Khamis, 26 Julai 2012

Birthday Aleesya dan Nasi Ayam Berbuka Puasa

Semalam 25 Julai 2012, adalah ulangtahun kelahiran anak dara aku Aleesya Azzalea yang ke-4...dah besar dah anak ibu nih...kami celebrate anak banak jer semalam....kendian2 baru celebrate ngan family ramai2...tempat kejadian dan tarikh kejadian belum ditentukan....

kali ni Aleesya request nak koleksi princess dengan rumah nya sekali....ada survey kat Toy R Us aritu..tp umang ai rege...x yah ckp la yer...tgklah nak...insyAllah ada rezeki untuk kamoo nanti (^_^)...doakan je la keje ibu ni sukses yer

semalam aku MC ate demam berjangkit dengan anak2...tp dalam tak sehat tu, masak la jugak NASI AYAM request by En Somi...masak so simple jer...maid aku ckp aku masak nasi ayam ni dlm 20 minit (dia plak tgk timing aku masak..ekeke)

En Somi plak beli la kueh mueh dan murtabak kat PARAM...jgn tak tau yer...3 pot Nasi Ayam tu licin! syukur...so untuk sahur makan nasi putih dengan Ayam Sambal jer (nikmat ooo)

nota sipi: Kepada anakandaku Aleesya..ibu dan ayah sentiasa doakan kebahagiaan untuk kamoo...semoga kamoo menjadi anak yg solehah, bertanggungjawab, bijaksana dan sentiasa pandai menjaga diri





kek berperasaan Blueberry...sedap..balik kang sambung makan





 NASI AYAM adalah masakan yang paling senang nak dimasak...bagi aku yang jenis suka main campak2...





 gebus giler nasi nih...sejak tukar jenama beras nih....aku dan anak banak suka sgt makan nasi...haih! camnelah tak tembun





 ayam ni aku perap dari kul 1 tengahari...tepat kul 7 malam baru la digoreng....lagi lama ayam diperap lagi sedap ooo...





 Aleesya yang malu2 bile semua orang nyanyikan lagu besday untuk dia


 


Time ni adik Aryan tengah lena diulit mimpi dalam buaian....bagus tol...setiap kali kami nak berbuka, dia menidurkan diri....senang la kami menikmati makanan...thanks adik






Aleesya teruja tiup lilin...sudah pandai request hadiah sekarang






 Tak sabar potong kek...





 Set lauk Nasi Ayam...kaki ayam aku buat sup...memang sedap kalau dapat kunyah2 tulang...





elok je dah kemas2 meja...adik pun bangun....cayaklah adik...ini gambar terbaru Aryan Afeef...24hb Julai genap sudah umo adik 4bulan....

12 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

HAPPY 4TH BIRTHDAY ALEESYA. LUPA DIA SAMA BIRTHDAY DGN AYAH AKU. AND HELLO ADIK ARYAN! MMG EKSKLUSIF BETUL GAMBAR SI ARYAN NI MIE. HEHEHE..

nome berkata...

alya: thanks beb....sama ek dgn besday ayah kamoo....nak wish gak ler "HAPPY BELATED BESDAY TO UNCLE NUAR, SEMOGA UNCLE BAHAGIA DI SAMPING KELUARGA TERSAYANG, SELAMAT BERPOSA YER"

itulah aryan darl...kojap je dah besar

Tanpa Nama berkata...

Hepi besday anakanda aleesya..jadi ank yg dgr kata ibu & ayah eh..
Nome: Aryan ni mcm ikut muke belah nome & fmly je..

nome berkata...

ira: thanks ira..

eh ye ke? aryan ikut muka mie...ekeke...alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

happy belated birthday aleesya...sayang sama kamoo.. semoga aleesya jd anak yg solehah, penyayang & terbaek buat ibu n ayah.

besar dah aryan, mirip ko mie. 4 bulan dah usia dia.

aku doakan korang sekeluarga sihat2 and selamat berpuasa..selalu2 la update blog ye mie...

ini komen yg ke2 ate hat 1st tadi mana ilang tah....

| BED |

nome berkata...

bed: i lap u lalink! miss u bebeh!

insyAllah pasni aku merajinkan diri hapdet belog walaupun tanpa camera...huhuhu...

thanks wish besday aleesya...

kejap je aryan dah umo 4bln...now tgh berusaha meniarap...

bed, kim salam kat anakmu shasha yer...semoga ko dan family bahagia beb...selamat berpuasa untuk korang semua...maafkan aku kalau pernah buat silap yer...

A.I berkata...

Selamat hari jadi Aleesya :) semoga menjadi anak yg terbaek ok..
nasik ayam aku pon jenis yg simple campak2 je.

nome berkata...

k.ai: thanks for the wish sista!

sama la kita beb, ate apa yg ada kat dlm esbok je campak terus ke kuali :)

Tanpa Nama berkata...

salam,

happy belated birthday aleesya sayang..

blh tahu guna beras apa? anak iolss pong jenis tak suka makan nasi..

hawa

nome berkata...

hawa: hai hawa...mie guna beras cap ketupat...sedap dan lembut je nasi nih...rege pun sedang2 jer..

thanks wish leesya

Mudd berkata...

akak..tengah hari la pulakk g bace blog akak ni...sedapnyee..ayam tu.. erk.....

nome berkata...

mudd: tettttttttt...eh ko posa tak nih? ekeke...balik kang buat ye yang...sonang baitu....