Rabu, 15 Mei 2013

SELAMAT HARI GURU...WE LOVE U CIKGU!

kejadian ni berlaku malam tadi sejurus aku baru je jejak kaki ke rumah...dengan keadaan kepoh kepah dgn keriuhan anak2 dan bibik....ekeke

Ini dialog kami malam tadi

Bibik: Ibukkkkk!!! tengok ni (sambil tunjukkan bukti kes) Aleesya kena puji dengan teacher

Aleesya: Ibuuuuuu....Aleesya pandai ibu...Teacher cakap Aleesya good girl...Aleesya buat semuanya betol (sambil tunjuk bukti jugak)

Aku: Ha ye ker???? pandainya anak ibu nih..good girl! teruskan usaha lagi ye nak (kembang lobang idong bile anak kena puji)

Bibik: ha ah buk...2 orang je yg betol semua...yang lain salah...Aleesya dan kawan dia Farah..

Aleesya: kan leesya cakap...Aleesya pandai (puji diri sendiri nampak)

bendanya simple je tapi jadi comel sbb anak berusaha sampai dpt keputusan baik...minggu ni Aleesya ada exam...semoga berjaya anakku!


esokkan Hari Guru 16 May...aku lak yg excited nak celebrate (maaf yer sebab aku memang over bab2 camni) so aku belikan kad dan Mug Hari Guru utk teacher aleesya yang dikasihi...sesungguhnya aku sgt2 menghargai jasa guru Aleesya yang banyak mengajar sampai dia boleh membaca dan menulis...di kesempatan ini juga aku juga ingin mengucapkan terima kasih buat semua Guru-Guru dan lecturer-lecturer di luar sana...hanya Allah yang mampu membalas semua jasa baik cikgu! sebak sungguh rasa hati kerana banyak sgt terhutang budi kepada cikgu...tepukan gemuruh untuk semua cikgu di luar sana! we love u!!! sebak sgt nih (T_T)


 inilah kad comel dan hadiah Mug sebagai penghargaan buat Teacher Shanti (teacher kesayangan Aleesya)






 comel kan? tulisan dan lukisan ni Aleesya buat sendiri untuk teacher kesayangan (motip lukis matahari...aku pun tak ngertik)






 Happy Teacher's Day


 



senget benget leesya tulis...ekeke...xpelah nak..janji teacher kamoo boleh baca :D

6 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

alamak aku tak beli apa2 lg ni. mug is a good idea. leesya is a good / clever girl.

nome berkata...

alya: ada masa lagi...esok baru betol hari Guru...tapi aku yg over beb! so aku dah suh aleesya pass kat teacher dia arini...ekeke...apa lagi beb...beli je mug...kiut miut tau :D

Liza Hashim berkata...

Aleesya mmg pandai dan good girl.. bertuah ibu dan ayah.. moga terus maju ye nak...

nome berkata...

ku: alhamdulillah ku..syukur ya Allah...thanks dear...

semoga anak2 kamoo berjaya di dunia dan di akhirat...kejayaan anak2 dtgnya dari doa si ibu...amin :D

Nurul Ain berkata...

bangga bila anak dah pandai menulis lagi2 nama sendiri..clever girl!

nome berkata...

ain: alhamdulillah...bile anak pandai...ibu ayah tumpang gembira...syukur kepada Allah...thanks beb :D