Selasa, 30 Julai 2013

Eh Eh Dah 21 Ramadhan Rupenya

Ya Allah lajunya bulan puasa skrg...bile cek kalendar...sedar tak sedar dah 21 hari kita semua berpuasa...semoga segala amalan kita pada 10 ramadhan terakhir ini diberkati Allah s.w.t...aku jugak ingin memohon ampun dan maaf di atas kekhilafan aku sefamily selama ini...maafkanlah kami 

Alhamdulillah segala persiapan untuk suami, anak2 dan bibik dah siap...aku? serba sederhana jer...takdelah nak meriah sgt! baju ada sepasang dua jer (beli utk cukup syarat) rumah pun sama...takde apa yg nak ditukar...ate anak2 pun kecik lagi...tunggulah kalau derang dah besar nanti...baru pikir ubahsuai umah plak :D

Kalau orang lain bersesak2 nak balik kampung yg jauh beratus batu....kami anak banak rilek melenggang kangkong jer balik....bayar tol pun tak sampai 10 hengget...tup2 dah sampai dah kampung halaman...ekeke...untung ooo kawen dgn org dekat2 nih! (>_<)

Kuih raya korang mesti meriah kan? sure ada yg buat dan order kan....aku plak spt biasa....beli hat tunjuk2 jer...tak reti nak buat kueh raya...kesian aku kan? eh silap kesian en somi sbb dpt bini tak pandai buat kueh raya...huhuhu

Raya tahun ni agak kureng bagi aku...setelah ketiadaan Abah...raya aku agak suram sket! harapkan cucu2 yg memeriahkan keadaan...lain rasanya bila dah takde abah nih...tapi takpe...life must go on! semoga Raya kali nih membawa rahmat buat kami sekeluarga..amin

gambar kat bawah nih adalah gambar budak cengeng yg takutkan bunga api...nangis siap tutup2 mulut lagi...sapa lagi kalau bukan anak lelaki saya Aryan...ekeke...lawak tol! :D

 seronok anak banak main bunga api depan umah...






time ni lah aryan nangis lalak2 bile nampak along dia terkena percikan api...yg peliknya dia plak yg over nangis...walhal leesya ok jer...ekeke...






 nangis sampai tutup2 mulut...ekeke...






 puas bibik aku pujuk....takut bebenor bila along dia sakit...camtulah kalau kat umah...bila along kena marah dgn aku...aryan akan marah aku balik...hamboi...syg betol kat along dia..






 comel je bila nangis tutup mulut...malu sore kuat la tuh...






terus tunduk malu bila aku amik gambo dia...ekekek :D

2 ulasan:

el berkata...

el pun nak mintak maaf jika selama ni el ada wat silap dan salah :)

el tahun ni raya pertama raya kt penang ni dulu..raya kedua baru balik kpg el kt kuala kangsar..then raya ketiga balik kelate..amboiii sakan plak el raya kali hehehe

nome berkata...

EL: mie pun begitu juga el...mie mohon ampun dan maaf di atas salah silap mie selama persahabatan kita...

meriahnya raya el tahun nih...semoga bergembira di samping keluarga tersayang dan berhati2 bila pulang ke kampung...mie raya kat area selangor jer :D