Selasa, 26 Februari 2013

Sebulan Sudah Berlalu..Abah sentiasa dihatiku

Hari ni 26 haribulan Februari 2013, genap sudah Abah meninggalkan aku sekeluarga...ya Allah rindunya aku kat Abah...semoga Abah tenang di sana...

Ya Allah, ampunilah dosa2 ayahku dan kasihanilah ayahku sepertimana dia mengasihiku ketika aku masih kecil...ya Allah, jauhkanlah ayahku dari seksaan kubur dan api neraka dan tempatkanlah ayahku di tempat orang2 yang beriman..amin

Al-Fatihah untuk Abahku, Haji Tamat bin Nasirun

nota sipi: sedikit cerita mengenai pemergian abahku...aku tak mampu nak citer detail sebab aku terlalu rindukan Abah...Abah meninggalkan kami hanya kerana DEMAM PANAS...2 hari sebelum pemergian abah...Abah kena demam panas...walaupun demam, tapi abah kuat...masih boleh drive kereta, masih buat2 keje2 umah...sehari sebelum meninggal, Abah siap gi dating dgn mak keluar makan...tapi kuasa Allah, takde sapa boleh lawan...mmg senang sgt abah meninggal...aku dapat panggilan kecemasan dari Adikku mengatakan Abah tak bergerak...lepas sembahyang subuh, abah tak respon dan bergerak..hanya baring kat sofa jer...itupun adik aku perasan masa dia pegi nak salam abah sebelum gi keje...dan Abah dihantar ke Hospital Serdang dgn ambulan...di sana abah ditahan kat ward kecemasan sebelum pindah ke ward biasa...tepat kul 9.45malam abah disahkan meninggal..maaf aku tak dapat nak teruskan lagi coretan pasal Abah...i miss him so much! love him so much! thanks kepada semua kawan2, sedara-mara yg sentiasa mendoakan kesejahteraan Abah....semoga Allah memberkati segala amalan korang semua...terima kasih sangat2

3 ulasan:

Norsi berkata...

rindu pada yang telah pergi..rindu yang tak mungkin kan terubat kan mie..

Semoga arwah tenang di sana.

Dan semoga mie terus tabah. Mak mie skang duduk mana?

nome berkata...

norsi: thanks dear! alhamdulillah mak mie agak tenang sekarang...hope mak mie kuat tanpa abah di sisi...mak mie dok kat umah serdang dgn firdaus dan family...ujung minggu baru balik umah semenyih...kadang2 mie bawak emak dok dgn mie sekali...

Nurul Ain berkata...

skg Nome kene selalu dgn mak..mudahan mak awak tak sedih dan terlalu rasa kehilangan.mudahan tak sampai tahap kemurungan.kekuatannya adalah anak cucunya yg sentiasa bersamanya.