Jumaat, 7 September 2012

Beribu Gambar Citer Pasal Hari Raya

banyak tol gambar2 raya....orang sibuk dah abis raya..aku plak baru nak mula citer pasal raya...dan yang pastinya raya kali ni memang meriah di kampung Semenyih....ramai sepupu sepapat dan sedara mara berpakat beraya beramai2 di semenyih....malam sebelum raya kami buat takbir rumah ke umah....pastu main mercun sampai lebam...hias lampu dan bendera malaysia bagai...memang terbaek la raya tahun nih!

korang jangan borink la yer tgk gambar2 yg super banyak nih...aku malas nak buat entry by entry...so aku campakkan semua sekali gambar raya kat entry nih....sonang baitu...so lepas ni aku kumpul citer dan gambar pasal terjah open2 house plak...so enjoy the pictures ya!


HARI RAYA PERTAMA
 
ni baru suku family....kalau dikumpulkan semua...aku rasa kena amik gambar kat padang bola kot...ekeke...adik badik belah mak ada 17org dan belah abah aku ada 12 org...tu lom campur anak2 dan cucu2nya sekali




lepak santai sambil tunggu pakcik kami bahagi2kan duit raya...aku pun dapat tau! yabedabeduuuu!!!




ni semua bukan bujang dah...ni la dia bapak2 budak





ha, yang comel2 ni semuanya mak2 budak...abaikan muka aku yg super berlengas tu...ate panas membahang oooo





 inilah dia lelaki2 kechentaan aku





 melayan tetamu yg datang ke umah...ramai oooo...





 bile tetamu semuaya dah balik...barulah acara salam-salaman mintak ampun dan maaf...seperti biasa, family aku memang sempoi...siap leh wat lawak tu...






turn aku sebagai anak sulung memohon ampun dan maaf





 turn adik aku plak mohon ampun maaf





 first menantu in the family mintak ampun





 second menantu plak mintak ampun..gambar blur sbb pakai enpon...gambar dari DSLR lom upload lagi





 bile dah seronok2 bersalam...bile turn atok dan wan nak bagi duit raya....cucu2 dah start buat karenah...ada yg menjerit la, menangis la...meraung la...awat ntah...padahal atok wan nak bagi duit tu nak oooiiii!!!





 anak adik aku pun meragam aritu...pesal tak...memasing badmood





 si bujang aryan je yg sporting...cayaklah adik!





 anak aku yg berbaju melayu...puas merantau cari baju melayu oren size dia...tapi tarak la plak...yg ada pun kaler kuning...so aku padankan dgn samping oren...kira oklah tu kan...beli kat jalan TAR, gigih tau mak ko nih!



 
 atok dan wan di samping cucu2nya....ni je pun gambar family yg ada...gambar kami yg lain tak sempat amik sebab tetamu sudah memenuhi umah...mungkin kami amik gambar kat studio kot nanti...sayanglah takde gambar kenangan satu family...so kesian :(




 my turn bersalam dengan somi terchenta...sedangkan lidah lagi tergigit kan...arini maaf, esok gaduh balik...ekeke...cuma aku berdoa semoga perkahwinan ini bertahan dan terus mekar sampai akhirat...amin





mohon diampunkan segala dosa2 yang lepas dan mulakan hidup yang baru





 Ayah dan anak daranya



 HARI RAYA KEDUA

 dalam proses menidurkan anak bujang di umah makcik





 dua beradik yang tdo lena akibat kepenatan beraya





 elok je tukar baju dan mandi...dia leh sambung tdo lagi...ha, senang mak ko nak makan ketupat...ailebiu lah!




 HARI RAYA KEBERAPA NTAH

 kami bergambar di Mines Wonderland sebelum pergi main bowling bersama sedara2....tradisi main bowling di hari raya sudah diteruskan daripada 10 tahun yg lepas...hope tradisi main bowling ni akan berterusan...so happening tau!





 cucu2 En Tamat yang comel2 dan nakal2





 sayang derang sangat2





4 lane tu sudah cukup meriah dan bingit degan sore kami...love it!





 ingat cucu2 dan anak2 je yg mampu main...ni atok2 pun join main sekali...terer tau atok2 nih...siap strike and spare bagai...salute la sama atok2!




 kami sedang sibuk mengira markah dan mengumumkan pemenang...ada hadiah tau...hadiah biasa2 jer tapi best!




 sapa lagi kan juara bowling...sudah tentulah keluarga En Tamat...yahooo!!! dah 10 kali rasanya kita jadi juara...bosan la jadi juara...camne nih (riak tak? ekeke)





 HARI RAYA DI UMAH MERTUA

 setelah 2 minggu rasanya ibu dan bapa mertuaku mengerjakan umrah dan beraya di Mekah...alhamdulillah mereka selamat sampai ke tanahair pada 28hb Ogos...dan pada 31st ogos sempena merdeka kami pergi beraya bersama mertua...seperti biasa, gambar tak amik byk sgt sebab memasing sibuk berborak dan bertanya kabar...yg ada, cuma gambar anak2 dara pakai jubah pemberian mak tok dan tok abahnya





 anak daraku di samping ayahnya...





comel2 betol dua beradik nih...sayang korang ketat2

4 ulasan:

Mudd berkata...

woww..main bowling tuuu... kelasss...

nome berkata...

mudd: wahhhh....jom dik, kita berbowling...

Mrs. Simplicity berkata...

aku pun mmg tunggu2 cerita korang sefamily main bowling sebab itu yg lain dari cerita raya yang lain. aleesya pakai jubah dan tudung manis sgt. aku nampak baju oren kome je dari kejauhan. kahhhhh... ingat nak buat theme next year lah. aci? :)

nome berkata...

alya: bowling tu la satu2nya xtvt yg fun dan diteruskan setiap tahun...ekeke...

boleh sesangat kalau kome nak bertema oren tahun depan...sure cantek2 korang semua