Khamis, 11 Februari 2010

Setim nyer Ikan nih...

entry kali ni aku paparkan apa yg aku sempat masak smlm pas balik dari keje...non ado yg special...hanya masak ikan siakap stim dan bersayurkan cendawan goreng tepong..alhamdulillah abis nasi seperiuk dan lauk sekuali...sumernyer lega kekenyangan...arini plak...aku tingin nak masak padprik ayam..insyAllah kalau larat..kalau tak, kol bibik suh dia masak apa2 ajer...ate aku ni pemalas sbnrnyer, bile dah dipaksa somi baru nak wat...sori ye abg...ekeke...



cendawan yg rangup lagi kenyal!


no resipi2...main campak je..janji brokoli penoh sekuali..i loikeee brokoli so muchie..muchi..

7 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

lauk simple tp aku sgt suke! ikan siakap stim tu feveret nia tuh. dengan brokoli bertaburan. best2! ape lak malasnye me, ko da la balik keje lmbt, bole siap kan dinner lg. kalau aku tuh, huhu...

mamashasha berkata...

wahhhh sempat ko masak yg berat bg aku mie....wat setim dlm kuali eh...aku wat setim dlm periuk kukus ko....

Ryn berkata...

camne ko wat stim dlm kuali eh? tak reti aku...ajar mai..

nome berkata...

alya: mana sempat je aku masak alya...ikan stim masak versi aku ni senang je siap..sumer main pakai campak jer...kalau dah namanyer pemalas..haruslah masaknyer pun ala2 gak..ekeke...

bed: berat ek aku masak nih? ekeke...aku xde periuk kukus la bed..tu yg aku gigihkan gak stimkan ikan ni dlm kuali...kahhhhhhhhhh

nome berkata...

ryn: kalau masak stim versi aku ni beb..aku main pakai rebus jer...jenis pakai tutup ngan tutup kuali tu jer...so wap yg berkepuk2 dlm kuali tu la yg membuatkan ikan ni masak ala2 stim...kahhhhhhhhhhhhh...lantaklah..

AieZa berkata...

stim dlm kuali pun jadik lahhh.. hahaha.. terrorrr ah miee..

nome berkata...

aieza: tu ar psl za...ate aku xde pengukus periuk tuh, maka aku stimkan je ikan dlm kuali..senang citer...ekeke...