Rabu, 2 November 2011

Aku dah Pindah..Alhamdulillah

Alhamdulillah aku dah selamat pindah ke rumah baru hari sabtu lepas….proses pindah memindah ni mengambil masa satu hari je dgn 2 trip angkut mengangkut…

Disebabkan 3 minggu berturut2, aku dah angkut brg2 kecik…maka perpindahan brg2 besar sgt mudah dan cepat..lega sesangat!

Umah baru pun dah selamat dikemas ari ahad lepas…aku ni jenis tak suka menangguh sbb nanti pikiran kusut lagi2 minggu ni hari raya…maka eloklah kemas cepat2…

Penat dan pengsan tak yah ckp la…mmg hazab weiii!!! Org angkat katil, aku pun sama mengangkat…org angkat lemari, aku pun sama menolong…then malam ahad tu jugak aku buat check up mengandung dan alhamdulillah anak dlm perot sehat walafiat…terima kasih Allah

Teringat plak aku kisah lalu, masa aku mengandungkan Aleesya, en somi eksiden (keta langgar motor en somi) time tu lak aku tengah sarat peknen 8 bulan lebey…Time tu aku la dokong faizal ke bilik air untuk mandikan beliau, siapkan makanan beliau, lepas tu aku gi keje ulang alik naik lrt 14 stesen dari Kelana Jaya ke KLCC …now time mengandung kali kedua, sekali lagi aku keje kuat buat keje2 pemindahan…mmg tak manja langsung la…Alhamdulillah segalanya selamat…syukur sgt2….

Sesungguhnya setiap manusia diduga tidak kira masa dan waktu…yang penting redha dan bykkan berdoa..insyAllah

nota sipi: lepas ni kemas2 brg kat umah lagi satu



brg2 yang telah siap di pack...ada yg letak dlm plastik sampah dan ada yang aku letak dlm kotak...kotak ditaja sepenohnya oleh Pasaraya Mydin...kahhhhhhhhh




walaupun brg kat umah aku tak byk, tp bile dah pack2...umang ai! tanjat boboy! 





pembantu international aku yg sibuk pack2 brg...





ubat aleesya je dah penoh satu kotak...





disebabkan langsir aku dah hangkut ke umah baru, maka sangkut baju2 je dulu sbb silau nak mengemas





aleesya yang kepenatan..dia pun sama menolong masukkan brg2 dlm kotak...especially brg2 mainan dia la





suami yg kepenatan...bersungguh2 dia mengemas dan memunggah brg...dia mmg keje kuat betol masa pindah...now dah sakit2 belakang...nak bawak mengurut kat tmpt org2 buta

8 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

aku nmpk kotak rempah ratus! heheh.. takut me, bila tiba bab ngemas nak pindah umah ni. adoi. mana nak mula, mcm mana nanti. bole jd kan ko sebagai reference. labeling itu wajib kan? :)

nome berkata...

alya: penat alya..mmg pengsan dibuatnya...label sgt penting takut tak perasan nanti, tak pasal2 terbuang brg2 penting...

saat paling penat adalah saat pack dan unpack brg...pitam ooo!!! :D

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

aku pun berpindah, belum pindah dah serabut.. aku rasa baik ko bagi tips untuk orang nak pindah ni

mamashasha berkata...

SYUKUR....semuanya selesai...penat pindah rumah ni toksah ckpla mie tapi kalau pindah umah sendiri terus lenyap sakit2 tu...hehe

mie, bab sangkut baju ganti langsir tu hi-5 lah...aku pun mcm tu...hehe

nampak cam sikit sekali dh pack baru tau kan.....barang2 yg kecik2 tu yg byk...

aku setuju each box kena label...somehow dah label pun haru biru jgk weh....

aku pun gitu ari sabtu pindah mlm tu jgk selesaikan....and kumpulkn dlm 1 bilik... FYI ada gak lg 3-4 kotak belum bukak kat umah tu...stat packing sikit berbulan2 harus la unpack pun berbulan kan....

mesti lebih meriah nnt di rumah baru dgn org baru kan mie....

nome berkata...

tinie: tips nak pindah? eerrmm...aku tak pandai la..tp meh aku share sket2..mana tau leh kongsi2 idea

1) senyum memanjang sblm buat keje sbb ko tau impak bile nak berpindah nih..sgt lengit oooo!!! :D

2) cari kotak seberapa byk yg ko boleh...cam aku? rembat kat Mydin secara percuma..seyes weiii!!!

3) pack kan dulu brg2 fragile cth cam pinggan mangkuk, botol2, ayat2 suci sbb takut terlangkah...dan jgn lupa labelkan setiap kotak

4) kalau boleh, korang bawak pindah dulu brg2 minor (kecik2) ke umah baru supaya esok takde yg tercicir or terpecah

5)sabar dan tekun dlm membuat keje...kalau rasa nak pitam..baik pitam dulu...ekeke...

nome berkata...

bed: ko pun sama kan? mesti ko penat abis masa pindah umah baru aritu kan? seyes beb, mmg kejung kaki tgn dibuatnya...sib baik kita ni jarang berpindah, kalau yg selalu berpindah, mmg tumbang aku gamaknya :D

bed, since aku dah dok serdang nih...aku takde masa nak kemas2 brg kat umah baru...maka dgn itu aku terpaksa kerah tenaga yg ada utk kemas2 umah dlm masa sehari....mmg penat bed...tak yah ckp la...sampai skrg aku sakit2 badan...

bile la dpt jumpa ko ye bed, dah lama kita tak bersua..nak melawat umah ko belom rezeki nak jejak..insyAllah nnt aku sampai ye bed

Liza Hashim berkata...

uish.. mmg la pnt giler time nk pindah ni.. aku dah merasa dah sume ni.. aku dulu lagi la, dari umah flat ko.. naik turun tangga berkali2 tlg diaorang angkat barang.. tingkat 4 lak tu.. sib baik beli umah teres, kalau beli umah flat gak.. mmg flat la aku.. kah kah kah.. lepas ni update la umah baru lak kekekekk..

nome berkata...

liza: umang ai? tingkat 4? lengit la weiii..peloh tiak kamoo...ekeke...

rezeki anak2 kamoo berteres...alhamdulillah syukur...