Selasa, 20 November 2012

Result Kesehatan Aku Yang Menyedihkan

arini ada Health Talk kat opis aku....so seperti tahun lepas, orang2 mak aku (IJN Staff) datang opis untuk cek tahap kesihatan kami....aku jugak tak nak terlepas peluang cek tahap gula, blood pressure dan tahap kolesterol..aku tau dah sure result aku hancus kebaboom kalau bab2 kesehatan nih...

so nah amik ko! result sangatlah menyedihkan...takde apa yg boleh dibanggakan kecuali Tahap Kolesterol aku yang cantek itew...Result Blood Pressure memang hancur la! dan paling aku tak sangka Tahap Gula aku pun hancus jugak...arrrgghhh!!! tensen aku weiii!!! MULAI ARINI AKU NAK DIET GILER2!!! TAK KIRA! NAK DIET JUGAKKKKKKKK!!! EH KORANG JANGAN AJAK AKU MAKAN SEDAP2 TAU....AKU NAK MAKAN RUMPUT2 JE NIH...HUWAAAAAAAAA!!! TSK! TSK!




nota sipi: jap lagi aku nak blogkan pasal tragedi yang sangat menyedihkan pasal anak aku Aleesya...sampai beliau dimasukkan ward dan menjalani minor operation...so tunggguuuuu!!!

7 ulasan:

Syafa berkata...

huhuh..mmg seriau kalau tgk laporan kesihatan kita sendiri kan..ko hypertension ka?? mmg kena jaga mkn la tu nome..jom la kita sama2 diet..aku pun dah start 1 minggu ni..tapi bukan la pegi gym..kahhh..aku amek "pembantu" sampingan..x sabo nak tgu 1 bulan baru leh tgk kesan nya..huhuh..good luck to u nome..!!! go nome!go nome!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

jaga makan jaga makan jaga makan

nome berkata...

fa: "pembantu"? cam best je bunyinya...nak gak ler...apakah ia? sharing la dear...good luck to u! sure ko selim melim pasnih...patutlah aku tak nampak ko kat andy cafe dah...aku harus follow cam ko...moh ler kita diet sesama...blurrrpp!! alhamdulillah...baru sental sepinggan nasi, kerabu sayur, pekedil dan ulam...kahhhhhhh diet kah aku? ekeke

nome berkata...

tinie: ok ok...i kena jaga makan...i nak sehat...penatlah bela penyakit byk2 nih...cian kat anak2...huhuhu

Jue @ atanayuiman berkata...

caiiyookk!!

nome berkata...

jue: caiyok jue!

Nurul Ain berkata...

aku lagi la teruk.tak penah buat test tu pn.takot!dan aku pun tak tau membacanya-maksudnya tak tau tahap bacaan mana yg ok,yg berjaga-jaga o yg teruk.