Rabu, 21 Disember 2011

Anniversary Mak Abah dan Hasil Tanaman

Dah abis kisah kawen2…now aku nak stori mori psl anniversary mak abah aku yang ke 33

Idaklah meriah tp sgt membahagiakan…walaupun hanya ada anak2 dan cucu2….itupun dah bleh membuatkan mak abah aku terharu…tak caya? Korang tgk gambo…bergelak ketawa gitu

Apa sahaja yang boleh aku buat, insyAllah aku akan lakukan demi keluarga yang dicintai…mode jiwang karat plus sedih2…huwaaaa!!!

Ucapan ringkas utk mak dan abah…

Zura berdoa kepada Allah s.w.t semoga mak dan abah diberi kesehatan berpanjangan, dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan sentiasa ceria bersama
Jangan gaduh2 tau…merajuk pun jangan lama2…nanti kami yg susah hati J

Keesokannya adalah hari mengutip dan menuai hasil tanaman…

doyan dah abis tapi sib baik rambutan dan cempedak ada…rambutan mak ooooiiii…memang lebat bergayut2 atas pokok…lekang lak tu!

Citer tak guna…layan je la gambar yer…kalau ada yang tingin nak rasa rambutan semenyih…moh la singgah teratak umah kami….seyes aku offer nih…FREE OF CHARGE!!! Kahhhhhhh (tapi dengan syarat jangan bawak lori udah ler)


 selamat menyambut ulangtahun perkahwinan ke 33





eh eh..terhitam putih plak..ingatkan nak nampak KLASIK..tapi nampak cam TAK BAYAR ELEKTRIK...kahhhhhhhhhhhhh





inilah mak abah aku yang sgt baik, ceria, dan happy...walaupun rambut dah putih semua...tp masih kuat dan bertenaga...sayang sgt2 mak dan abah!  






potong jangan tak potong...sambil niat dan doa dalam hati





 selalunya org tiup lilin dulu baru potong kek...tp mak apak aku terbalik..potong dulu baru tiup...lawak tol!





see? happy kan derang? suka buat lawak tau mak abah aku nih....tgk muka abah aku tuh...boleh plak beliau buat muka lawak masa mak nak suapkan kek...ekeke...(patutlah aku ni suka buat lawak..ikut pangai derang) 





abah aku saje je bagi mak terliur...saje lambat2kan suap kek...





terus mak aku gelang guling2...memang malam tu derang asik ketawa jer..happy sungguh! aku lak yg sebak2 tahan nangis...sebab aku sayang sgt kat derang...aku ni biasalah...luar rock tapi dalam hati ada taman





atok dan wan bersama cucu2 kesayangan...tahun ni dah 2 org...tahun depan insyAllah tambah lagi sorang..





 anak adik aku dah umo 8 bulan...badan dia susut sket sbb tak sehat...dia tak nak menyusu sbb cery bery..cian dia...mungkin rindu kat kakak aleesya kot ate kakak aleesya dah takde dengan dia skrg...huhuhu






kek dari kedai kek Semenyih...boleh tahan sedap gak ler...





aleesya dengan bublenya...24 jam nak main bubble...






 suasana di kampung di pagi hari...nyaman sungguh...sejuk sgt! aku suka pemandangan dan bunyi2 haiwan di kampung..sangat mendamaikan!






walaupun suasana mendamaikan di kampung tapi nyamuk jgn citer lah...mmg byk giler! buktinya korang tgk kaki gebus berbulus en somi...see ada nyamuk... 






ya Allah ranumnya buah rambutan itu...bergayut2 atas pokok mintak dipetik...itu baru satu pokok yer..





hat ni masak kat bawah2 jer...sambil berborak...sambil petik buah rambutan...mmg syok ooo!!!





 hat ni plak tumbuh lebat di tepi gazebo umah mak aku....






semuanya jenis lekang yer...rambutan budak sekolah bak kata org kelate...






 pagi2 lagi dah kait buah...tgklah en somi tergaruk2...sampai bengkak2 kaki beliau....byk darah yg dia derma kat nyamuk





Haji Tamat yang sgt rajin berkebun






muka seyes tuh siap moncong2 lagi...ekeke






mak terchenta plak pagi2 lagi dah cabut ubi nak buat sarapan kami....pagi2 kami dpt makan ubi rebus dengan kelapa gula...sedap seh!!! siap mak bekalkan bawak balik...





 inilah mak saya...Hajah Umi Kelsum






pagi2 lagi anak aku dah main bubble...belom mandi tuh



8 ulasan:

Nurul Ain berkata...

bila tengok mak bapak kita kekal bahagia dlm alam rumahtangga,alangkah bahagianya.moga kita akan ikut jejak langkah mereka.amin

Tanpa Nama berkata...

hepi anniversary mak & abah mie.. rindu nk jupe diaorg lg..diaorg amat baik & mesra terima kedatangan org jauh.. ('',) kem slm kat diaorg ye mie...

nome berkata...

ain: bahagia sgt kalau kita pun cam parents kita...semoga kita semua camtu ain...amin

nome berkata...

ira: last ira jumpa derang masa mie kawen kan...mak abah mie terkejut sgt ira sanggup datang dari terengganu attend wedding mie..mmg derang terharu sgt...insyAllah nnt mie sampaikan salam ira kat derang..

Mrs. Simplicity berkata...

happy 33rd anniversary to aunty and uncle tamat. 33 yrs and still strong. tgk gmbr2 tuh pun tau diorg bahagia sgt. moga kita punya rumah tangga pun begitu gak kan me? wah, mmg best, siap bole petik buah2 fresh kat kebun. kalau aku makan rambutan dah lama aku terjah ke rumah semenyih kamu me.

nome berkata...

alya: thanks beb! semoga rumahtangga kita semua kekal bahagia sampai bila2..amin

jemputlah beb dtg umah kat semenyih...kedatangan kamoo sgt mengujakan...

NeenaAnuar berkata...

perrggghhh lebat gilakk buah rambotan tuu.. dann dannn aku teringat kat kg halaman en.teman ku! :D

NeenaAnuar berkata...

eh lupa lak nak wish.. hehehe..

happay anniversary uncle and untie! :)