Selasa, 27 Disember 2011

Sakitnya Belakang Aku...akibat jatuh terlentang

“ibu..ibu…eisha nak mandi sungai” itulah luahan anak aku Aleesya yg berulang kali ajak mandi sungai…

Laut tak nak…pool tak nak…tp sungai bukan main lagi...itulah tempat yg dia paling suka…

So bagi tidak menghampakan permintaan anak…aku, en somi, ana (maid) dan aleesya sama2 gi piknik kat Hutan Lipur Lentang

Nama pun dah Lentang kan…elok je kami sampai dan tukar2 baju….aleesya dah berlari ke sungai dulu sementara en somi dan maid siap2kan tempat berkelah…

Bile aku nampak aleesya dah masuk sungai…dengan kadar laju kuasa kuda aku dok kejar dan tak perasan tanah liat kat situ licin…hamik ko! Jatuh terlentang sudahhhhhhh!!!

Huwaaaaaaaa!!! Huk huk huk!!! Peritnya vontot dan belakang aku bile jatuh terlentang…sakit tak yah ckp la..sampai kuor ayor mato..org2 kat situ semua tergamam!

En somi terus kejar dptkan aku…masing2 panik..maid aku siap nak nangis ko tgk aku jatuh camtu…terus dia tarik aleesya kuar sungai…

aku terus baring dan tinggikan kaki…perit tol belakang aku…Allah je yang tau…sampai skrg masih sakit lagi…

tangan bengkak2…siap luka2 lak tuh…sbb dok menahan kepala aku terhentak kat tanah…

balik dari piknik, kami terus singgah klinik…alhamdulillah syukur anak aku dlm perot sehat….takde apa2 kecederaan yg melibatkan dia…elok je aktif dlm perot…Alhamdulillah ya Allah…syukur2…

yang tak bestnya…blood pressure aku naik…120/80…mungkin sebab aku panic dan cuak kot…ate terlampau sedih memikirkan anak dlm perot…

after this…no more sungai, mungai or sewaktu dengannya…aku fobia! Let my fobia go down2…then baru aku pikir empat puluh kali nak gi ke tak…



masa ni baru sampai...ko tgk aleesya tak sabar2 nak masuk sungai..berkali2 aku suruh dia tunggu...tp dia tak nak tunggu...tak pasal2 aku jatuh sbb panik tgk dia dah masuk sungai

   






aku dah selamat jatuh masa nih....lepas baring2...aku dok kejap sbb nak legakan belakang...






 tgk la tgn aleesya yg kecut mecut tuh..bukti air tu sgt sejuk cam air ais...tp aleesya suka..






 org ramai masa ari kejadian...siap berkemah2 lagi...







 lepas dah jatuh tuh, aku baring dan tgk je la...takde mood nak mandi...kami ke sana pun 1 jam jer





seronok tgk derang bersuka ria







ana yg pagi2 lagi dah masakkan nasi lemak utk dibawak bekal...tp apakan daya...makan kat rumah je la...

4 ulasan:

azza berkata...

alhamdulillah...nasib akak ngn baby xpaper.....

nome berkata...

lady: ekeke...ramai ingat cenggitu..tp sebenarnya nak selamatkan anak dara yang ada dlm sungai tuh...huhuhu...syukur semuanya okey...alhamdulillah...thanks dear

nome berkata...

azza: syukur dik..akak dan anak selamat...cuma sakit belakang tu sampai skrg terasa...xpelah...benda dah nak jadi...pasni akak fobia la nak gi mandi sungai...

Norsi berkata...

nome dear,

uishh.. sakit tuh. sib takde pape. ni dah kurang tak sakit belakang tu?

take care mie.