Khamis, 4 April 2013

Kisah Anak2Ku Yang Dicintai

Terima kasih yang mendoakan baik2 buat aku dan family...sayang korang lebat2 (^_^)

InsyAllah jika niat kita baik, Allah s.w.t akan bukakan rezeki seluas-luasnya buat kita...percayalah! :D

Hari ini aku nak citer alkisah anak2 ku nih...sapa lagi kalau bukan anak daraku Aleesya dan anak bujang aku Aryan...macam2 peel la derang nih...tapi aku suka...terhibur jugak aku laki bini bila tgk anak2 happy...derang kan buah hati pengarang jantung...harta yang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit...amanah Allah nih! :)

Aku nak citer pasal Aleesya dulu yer...wiken lepas aku ada bawak aleesya jumpa pakar mata...suh tgkkan mata anak aku nih...semenjak dua tiga menjak nih, dia suka kecikkan mata dia kalau nak tgk sesuatu..cth cam tgk tv or signboard jalan tuh...seolah2 tak nampak atau tak dpt fokus objek yg ada...so aku dan en somi cuak la! bila belajar dalam kelas pun Aleesya kena dok depan sekali...sebab dia tak nampak apa yg teacher dia tulis kat depan..teruk kan? tp itulah kesilapan aku..lambat bertindak! marah betol dgn diri sendiri...haih! so dijadikan la citer...pakar mata tu ckp aleesya ada good news dan bad news! ha kan! good news is Aleesya takde rabun apa2...everything ok! tapi bad news Aleesya ada silau...silau yg agak tinggi utk umur 5 tahun (O_o)

Mata belah kanan ada silau 300...dan mata belah kiri pun ada silau 300...wow! tinggi giler!!! terus rasa nak tampar diri sendiri! en somi pun nampak cam kesal jer sbb lambat bawak anak jumpa pakar...maafkan ibu nak! :(

So aleesya wajib pakai spek khas untuk silau...spek ini gunanya untuk control silau Aleesya supaya power silau tu jgn naik lagi...dia akan control sampai silau aleesya tu slow2 ilang...bleh ilang yer tapi makan masa...pastu every 6 months kena berulang jumpa pakar utk cek silau dan progress aleesya...cermin utk spek leesya ni kena order khas, 5 hari baru siap! rege memang tak tercapai dek akal! tapi demi anak, haruslah berkorban...

alhamdulillah lega ati aku bile pakar tu cakap silau Aleesya boleh ilang slow2 (^_^)

so beringatlah yer wahai para ibu bapa di luar sana...sila cek mata anak2 anda yer...jgn lambat bertindak...Aleesya dapat silau ni pun atas faktor genetik dari ayahnya yang mempunyai silau mata yg tinggi...maka dengan itu...marilah kita sama2 mengambil berat perihal anak2...jadikan citer saya ni contoh buat anda semua...jgn contohi sikap buruk saya nih...huhuhu :(

 sedih ooo mengenangkan nasib anak daraku Aleesya...sayangnya kecik2 dah kena pakai spek






lama jugak la test mata dia nih...silau dia tinggi sangat...sob sob sob T_T


ok tadi aku citer pasal Aleesya...ni citer pasal Aryan plak...ari isnin baru nih...aku bawak Aryan cucuk setahun kat Klinik Kerajaan Serdang...memang dah biasa bawak anak2 aku buat cek-up kat situ...aku memang prefer klinik kerajaan yer...bukan pasal kedekut...tapi memang aku suka lah senang citer (takut salah bagi statement...kang ada yang terasa plak kang) ekeke :D

alhamdulillah Aryan tak banyak ragam...rilek je kena injek kat bahu kiri...tak nangis pun! good boy! insyAllah ari sabtu ni buat besday ringan2 utk dia...maaf yer kalau ada yang aku tak jemput...nama pun Besday Party Ringan-Ringan! kahhhhhh next time aku buat Besday Party Sama Berat Sama Ringan! amacam? good idea tak? keh keh keh :P

 kami yg borink menunggu giliran...walaupun hazab menunggu turn di klinik kerajaan nih sampai kena cuti2 bagai...tapi aku puas hati! apa yg aku puas? takpelah yang penting aku puas...kahhhhhhhh






 dah puas main lompat nari2 dgn si boboi nih...terus fitam di celah ketiak maknya...mabuk kot! keh keh keh :P



 


 ha jangan kata anak je lenguh menunggu...maknya pun dah start layu2 gak! wahhh badan aku ada 3 layer la! ha korang ado?! dah cam kek 3 layer plak kekdahnya! nasib malang sungguh la T_T






 alolololo...rasa nak geget la budak nih...geram weiiii kat anak sendiri! kecik2 boleh la gomol...esok2 kalau dah besar takkan nak gomol plak..kang kuar paper Haruan makan anak...padahal gomol geram je pun! kahhhhhhhhh







 ha sapa yang kena injek nih? aku ker atau si Aryan? keh keh keh...sangap weiii sbb lama menunggu!






 eh comel la dua beranak nih! :P






see rilek kan anak bujang aku pas kena injek? siap pakai sunglass lagik! ailebiu my son! :D

Tiada ulasan: