Isnin, 11 Oktober 2010

Macam2 Event Pada Hari Sabtu Lepas

mcm2 event yg kitaorg buat pada hari sabtu lepas...start dari ber'event' ramai2 kat jj equine...sambut besday nia (later aku hapdet), then terus melarat ber'fish' spa di jj equine, pastu aku tingin nak mkn ketam goreng bercili...maka gigihlah aku singgah pasar beli ketam 3 ekor sederhana besar...dan ptg tu gak aku masak ketam goreng bercili....tak lama pastu, en somi plak mengajak aku pegi ke fun fair di subang bestari (tempat fun fair ni baru bukak, so ramai giler manusia dari pelbagai negara spt bangladesh, nepal, siam, india dan indonesia...seram ko...mmg terasa international nya...keh keh keh)

penat tp berbaloi2....so aku paparkan terus gambar2 xtvt kami satu hari di hari sabtu....gambar event besday nia akan ku hapdet mlm nih..insyAllah esok aku publishkan...


dah lama x gi fun fair...meriah sgt fun fair kat subang bestari nih...ada mattahon (sbb mcm game kat the mall tuh) tp aku x naik...takut kuar muntah ijo....ngeri..then ada benda pusing2 tuh (loper namanya), rumah hantu, menan budak, keta langgar2, game baling bola tin, mcm2 la...


aku nak naik benda nih, tp bibik plak x mo...mabuk katanya...kang aku tinggal dia kat bawah sorang2..mampos kena kidnap nnt...so terbatal sudah niat utk naik


leesya yg sungguh teruja tgk lampu warna warni...dia berani ooo naik mattahon utk budak2...x caya? tgk gambar seterusnyer...


siang aku berevent bertiga saja, aku tinggal dia...so malam aku hangkut dia plak gi fun fair...


aku main menan nih...menang anak patung pooh...jadik la...abis 30 hengget kami mlm tuh...main game punye pasal...kahhhhhhhh


leesya yg mula2 agak panik, tp pastu dia lak over teruja naik benda tuh...x laju mana pun...aku suh bibik naik sekali temankan leesya...aku? kang aku naik, benda tu runtuh...wat malu jerk...keh keh keh....


masa ni keta baru nak bergerak, leesya dah tunjuk muka sonok....sekali naik kena 6 token...satu token sama dengan satu hengget....

adiah yg kami dpt malam tuh...aku aim nak dpt patung besar...tp hampeh...xde rezeki..last2 dpt ini je la...bleh la...saje suka suki main fun fair...terimbau kenangan kecik2 dulu


ini citer psl ketam plak...aku beli tiga ekor jer...harga masyAllah...tp dah tingin sgt kan...gigih la jugak amik...petang sabtu tu jugak aku masak ketam goreng bercili...alhamdulillah menjadik plak...masak campak2 jer...


bahan2 yg perlu dimesin....no resipi...main campak2 jer...cili kering 6 tangkai, bawah merah, bawah putih, halia, kunyit, lengkuas...semuanya mesin

hot from my kuali...selamat abis petang tu jugak...kahhhhhh

sambil masak ketam, aku masak sekali sambal ikan bilis dgn kacang, pastu bibik aku plak masak sayur putih tahu dan kobis...alhamdulillah


muka somi yg syok mkn ketam


RM5 hengget utk 10 minit...giler best...tp aku x leh la...geli ya amat...mula2 aku yg nak wat fish spa nih...tp last2 en somi yg kena...tp hasilnyer sgt memuaskan....kulit kaki sgt bersih....


en somi aku yg pura2 x geli...walhal dia ckp geli ya amat...


leesya yg dok sibuk tgk ikan2 tu mkn kaki ayah dia...dia takut sbnrnyer...sbb tu kaki dia x turun dari tmpt duduk tuh..ekeke...



4 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

wah, busy weekend korang ye. bibik yg ditinggalkan siang tetap diangkut malamnye. aku tak penah ke fun fair mie. teringin nak gi, tp takde kaki. tunggu budak2 besar2 sok bole pegi. ish, ko taut nak naik ke mie? cmne nak naik genting ni? hehehe.. enjoy je korang anak banak.

ketam itu aku nak tau la bape rege nte. kalau dah teringin tu, mmg gigih. tp puas hati bila hasilnya sgt sedap. tgk rupa pun dah tau.

aku tgk ikan tu dok kerumun kat kaki faizal tu pun aku dah meremang ko. ni kan pulak nak cuba sendiri. tu pasal tak penah try lagi walaupun depan mata.

nome berkata...

alya: siang dah ajak bibik ikut ke besday nia..tp dia x nak..so x leh nak paksa la...mlm plak, faizal ajak ke fun fair..mmg sengih la masing2...aku takut naik mattahon beb..gayat...laju lak tu..kang muntah ijo dibuatnyer...genting? dah lama x gi...sure gayat...

ketam 3 ekor tu 15 hengget aku kena beb...mahal nak mam...sekor 5 hengget..walhal idaklah besar mana...tp dah terliur punyer pasal...

mmg geli laki aku ckp ikan tu geget kaki dia...aku mmg tak tahan geli..sbb tu aku x sanggup berfish spa...

Jue @ atanayuiman berkata...

waaahh..!! fully masa sabtu kak mie... dr pagi sampai ke petang... siap pulak leh masak ketam lagi...
memang perut ketat abis la masa sabtu tue ekk...

sonok berwekeend mcm nie kan... bersenang2 bersama keluarga..

p/s : teringat rambut leesya yang si shSha berkenan suruh mama dia wat camtu.. kalo jue, xtau la rambut anak berikat ker idak.. tak reti lah nak berfesyen macam tue..

nome berkata...

jue: mmg full xtvt akak ari sabtu tuh...membawak sampai ke malam jue..akak gigihkan masak ketam sbb dah tingin sgt...

mmg sonok lepak dgn family ari wiken...peluang emas dpt lepak dgn keluarga...ilang stress!

dah lama akak x jmpa jue, berseri jue time peknen nih...

rambut leesya tu bibik akak rajin buat...mcm2 fesyen bibik akak ikat...akak ok jer....as long as leesya x rimas...ala jue, x susah mana pun...lama2 terer la..ekeke...