Jumaat, 18 November 2011

Aleesya Kini Berambut Pendek


Anakku Aleesya demam L

Asalnya batuk2 jer, then tak lama pastu selsema…selang sehari kena demam plak…haih…cian sgt kat dia…

Selera makan kurang…susu pun minum tak abis…dah 2 klinik pegi..mula2 gi klinik area serdang…tp cam tak jalan…so aku paksa en somi bawak ke kinik sg buloh (my peberet doctor)

Alhamdulillah malam tadi dia muntah…dia keluarkan semua kahak yg bersarang kat dalam badan…lepas muntah, baru dpt tdo lena…kalau tak, asik batuk berkahak jer…

2 hari mak aku ada appointment kat hospital, maka aku EL 2 hari jaga aleesya kat rumah...

Semalam petang, bile aleesya dah kebah dari demam…aku bawak dia gi gunting rambut kat Jusco Balakong…since dari umo dia 4bln (time botak) sampailah skrg, aku tak pernah lgsg gunting rambut belakang dia…paling tidak aku ejas rambut depan jer…so for the first time aku gunting rambut belakang dia…Aleesya rilek jer…tapi aku lak yg emo…sedihnya tgk rambut panjang dia kena kerat…huhuhu!

nota sipi: ya Allah, semoga Kau permudahkan segala urusanku untuk mengambil pembantu rumah…amin


 sebelum rambutnya kena gunting





 bukan main seronok dia bile nak gunting rambut..dia ingat gunting rambut depan...walhal rambut belakang dia yg nak kena potong






 inilah org yg men'design' rambut aleesya...mmg top la servis dia





 selamat sudah rambut aleesya kena potong...rambut tu aku bawak balik untuk di framekan (kahhhhh...idaklah cenggitu)






aleesya rilek jer...aku yg emo :( 






aleesya sempat tgk muka aku yg tgh sedih tuh... 






time ni aleesya tgh dok melayan perasaan 





 melayan perasaan yg hampir ketiduran...best la tu kot 





 sekali sekala senyum dan buat muka depan cermin...dah pandai melaram





 ok siap! sebelum tu, kena blow dgn hairdryer dulu...





 masa ni dia cuak sket...tak biasa guna hair dryer





inilah saloon yg aku pegi semalam...mmg recommended! 





 pendek tak rambut saya? huhuhu...aku yg tgh sabarkan hati...

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

comelnye berambut pendekkkkk..cutee sesanggat..

nome berkata...

ira: thanks ira...senang nak jaga skrg...tak yah susah2 nak ikat rambut..

Mrs. Simplicity berkata...

comel gila aleesay berambut pendek. banyak tul rambut aleesya. sihat dah nampak nye tu me. hope sihat2 saja hendaknya ye. amin...

nome berkata...

alya: comel ke beb dia berambut pendek? kalau ko suka, aku pun suka gak :D

alhamdulillah dia dah sehat skrg...lega aku..thanks ye beb

Nurul Ain berkata...

nape gunting?tak sayang ke?