Selasa, 3 Januari 2012

Cerita di Hari Kelahiran Suami

30hb Dec yang lepas…genap sudah umo en somi 32 tahun…alhamdulillah…syukur

Kami anak banak tak plan cuti ke mana2 (mmg selalu cenggitu…ekeke)

Plan asal nak mkn kat Grandseasons Hotel, tp disebabkan kami keluar lambat, maka aritu  kami terjah ke Sunway Piramid jer…

Aku ajak beliau makan di Shogun…sbb dia punya FOC…aleesya pun FOC gak…so charge aku sorang jer…(bijak tak aku? Kahhhhhhh)

Tahun ni aku tak beli hadiah apa2 untuk en somi…aku bagi Cash Money….tp dengan syarat…cash money tu WAJIB beli kasut…sian kasut beliau byk yg dah uzur…

Masa di Sunway, banyak gak la kedai kasut kami singgah…last2 hati beliau terpaut kat kasut Camel…bile dah jumpa yang berkenan…size plak takde…mmg susah betol nak beli kasut en somi nih sbb saiz tapak kaki beliau besar…size 11 ko! Mmg susah ler nak jumpa….

Hampa sudah hati en somi sbb size kasut Camel takde kat sunway…so aku suruh budak kedai Camel tu cek dgn branch lain…kalau ada, mlm tu gak aku pi terjah…

Bile dah call, dia ckp ada kat Shah Alam Mall…so kami terus la ke sana..tp sampai je sana, salah warna plak…haih! Tensen disitu…so pulang la ke rumah dgn perasaan hampa..

Esoknya, aku ajak en somi ke Bukit tinggi sbb budak camel tu ckp ada kedai Camel di sana…alhamdulillah mmg betol ada…dpt gak la kasut idaman en somi…suka tol dia!

Aku reserve $$$ byk nih….tp sebab kasut tu baru sampai, ada diskaun hanya 10% jer…maka kena ler top up lagi..huhuhu..tapi takpe….demi besday somi terchenta…ku turutkan saja…

esok besday aku, dah tau dah nak mintak apa…kahhhhhhhh…acah mak enon jer…..



makan di Shogun jer...





aksi lentik anak aku





 bab2 berjalan atau keluar shopping...serahkan jer pada Aleesya...mmg cukup suka...






sampai2 jer, terus gi amik makanan....lapo la katakan....





sila abaikan kemontelan badanku..





 antara food yang ada di Shogun...







 ketam rangup...tp aku tak makan..en somi yg makan...










mushroom soup 





 Aleesya makan Udon...abis sepinggan





 somi asik senyum jer...






 lepas dah makan...kita gi main plak...





aku temankan aleesya main benda alah nih...





kami sgt gembira dpt naik kuda batu nih...yeehaaa!!!




kembang kan idong aku....ish3x...peknen kali nih...aku tak gemo bergambo...tgk cermin pun malas....





dah abis main..moh kita sopping...singgah jusco beli barang2 baby...dan brg2 aleesya sekali...





kena bawak stroller kecik nih...kalau tak, aleesya asik mintak dokong jer...mana larat...




si tembun dan anaknya







inilah kasut yg en somi idamkan...tp saiz takde plak...yang dia pakai ni ketat sket....





 on the way balik rumah, aku singgah beli kek kat Secret Recipe...memandangkan hanya aku dan en somi saja yg makan kek...so aku beli 2 slices kek jer...






anak banak nyanyi lagu besday





 i love u sayang...





eh eh terselit gambo pembantu umah aku...itulah dia pembantu baru aku...namanya Mariana..panggil Ana...keturunan Melayu Indonesia...





Chocolate Indulgence





Macademia






esoknya kami terjah Bukit Tinggi...gigih tol aku nak cari kasut en somi... 





bukan main seronok dia bile dpt kasut..cam budak2...ekeke





beliau dan hadiahnya






5 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

nome, masa ko sebut bukit tinggi tuh, aku dah terbayang wah mithali nye ko, sanggup terjah bukit tinggi yg ada colmar tuh, kahhhhhh.. rupanya jusco bukit tinggi kan? but still mmg mithali lah kerana suami, turutkan juga. asal diorg happy kan? aku kenan betul dress aleesya tu. brand apakah? tak nmpk kat poney design tuh.

Mrs. Simplicity berkata...

lagi satu, mmg menawan kasut camel suami mu itu. hehehe

Mudd berkata...

sayur-mayur dia pun dah nampak lazattttt kak... :)

nome berkata...

alya: kahhhhhh...lupa nak sebut nama panjang bukit tinggi...bukan bukit tinggi kat genting tuh...ni jusco bukit tinggi jer...ekeke....

oohhh dress aleesya tu aku rembat kat Brands Outlet Sunway...dah lama dah dress tuh...tahun lepas rasanya...

comelkah kasut camel laki ku itew? itulah pilihan dia..aku? ikutkan saja...

nome berkata...

mudd: mmg lazat sayur mayur itew dik...kalau berkenan....bolehlah terjah Saisaki di sebelah..dia juga adik badik dgn shogun