Jumaat, 3 Januari 2014

Kronologi Aryan Admit Ward Masa Raya Haji Lepas

Salam Jumaat uoolllsss!!! bestnya tgk korang semua dok hapdet gambo anak2 sekolah kat FB...aku bleh rasa kemeriahan dan kebizian anak2 dan mak apak kat sekolah...teruja sungguh antar anak2 sekolah! tapi dalam keterujaan tgk bebudak ni sekolah...dlm masa yg sama kesian pun ada...almaklumlah jadual padat madat...belah pagi sekolah kebangsaan...pastu rehat kejap, then nak ke sekolah agama plak...pastu mkn mlm kejap..dah antar anak gi ngaji or tuisyen...umang ai! sumpah fitammmm!!! bertabahlah wahai anak2 dan mak apak sekalian :)

Minggu ni, aku dgn en somi belom berkesempatan antar Aleesya ke sekolah...Aleesya masih dlm proses menyembuhkan diri dari demam chicken pox...in shaa Allah isnin depan dah bleh dah join kawan2 dia gi sekolah tadika 6tahun...

Bajek nak start citer psl company trip aritu...tapi aku simpan dulu stori dan gambar2 tu dulu..hat tu aku kongsikan isnin depan...eh isnin aku cuti...ari selasa la jawabnya :D

So arini aku nak citer tentang anak lelaki aku admit ward di Tropicana sbb demam panas...pecah rekod for the first time anak aku admit ward 2 kali pada tahun lepas....kali pertama Aryan masuk wad sbb demam panas pada awal January 2013. Betol2 2 minggu sebelum arwah abah aku meninggal...pastu admit lagi sekali pada 11 Oktober 2013 sbb viral fever...apa nak dikata kan? redha je la...mmg hebat betol dugaan aku sefamily terima pada 2013...dari satu tragedi ke satu tragedi...bleh dikatakan tahun 2013 merupakan tahun tragedi dan tahun rezeki buat aku sefamily...walaupun ada duka, pasti ada sukanya...Allah Maha Penyanyang lagi Maha Pengasih...syukur alhamdulillah


 malam sebelum admit hospital...panas Aryan time ni 39-40 celcius...masuk ubat bontot tapi lega kejap...pastu naik balik...sedih T_T






 esok pepagi terus bawak anak aku gi Hospital Tropicana...aku berserah je...kalau perlu admit...aku redha...at least ada doktor boleh jaga dan tgkkan aryan...aku riso kalau dibiarkan kat umah...takut benda tak elok jadi..nauzubillah

 



 siannya aku tgk anak aku meronta2 mintak lepas...air muka dia tu kesian sgt...sedih sgt aku menengoknya :(





sementara tgu bilik kat ward kosong...so nurse tempatkan Aryan sementara di ward ICU






aku tak sanggup tgk tgn Aryan kena cucuk...maka bibik la menemankannya...ibu mana yg sanggup hadap dan dgr rintihan anaknya kan...






 lebih kurang sejam pastu, kami dpt bilik single exec di wad Pearl, tingkat 5






 susut sgt badan Aryan sbb takde selera makan...tu bibik aku suapkan jugak biskut ke mulut dia...Aleesya pun takde selera makan sgt sbb risokan adik dia...






 lega tgk Aryan dpt senyum sket2





 inilah rumah sementara kami..5 hari 4 malam kami berkampung kat sini...aku hangkut sekali mak aku...pakej yg lengkap...percutian tidak dirancang namanya :)





 korang abaikanlah brg2 yg berselerak kat belakang tuh..mujur ada space utk bentang toto, sembahyang dan bermain2 dlm bilik nih...so kami angkut segala toto dan brg menan anak2






 Aleesya yg kuat posing...kat belakang tabir tu terletaknya jamban dan bilik mandi





Aryan yg dah start melasak...dia ingat dia dah sehat la tu..nak gak layan alongnya main masak2






inilah akibatnya kalau melasak sgt...abis bengkak tgn anak aku kesan dari jarum drip tuh...3 ari on drip...pastu tak sanggup nak cucuk lagi...so doktor bagi ubat makan...sib baik la si Aryan ni senang nak makan ubat






walaupun demam dia on off..tapi gigih betol si Aryan nak main gelongsor dgn akaknya...aku layankan jer...kesian plak aku tgk dia berkurung dlm bilik jer






ha time ni demam dia naik balik...oksigen dlm badan dah kurang...tu tgh cek oksigen la tu...lepas cek oksigen, aku request utk sedut kahak aryan sbb dia tak selesa bernafas masa tido, makan atau minum susu...ok my permintaan diperkenankan doktor...mmg ler tak sanggup kan nak tgk aryan kena sedut...tp aku cekalkan hati sbb aku nak aryan cepat sembuh dan bleh balik umah cepat...lenguh weii lawan sejuk sepital...reput tulang belulang weiii!! Ekon kat tropicana nih mengalahkan kutub utara






sian Aryan...sian ayahnya gak





 masing2 tak sabar nak kuar dari sepital





 inilah doktor Priya yg cantek manis cam pelakon bollywood...dia punya suara alamak aiii halusss bebenor...baik giler doktor nih...dia la yg jaga aryan selama 5 hari 4malam kat sepital...dulu masa aryan kena admit...dia jugak yg jaga






 tak sanggup rasanya aku makan makanan beli kat luar...aku dan bibik gigih balik umah basuh baju dan masak makanan utk dibawak ke sepital...masak simple2 je...yg penting sedap, menyelerakan dan tidak membazir


 



kalau ko makan lauk simple cam sambal sardin dgn telor dadar..kompom ko makan bertambah punya! ekeke...






 amboi meriahnya Hari Raya Haji kami...disebabkan kami anak banak stuck kat sepital..maka dgn baik hatinya ahli keluarga mertuaku dtg secara berjemaah bawak lauk pauk sedap  dan beraya bersama kami di hospital :D





 ipar duai pun ada sekali bawak spaget aglio olio..sedap uollss!!!






 best dpt kumpul dan mkn ramai2 cenggini walaupun di HOSPITAL...kahhhhhhhhh






sungguh ohsem lauk2 yg mertua aku bawakkan! ^_^

2 ulasan:

el berkata...

ini dugaan tuk uols semua
Allah sayangkan uols sbb tu diberi ujian mcm ni nak tahu sejauh mn hamba2nya mengingati diriNYA..
smoga aryan pasni lebih sihat2 ceria2 ok..sakit2 tu semua adalah tanda sayangNYA pada kamo aryan :)

nome berkata...

thanks uuuoolsss sbb mendoakan weoolss!! ioollss sayang uuoollsss!!! muahhhhhh