Selasa, 14 Februari 2012

Family Day di Tiara Beach Resort, PD

Ni minggu lepas punya citer…bape lama punya peram da…..

Aku berfamily day bersama keluarga terchenta kat Tiara Beach Resort, PD…

Plan asal nak ke Langkawi…tapi cancel memandangkan aku dah sarat peknen 7bln…tak larat nak bawak perot sejauh beratus2 kilometer tuh

Apartment kat Tiara Beach Resort ni pun, sepupu aku yang carikan…thanks Kak Jatt…I love u dalam2…

mana nak dpt hotel dan apt free time2 cuti public holiday…tp rezeki kami aritu…dpt gak apartment 2 bilik dgn harga RM250 semalam….

Sapa2 nak no contact, leh amik kat aku..tmpt cantek..apt bersih….ada ekon dan tmpt masak bagai..mmg cun arrr!!!

Tu baru aku mention rege bilik…kalau korang nak bersuka ria kat kolam ala2 sunway lagoon tuh…setiap org kena charge RM15 bagi dewasa dan RM5 bagi kanak2 (kanak2 plak kena ukur…kalau kurang dari 90cm..masuk adalah free)

Menjelang malam plak kami berduyun makan ikan bakar kat Pasir Panjang, PD…mmg ramai la org serbu kat situ…kalau ko lambat sampai, mmg gigit jari je la…makanan cepat habis….

Apa2pun aku enjoy sgt bercuti dgn keluarga…pas abis pantang banak sok…boleh la dtg ke Tiara Beach Resort ni lagi…




 sementara menunggu waktu check in kat Tiara Beach Resort, kami berpoya2 kat pantai PD...ramai tol org aritu...almaklumlah cuti panjang kan






aku ajak mak sopping brg2 kat situ....ekeke..







budak baru bangun tdo...monyok jer






atok dan cucu yang tak boleh dipisahkan...berkepit berdua je derang nih tau..suka tgk :)





apa la yang atok borakkan tuh...aleesya suka melayan atoknya 






bukan main gembira bile dpt jejakkan kaki ke pasir laut.... 





muka tgh pujuk ayah nak mandi laut...kami tak bagi sbb nak check in






 apa la anak adik aku tu dok punggah? 






see? aleesya yg always temankan atoknya





 kemesraan antara atok dan cucu











layan la tgk gelagat derang naik banana boat nih...ikut ati aku mmg nak je naik...baru la adventure...tp sabar la yer...pas banak sok...mmg wajib naik!





banana boat parking baik punya!






hat ni pun aku teruja nak naik...ish3x






 adik aku dan anaknya...






gelagat aleesya bile dpt main air laut...dia saje je basahkan seluar dia..





next time wajib pegi lagi mandi laut






ini gelagat aku dan aleesya...seronok ko dpt main laut dgn anak...ikutkan aku nak je aku berenang kat situ gak 




kami berpegangan tangan sambil menyanyi lagu....






seluar leesya abis kena pasir, maka aku basahkan terus dgn air laut...






aleesya tengah memujuk aku mandi laut...aku orait jer...





air sejuk tp cuaca terik..kejap je kulit berkilat





 sedang elok main ombak rindu di tepian laut...ada plak 2 ekor beruk kat situ....mmg jadi tumpuan org ramai





manja kemain beruk2 ni tau






ingat manusia je pandai berombak rindu....beruk pun pandai tau....wahhh kelas ko berok! berenang tak hengat!






beruk2 bersama dgn tuannya 






kami yang teruja main air laut...hooraayy!!!






ini plak keluarga adik aku






 lepas dah main air laut, now kita main tanam2 kaki kat dlm pasir...






bukan main sonok tgk dua banak nih...






dah penat main2 air laut...moh la kita pekena air kelapa pandan dan mkn kerang rebus...






 kerang rebus






aleesya yang berani bergambo dgn kuda disitu






akhirnya sampai sudah kami di Tiara Beach Resort...time ni bawak aleesya mandi di kolam renang....






pada mulanya en somi hanya nak temankan anak mandi...last2 termandi sekali...padahal memasing tak pakai stiker kat tgn tuh....kahhhhhhhhhhhh






family yang lelain bersidang di tepian kolam jer...






teruja sungguh melihat mereka bersuka ria






aleesya la yg paling seronok sekali






si kecik ni pun join kakak aleesya mandi kolam...bukan main suka dia






anak aku yg tak mo naik






seronoknya!





inilah apt kami...ada 2 bilik dgn air cond beserta 2 bilik air....sib baik kami bawak toto dan bantal lebey...abaikan selerak2 tu semua...nama pun family day kan...






ok...kami dah sampai kat Pasir Panjang...tempat femes di kawasan PD untuk acara makan ikan bakar 





aku yg bz mengorder segala makanan...mereka setia menunggu di meja 





muka sedang menahan lapo...lama gak la menunggu sbb org ramai






muka monyok je sbb menahan lapo...alhamdulillah malam tu aleesya makan menambah





gembira tol hati aku bile berpeluang bawak mak abah jalan2 






adik2ku






macam2 ada..ikan jenahak masak 3 rasa...ketam masak apa ntah...sotong goreng tepung, ikan kembung bakar, sup cendawan dan apa lagi ntah...dah itu je yg tinggal...yg lain byk dah abis...huhuhu






sedap! 





kepala ikan ni licin tau...en somi aku yg kejekan..eekke






kalau dah lapo...tak layan dah camera...






keesokannya, semua pakat terjun kolam...best oooo!!! tp cuaca amat terik...abis terbakar segala kulit 






siap ada main bola tampar dalam air...






ni bahagian budak2...aleesya suka sgt main kat situ






dak kecik ni pun leh tahan main air...time ni dia lapo nak menyusu...sambil menyusu terus tdo...





eeeiii geram mak long tgk tgn kamoo...nak geget boleh?







 seronok mandi kat sini






setelah 4 jam berendam dlm air...isi pewot makan di tepi kolam






abis kecut segala jari anak dara aku nih


8 ulasan:

Ryn berkata...

pandai berok tu berombak rindu...hahahaha...

nome berkata...

ryn: tau xpe...kahhhhhhhhh

Mrs. Simplicity berkata...

wah awesome family day korang. nampak enjoy. jap, mie, mana perut mu? tak nampak cam 7 bulan weh! apa pun happy tgk korang sekeluarga happy je memanjang. aku dr awal td dok pertai. charles&kieth ko tu takut masuk pasir je. riso aku. kahhhhhhhhhh

nome berkata...

alya: ramai yg kata perot aku cam ala2 buncit jer...walhal dah nak masuk 8bln nih...xpe...janji mak dan anak sehat...

lawak la ko nih...ke situ plak ko peratikan...ala beg biasa je beb...x kisah pun kalau pasir masuk...kalau beg riban2...harus aku cover ngan plastik dulu...kahhhhhhhhhhhh...

mai berkata...

hi nome... best nyer cuti2 mesia kat PD, mai baru ingat nak g sane... tapi bile nak booking online, penuh mmanjang jer...

nome berkata...

mai: mmg best bercuti kat tiara ni...kalau mai nak no contact...mie boleh bagi...mana tau ada rezeki mai nnt...

mai berkata...

nome.. thanks dear, boley gak bagi no contact tu... emel kat emel mai boley... mainano0205@yahoo.com.. thanks again nome... :)

nome berkata...

mai: mie dah email dah...enjoy yer!