Selasa, 12 Mac 2013

Ya Allah Hanya PadaMu Ku Bermohon

hai semua! pekabar korang arini...aku? cam biasalah! luar nampak rock...tp dalam hati manyak sentimental ooo!! aku ni mmg cenggitu...spesis tak suka tunjuk kesedihan atau kesusahan hati depan orang...pandai2 la simpan sendiri...aku hanya mampu berserah dan bertawakal kepada Allah s.w.t

alhamdulillah selepas aku berhijab, aku rasa tenang sangat...tenang-setenangnya

dulu, aku sengaja melewat2kan hijab kerana aku selalu terpikir aku takkan glamer lepas berhijab, aku akan susah dpt keje, aku tak cantek kalau bertudung...dan macam2 lagi la hasutan setan iblis nih! TAPI TU SEMUA SILAP! MEMANG SILAP SANGKAAN AKU!

Selepas pemergian arwah abah pada 26 Januari lepas, aku berazam dan berniat akan berhijab kemana2 aku pergi (hidayah daripada Allah s.w.t) aku nekad nak berubah! aku nak jadi baik! aku nak abah aku bahagia di alam sana! Maha Suci Allah...aku sgt2 bersyukur! Rezeki aku lepas berhijab bertambah2..baik pada diri aku sendiri dan pada en somi jugak! ya Allah dari satu ke satu beban kami dah ilang...alhamdulillah hutang2 kami banyak sudah dilangsaikan...dan yang paling tak kusangka....

TEMUDUGA AKU DAH BERJAYA!!! SYUKUR! tapi adakah aku menerimanya? aku masih ada masa 4 hari sebelum aku membuat keputusan...kekal di FVSB (9 tahun keje disini) ataupun aku berhijrah ke tempat baru...hanya kepadaMu ya Allah aku memohon petunjuk...wahai sahabat2ku yang selalu baca blog aku nih...apakah pendapat korang? aku buntu dan berbelah bagi sebenarnya...huhuhu T_T


Dear Puan Noormy,
  
We are pleased to inform that you are recommended for the position of XXXX, Operations Division, XXX Sdn Bhd.

We are pleased to offer you a monthly salary of RM XXXX. This monthly salary is subjected to monthly personal income tax deduction levied by the Government of Malaysia, which is regulated under the Scheduler Tax Deduction.

Attached in the email are our standard Benefits Package which forms part of the XXXX Terms & Conditions for your information.

Note:
Please note that this conditional offer is subjected to the medical clearance by the company’s Health Advisor and also the Security Screening result from the Malaysian Royal Police. Should the above condition is not met, we reserve the right to withdraw this conditional offer by giving you a written notice.

Please revert to us your decision latest by 15th March 2013.  Kindly confirm your availability date to report for duty to XXXX. The offer letter will be issued upon acceptance the offer and confirmation of report duty date.

We look forward to a favorable response from you and if you need further clarification, please contact the undersigned.

Thank you.

Best Regards,
XXXXX
Human Resource Management Department
Corporate Services Division
XXXX Sdn Bhd

4 ulasan:

Nurul Ain berkata...

Orang kata elok berhijrah utk cari pengalaman baru.ko sangat bertuah sebab berpeluang tukar kerja di usia 33 tahun dan sudah berkahwin.bukan semua org dpt peluang mcm ko.kalau gaji baru lebih baik dan lokasi ofis pun tak menyukarkan ko ke sana, apa salahnya,kan.tempat lama lg dikenang.

Unknown berkata...

Alhamdulillah peluang yang baik..hijrah tu satu hidayah yang bukan semua orang dpt. kalo boleh sedikit demi sedikit remove gamba yang tak bertudung tu. Just an advise :)

nome berkata...

ain: sesungguhnya kata2 ko adalah pembakar semangat untuk aku berpikiran lebih jitu...insyAllah beb! setiap manusia sudah tertulis rezekinya...cuma kalau belum skrg, mungkin esok lusa...percayalah pada rezeki Allah s.w.t...thanks beb! ailebiu! :D

nome berkata...

bibu: thanks beb! insyAllah beb...dlm proses nak mendelete gambar2 lama...thanks kerana menasihati diri ini...aku sgt2 menghargainya (^_^)