Isnin, 30 Jun 2014

Juadah Berbuka Pada 1 Ramadhan - blog akan selalu diupdate lepas nih ^_^

Alhamdulillah setelah 6 bulan blog kesayangan aku ni bertapa dan menyepikan diri...kini aku si nome tembun muncul kembali dengan semangat baru...seperti biasa semangat untuk menyampaikan cerita dan gambar2 sensasi sempena bulan Ramadhan yg mulia ini...apa lagi kan kalau bukan citer pasal masak! makan! masak! makan! :P

dah lama aku tak update ttg diri aku dan keluarga...alhamdulillah aku, suami dan anak2 happy dengan kehidupan kami...selalunya aku update citer kat facebook jer....jarang aku tgk blog skrg...mood nak taip tu memang takde...dgn keje melambaknya skrg nih...so tak sempat nak tgk blog sendiri apatah lagi nak tinjau blog org lain...sorry ye geng...nanti2 aku rajinkan diri skodeng blog korang dan tinggalkan jejak :D

kalau masih ada yg sudi baca blog aku yg tak seberapa ini...aku ucapkan terima kasih byk2! sayang korang lebat2! 

harini aku noormy azura tamat ingin memohon ampun dan maaf sempena bulan ramadhan yg mulia ini...lepas ni, in shaa Allah hari2 aku update blog...maaf zahir batin ye! (^_^)

so arini aku nak update juadah berbuka puasa semalam...lauk semuanya adalah permintaan dari en somi...semuanya teringin...

aku masak gulai lemak cili api ketam dengan nenas, sotong goreng tepung, sambal melecet petai dgn ikan bilis dan sambal goreng jawa...giler punya banyak aku masak! sib baik bibik ada menolong...ekeke...sila jamu mata yer, manalah tau kot2 korang bleh guna idea ni utk masak bukak posa karang..enjoy! :D


 sotong goreng tepung in da making





 nasib baik puasa kan? kalau tak sekali goreng sekali ngap...lama2 dalam pinggan tinggal 2-3 helai jer...kahhhhhh :P






ada yang cantek dan ada yg legam sket...almaklumlah terkocoh kacah kat dapur...tp rasa sgt la gebus dan rangup...memang puas hati :D






 semata2 nak abiskan stok tempe dlm peti ais...maka jadilah sambal goreng






sambal goreng jawa style!






 ni permintaan en somi...ketam dan en somi mmg sukar dipisahkan...selalunya mintak masak ketam bercili...tp semalam beliau nak mkn gulai lemak cili api ketam dgn nenas





 cili api pulak aku guna cili api kampung....so memang pedas berdesing gulai aku smlm...sib baik ada nenas..so nenas tu balancekan balik pedas cili...jadi pedas2 lemak manis gitew...sedap weii!!! aku plak terliur ni ha :P






 ada petai ada ikan bilis! so jadilah sambal melecet ikan bilis dengan petai!!! lazat weiii....time sahur kami repeat makan ni dengan telur dadar...tambah nasi pun tak perasan...eh eh camne nak kurus nih :D

2 ulasan:

Mudd berkata...

waaaaaa...nyesal bace.. terus lapaaaa!! sedapnyeee smua lauk.. *pitam*

nome berkata...

kesian mudd...dari semalam tak makan...nampak kurma pun rasa lapo...sabar ye dik...kang bukak posa jgn tak mkn plak tau :D