Rabu, 2 Julai 2014

Juadah Berbuka Puasa Dan Imaginasi Frozen

Alhamdulillah semalam petang hujan lebat sgt! hujan rahmat yg sgt ditunggu2 selama ni...lega weiii!!! terus tekak tak rasa dahaga tapi perot jadi lapo giler..apa lagi PARAM la jawabnya...nak masak memang tak sempat la sbb jalan jem tak hengat!!!

Walaupun kami somi isteri basah bersama atas moto...tapi kami masih gagah beli makanan kat bazar ramadhan...tekak aku dan en somi teringin nak makan nasi kerabu marvelles area Subang Perdana...dah 3 tahun aku repeat beli nasi kerabu dia...memang thorbaek!!! harga untuk sebungkus nasi kerabu RM6 sbb aku dan en somi ambik lauk telur masin dan daging goreng...Untuk bibik plak, aku belikan Nasi Ambeng Ayam Rendang, harga RM5 sebungkus....pun sedap ya amat sebab yg masak tu memang jawa abis! ekeke ^_^

Pastu beli Roti John Kebab Cheese Special...harga RM6.50 seketul...pun repeat 3 tahun turut2 beli kat brother nih...sedap ya amat!!!

 Nasi Kerabu Marvelles...lauk telur masin dan daging goreng kunyit...banyak giler nasiknya...tapi jangan tak caya yer...nasiku abis...hujan la katakan so perot jadi lapo sangat..diet? dah campak ke laut :D





inilah dia Roti John Kebab Cheese Special...sedap nau intinya...yang penting semua makanan yg dibeli semalam abis dimakan dan tidak membazir...kuih2 tak beli sbb tau mesti tak makan punya




Aku nak selit sikit cerita pasal anak dara aku yang kuat nau berimaginasi...asiklah berangan nak jadik Princess Elsa dalam citer Frozen tuh...dari pencil, pencil box, anak patung, pencil color, baju, seluar, supender dan segalanya nak kena ada gambar frozen...si adiknya pun sama terjebak...tapi tidaklah minat dgn princess...dia cuma minat giler dengan orang salji si Olaf tu dengan pakwe Krishtoff tuh...aku layankan jer ^_^

Ini antara lukisan imaginasi anak dara aku Aleesya...siap ada ayat True Love dan I Love U bagai...ewahhhh! mak ko masa muda2 pun tak reti nak berayat2 jiwang camni...kalau tak masak aku kena goreng dengan nenek korang tau!!! kahhhhh :D


 kecik2 dah pandai True Love...xpe xpe aku layankan je dulu....aku peratikan jer! :D





 mujur result periksa dia baru ni dapat keputusan cemerlang...so aku tak marah la dia nak lukis2 ni semua...asalkan pelajaran tak terabai...





 aku agak yg bersayap tu adalah kain panjang yg kat belakang princess elsa kot...ermm..





I love u rapunzel...bila pulak rapunzel potong rambut jadi pendek nih...lantak ko la nak! ekeke :D

2 ulasan:

Alyn Aellynn berkata...

Sedapnye kerabu.. nasindagang.. laksam! Kahhh betul2 sedap smpi repeat. Baru betul niaga org tu.

Cantek kemas tulisan aleesya

nome berkata...

Alyn: sedap kan beb? arini aku ajak en somi dating mkn steamboat plak...teringin weiii!!! hah yg ni mmg betul2 berniaga...masak semuanya sedap...mmg puas hati! aku tak mo la beli dgn peniaga yg setakat melepaskan batuk ditangga...mmg takkan beli la beb!

tulisan aleesya lagi cantek dari tulisan aku beb! thanks ya