyak gambo ko beb .. ni leps geram ke hape ni .. kahhhhhhhh

besh nye g zoo .. tp zoo kl ni aku x bape nak tertarik beb .. beter g zoo melaka .. lg syok ..
ko ni cuti2 tu g ler jauh skit.. dlm kl plak ..

nome berkata...

kahhhhh....buntang bijik mata ko nengok gambo nih ek..ekeke....apa salahnyer..mengisi masa lapang...

zoo melaka mmg best, binatang pun jenis aktif2

mmg aku hengat nak gi jauh sket...tp x bleh la pulok sbb coti aritu, aku ada byk urusan...renew permit bibik..pastu bawak leesya gi kinik injection...penoh jadual aku..huhuhu...

mamashasha berkata...

Me,,cute nye leesya ngan aksesori2 tuh..
Panas terik skang ni tak sesuai kan xtvt tanpa aircond
Tapi nk wat cemana itu je masa yg ada harus
La tak dipersiakan..
Aku last g zoo negara 2007 masa pregnant 2 bln itu pun
After 14 years kunjungan pertama aku ke situ..
Giler ahh tp betul la mie skang dah tak macam dulu
Terbiar kat dlm rumah2 ular pun kosong je..

Leesya pasti enjoy nampak binatang..budak2 mmg suka
Mie..shasha pun gitu

Last 2 years aku bwk shasha g animal world
Kat a famosa tu best sikit byk binatang..
Last year g zoo taiping..plan nk bwk g zoo negara
Tp asyik terbantut je..

Haha maid ko mcm tourist pulak aku tgk..terlebih
Sudahhhh..

nome berkata...

bed: mmg tol ckp ko bed...kalau time2 panas ni, rasanyer cam nak visit tmpt2 yg ada airkond...baru la best! tp nak wat camno, laki aku paksa gak gi zoo...sbb leesya soker tgk binatang..ate aku ikutkan la jugak...

penoh aksesori leesya masa kat zoo tuh...sume wan dan atoknyer belikan...ate cucu sulung...mmglah cenggitu..cuba kalau cucu dah 10...mmg wan dan atok buat donno jelah...ekeke...

ko kalau nak gi zoo beb..aku cadangkan gi zoo melaka ker..taiping ker...baru layan...lebih2 lg kalau gi hat zoo safari...lagi masyuk!

x silap aku, dulu aku penah gak jejak ke animal world a famosa tuh...fil aku banja...time tu leesya lom wujud lg..syok gak tgk haiwan kat situ...aktif semedang...

aku biokan je maid aku ngan keseronokannyer...janji keje wat leklok...kalau keje terbiar, aku lekat dia kat dinding...ekeke...