Khamis, 2 Januari 2014

Nome Kembali bersama Kenangan Sepanjang 2013

Salam kepada semua yg masih lagi singgah blog saya...kes psl citer lucah tu dah selesai...syukur alhamdulillah...pelik nau org2 zaman skrg ni, sanggup menfitnah tulis citer lucah dan tempek gambo aku yg tak bersalah..bukan aku sorang ye, ramai yg terkena...apalah nak jadi?! syabas kpd SKMM kerana sepantas kilat dpt selesaikan kes nih...dan thanks to Inspektor Khairul dari cawangan Dang Wangi yg turut sama membantu...thank you!!!

hah bila kes ni dah selesai...bolehlah si nome tembun dgn sukahati membuka balik blog ini kepada semua org...sayang ooo nak tutup blog nih...byk kenangan, gambo ahli keluarga dan kwn2 kesayangan saya dalam blog nih...

Sebagai permulaan untuk entry 2014 nih, meh saya kongsikan citer menarik suka duka saya sepanjang pertengahan tahun lepas...happy reading fren! :)

okeh, moh kita mulakan dgn acara makanan...sbb makan2 tak bleh dipisahkan dari hidup nome...see the body la! mihmihmih :D


 Macaroni goreng special..baru buat semalam sempena New Year...walaupun nampak simple tapi sedap ooo!! matiklah puji diri sendiri plak yer...ekeke...






lontong utk breakfast...mingu2 lepas punya






 Ketam masak kari pekat...walllahhhh!!! peberet en somi






 Mee kari banjir...kalau kat luar mau kena 8 hengget kot...ha ni buat sendiri...ko nak letak lauk banyak mana pun tak kisah...mmg puas hati! :D






 ha ni cekodok bilis bukan aku buat yer...ini en somi buatkan utk aku dan anak2...special punya! i lap u abang! :)






sambal goreng jawa kegemaran kami sekeluarga






 kuih sagu peberetku





For the handsome-est, smartest, and best-est husband in the world.  May all the joy, peace, love, prosperity and happiness come to you year after year.  Happy birthday Abang! I love u more and more evey day until Jannah...You'll Never Walk Alone Hubby! :D






 
 Jumaat lepas Aleesya kena chicken pox...kesiannya dia! tak dpt join sekolah arini dgn esok...in shaa Allah isnin depan baru start sekolah...alhamdulillah dah nak sembuh dah...





 Di antara petua nak mengurangkan miang chicken pox...boh daun semambu dgn daun pisang atas katil...then anak kita tido atas tu utk mengurangkan gatal2 badan dan panas badan...alhamdulillah menjadik petua nih...sharing is caring! sila cuba yer




 daun pisang dan daun semambu adalah tajaan dari keluarga mertuaku...thanks abah! thanks mama!




 aritu bibik aku pulang ke Indon sbb anaknya nikah...balik 5 hari jer...tp sepanjang 5 hari tu aku asik berdoa supaya bibik balik ke Msia balik...almaklumlah dulu aku penah kena...bibik balik indon, terus tak balik sini dah...serik ooo!! tapi yang ni syukur sgt...dia balik on time walaupun masa tu dia tak sehat...thanks bibik! i lap u :)







kesian bibik kena denggi...patutlah lembik semacam je bila dia baru balik dari Indon...demam panas sgt...terus bawak ke klinik kesihatan ambik darah..platlet darah rendah...kena denggi...so 4 hari berulang makan sup ketam...ha nampak ketam sekor dlm mangkuk tu...aku la yg memasaknya...malas nak potong..pandailah bibik aku mengokaknya...kahhhhhh...alhamdulillah berkat mkn sup ketam 4 hari 4 malam...bibik sembuh dan bebas dari denggi  :D





ohhh ni gambar kenangan terindah di Langkawi...rezeki dpt mempertahankan kejuaraan...dulu Ratu Retro..now Ratu Hawaii plak...best sgt company trip nih! kalau ada masa aku citer panjang2 yer...gambar byk nih...ekeke :D





inilah keluarga kecilku! harta aku dunia akhirat..doakan kebahagiaan kami...semoga tahun 2014 ini membawa rezeki dan kebahagiaan kepada kami...walaupun tahun 2013 penuh dgn dugaan dan pancaroba....tapi itu ketetapan Allah dan kami redha...Apa yang dah lepas biarkan ia berlalu, redha itu penting...apa yg akan berlaku, terima dan hadapilah ia kerana itu pasti..semoga arini lebih baik dari semalam

Tiada ulasan: